قوانین برگزیت زیر تیغ بروکسل

۱۳۹۶/۱۰/۲۷ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۱۵۱۶۲
قوانین  برگزیت 
زیر تیغ بروکسل

  فایننشال تایمز:

 این روزنامه در صفحه اول خود، به موضع بروکسل در مقابل شرایط تجارت و مهاجرت در بریتانیا پس از برگزیت اشاره کرده است. براساس این گزارش، از طرف اتحادیه اروپا، دستور‌العمل جدیدی به میشل‌ بارنیه در زمینه مهاجرت و تجارت ارائه شده که براساس آن، هر مهاجری از اتحادیه اروپا که تا پیش از پایان دوره انتقالی برگزیت (احتمالا تا سال 2021) وارد بریتانیا شود می‌تواند بدون قید و شرط در این کشور بماند و قوانین پس از برگزیت نیز، نمی‌تواند آنها را از کار و زندگی در بریتانیا منع کند. پیش از این، بریتانیا در تلاش بود که محدودیت گسترده‌یی برای ورود مهاجران اعمال کند. همچنین، بروکسل در مورد قوانین تجارت اعلام کرده که بریتانیا، تنها در صورتی می‌تواند از مزایای توافقنامه تجاری کنونی اروپا استفاده کند که متعهد شود غیر از کشورهای عضو این اتحادیه، هیچ توافق تجاری با کشورهای دیگر نداشته باشد.

  گاردین:

این روزنامه در صفحه اول خود، خبری از درگذشت دولورش اوریردن، خواننده اصلی گروه راک «کرنبریز» در ۴۶ سالگی خبر داد. طبق این گزارش، این خواننده روز دوشنبه «به‌طور ناگهانی» در لندن جان سپرده است. گروه «کرنبریز» در دهه ۱۹۹۰ میلادی به شهرت رسید و بیش از ۴۰ میلیون نسخه از ترانه‌ها و آلبوم‌های این گروه موسیقی آلترناتیو راک در سراسر جهان به فروش رسیده است. در این صفحه، اما بیشتر از اخبار منتشر شده، تغییر ابعاد گاردین توجه‌ها را به خود جلب کرده است. روزنامه گاردین از این پس به صورت نیم‌قطع (تبلوید) و با ظاهری ساده و وب‌سایت این روزنامه نیز با طراحی مجدد و فونت و لوگوی جدید در اختیار خوانندگان قرار می‌گیرد. تغییرات ظاهری جدید گاردین در تمامی بخش‌ها و همچنین مجلات مکمل گاردین و همچنین روزنامه «آبزرور» اعمال شده است. علاوه بر استفاده از فرمت تبلوید (نیم قطع) در نسخه چاپی روزنامه گاردین، وب‌سایت این نشریه نیز با تغییراتی همراه شده که در نسخه‌های موبایل، اپلیکیشن موبایل و وب قابل مشاهده است.

  ایندیپندنت:

دیروز، بسیاری از نشریات، در صفحه اول خود، خبر انحلال شرکت چند ملیتی کاریلیون را منتشر کردند. ایندیپندنت نیز در صفحه اول خود، گزارشی از این ورشکستگی نوشت. طبق این گزارش، ورشکستگی این شرکت سبب شده است ده‌ها هزار نفر از جمله بیش از 20هزار نفر از کارکنان این شرکت فقط در بریتانیا بیکار شوند. طبق این گزارش، شرکت کاریلیون 952 میلیون پوند از شرکت‌های تامین‌کننده مصالح ساختمانی در سال 2016 خرید کرد، بنابراین شبکه وسیعی برای این شرکت کار می‌کردند واکنون دولت 48 ساعت به طلبکاران فرصت داده است تکلیف طلب خود را با شرکت ورشکسته کاریلیون مشخص کنند. این در حالی است که در روزهای گذشته، بانکداران بریتانیایی، در خصوص ورشکستگی این شرکت هشدار داده و از دفتر نخست‌وزیری در این کشور، درخواست کمک کرده بودند.

 

 

ارسال نظر