شماره امروز: ۵۴۷

| کدخبر: 118737 | |

پژوهشگر صنعت حمل و نقل ریلی گفت: تاکنون معادل ۸۱ میلیون دلار ارز از کشور بابت واردات ریل خارج شده و این در حالی است که تولیدکنندگان داخلی، خط تولید ریلی با کیفیت دارند.

پژوهشگر صنعت حمل و نقل ریلی گفت: تاکنون معادل ۸۱ میلیون دلار ارز از کشور بابت واردات ریل خارج شده و این در حالی است که تولیدکنندگان داخلی، خط تولید ریلی با کیفیت دارند. به گزارش مهر، محمدحسین رضاییان کارشناس ارشد صنعت حمل و نقل ریلی با اشاره به اختلافات موجود میان تولیدکننده داخلی با راه‌آهن در رابطه با نحوه تامین مالی پروژه تولید ریل ملی که مانع مهمی برای تحقق این موضوع محسوب می‌شود گفت: مدیران شرکت تولیدکننده داخلی از عدم توانایی دولت جهت تامین مالی پروژه تولید ریل ملی سخن به میان می‌آورند. به اذعان تولیدکننده داخلی، شرکت راه‌آهن، منابع کافی ریالی برای خرید ریل هزینه نمی‌کند. وی ادامه داد: مدیر ارشد شرکت تولیدکننده داخلی، مشکل اصلی تولید و تحویل ریل را عدم بهره‌مندی این شرکت از منابع دولتی عنوان کرده است. همچنین بر اساس اطلاعیه‌یی که تولیدکننده داخلی صادر کرده بود، در صورتی که مصرف‌کننده ریل (شرکت راه‌آهن) منابع مالی مورد نظر را تامین کند، هیچ‌گونه مشکلی برای تولید ریل وجود نخواهد داشت. یکی دیگر از مدیران شرکت تولیدکننده داخلی نیز اختلاف‌نظرهای موجود میان این شرکت با راه‌آهن را مربوط به نحوه پرداخت‌ها دانسته و آن را به نبود نقدینگی در راه‌آهن نسبت داده بود. اینها نظراتی است که مدیران شرکت تولیدکننده داخلی مطرح می‌کنند. رضاییان خاطرنشان کرد: اما در طرف مقابل مدیران راه‌آهن می‌گویند که مبلغ قرارداد تولید ریل ملی را به تولیدکننده پرداخت کرده‌اند. وزیر راه و شهرسازی نیز گفته است رقم قابل‌توجهی به عنوان پیش‌پرداخت برای تولید ریل به تولیدکننده پرداخت‌شده است. همچنین یکی از مدیران پروژه دوخطه‌سازی و قطارهای حومه‌یی راه‌آهن اعلام کرده بود با تولیدکننده به توافق رسیدیم تا منابع مالی‌ هزینه خرید ریل از محل طلب ۱۰۰ میلیارد تومانی راه‌آهن از تولیدکننده تامین شود.

 

اخبار مرتبط

ارسال نظر

نظر کاربران