شماره امروز: ۵۴۷

| | |

مدیرکل مدارس غیردولتی وزارت آموزش و پرورش کف حقوق پرداختی معلمان در الگوی شهریه سال آینده را طبق قانون کار دانست و گفت:

اعلام  حداقل «حقوق» سال ۹۹ معلمان مدارس  غیردولتی

مدیرکل مدارس غیردولتی وزارت آموزش و پرورش کف حقوق پرداختی معلمان در الگوی شهریه سال آینده را طبق قانون کار دانست و گفت: موسس دیگر نمی‌تواند نیروی حق‌التدریس با حقوق پرداختی کمتر از قانون کار جذب کند. سعید صالح درباره روند تعیین شهریه مدارس غیردولتی سال آینده و زمان ابلاغ آن اظهار کرد: به زودی سامانه مربوط را برای اصلاح اطلاعات موسسان مدارس باز می‌کنیم و شهریه را بسیار زودتر از آغاز سال تحصیلی آتی اعلام خواهیم کرد. او افزود: الگوی شهریه تغییراتی نسبت به سال جاری دارد. البته ساختار الگو تنها تغییرات جزئی در فرمول‌ها دارد، اما مهم‌ترین اتفاق رخ داده سیستماتیک شدن ورود داده‌ها و صحت سنجی اطلاعات است. این امر از طریق اتصال به سامانه سناد، ضمن خدمت و تامین اجتماعی انجام می‌شود. مراحل اولیه اتصال به سامانه تامین اجتماعی انجام و مراحل اجرایی باقی مانده است. به این ترتیب اطلاعاتی چون تعداد دانش‌آموز، ظرفیت، تعداد کلاس و نیروهای بیمه شده از طریق سیستم صحت سنجی شده و خطای انسانی و جهت‌گیری‌های احتمالی کاهش می‌یابد. مدیرکل مدارس غیردولتی وزارت آموزش و پرورش کف داده حقوق برای نیروی انسانی را در الگوی شهریه سال آینده، حداقل حقوق در قانون کار دانست و به ایسنا گفت: موسس دیگر نمی‌تواند حق‌التدریس با حقوق کمتر از کف قانون کار جذب کند. تلاش ما این است که میزان اشکالات قبلی کاهش یابد و به صفر نزدیک شود. وقتی سیستم هوشمند شود، تخلفاتی چون کم‌کاری کاهش می‌یابد. صالح در پاسخ به اینکه آیا از سال آینده شاهد دریافتی‌های کمتر از یک میلیون تومان در بین معلمان مدارس غیردولتی نخواهیم بود؟ اظهار کرد: اطلاعاتی که موسس وارد می‌کند در تعیین شهریه نهایی اثرگذار است. کف حقوقی که موسس وارد می‌کند نباید کمتر از حداقل حقوق در قانون کار باشد. طبق قانون معلمان باید تحت پوشش بیمه نیز قرار بگیرند.

دلایل استانداردزدایی از آموزش‌ و پرورش

معاون برنامه‌ریزی و توسعه منابع وزارت آموزش و پرورش گفت: رشد جمعیت دانش‌آموزی و فشار توسعه کمی در دهه ۶٠و ٧٠منجر به استاندارد زدایی در آموزش‌وپرورش شد و آموزش ‌و پرورش به همین علت در شرایط کنونی با استاندارد شرایط کاری معلم، کلاس، تجهیزات و منطقه آموزشی فاصله دارد. علی الهیار ترکمن رشد جمعیت دانش‌آموزی و فشار توسعه کمی در دهه ۶٠و ٧٠منجر به استاندارد زدایی در آموزش‌وپرورش شد و آموزش ‌و پرورش به همین علت در شرایط کنونی با استاندارد شرایط کاری معلم، کلاس، تجهیزات و منطقه آموزشی فاصله دارد. الهیار گفت: در آموزش هزینه دریافت می‌شود و هزینه انجام می‌گیرد، درحالی که فرایند تبدیل هزینه به سرمایه دچار مشکل است و روند شکل‌گیری سرمایه انسانی در آموزش‌وپرورش ملموس نیست. او با اشاره به اینکه جامعه شناسان و اقتصاددانان معتقدند که آموزش‌وپرورش منافع اجتماعی ایجاد می‌کند، اظهار کرد: در حال حاضر خانواده‌ها به سمت مدارس غیردولتی و مافیای کنکور برای دریافت کیفیت آموزشی می‌روند و در چنین شرایطی بیشتر منافع فردی در نظر گرفته می‌شود. وی در ادامه اضافه کرد: بی‌ثباتی مدیریتی باعث شده غلبه راه‌حل‌های موقت به‌جای راه‌حل‌های اساسی افزایش پیدا کند و علت مسائل و مشکلات گم‌شده است لذا در تعریف مساله دچار مشکل هستیم چراکه نشانه‌های مشکل را به‌جای مشکل می‌گیریم.   معاون برنامه‌ریزی و توسعه منابع بابیان اینکه برنامه هفتم توسعه تا سال١۴٠۵ در مجموعه اجرایی کشور خواهد ماند، گفت: برنامه هفتم توسعه قطعاً مطالبه نظام آموزش‌وپرورش از مجموعه اجرا و قانون‌گذاری کشور است و اگر کمک فکری و ورود جدی کارکنان این معاونت نباشد نمی‌توانیم در این برنامه حضور جدی داشته باشیم.

 

اخبار مرتبط

ارسال نظر

نظر کاربران