شماره امروز: ۵۴۷

| کدخبر: 156378 | |

مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی از برقراری توازن بین منابع و مصارف این سازمان خبر داد و گفت:

واگذاری دو شرکت تامین‌اجتماعی به بانک رفاه

مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی از برقراری توازن بین منابع و مصارف این سازمان خبر داد و گفت: با برخی اصلاحات مدیریتی در منابع و مصارف و همچنین دریافت منظم سود از شستا طی ماه‌های اخیر شاهد بازگشت توازن در منابع و مصارف هستیم و امیدواریم این روند تداوم داشته باشد.  مصطفی سالاری در جلسه‌ای با معاون درمان و مدیران حوزه درمان سازمان تأمین اجتماعی اظهار کرد: مدیریت منابع مالی در حوزه درمان سازمان ارتقاء می‌یابد و در آینده نزدیک اختصاص بودجه به مراکز درمانی ملکی تأمین اجتماعی براساس عملکرد آنها انجام می‌شود.

وی با اشاره به تجربه مدیریت مراکز درمانی تأمین اجتماعی به صورت هلدینگ، گفت: اداره مراکز درمانی به صورت هلدینگ نباید به یکپارچگی مدیریتی مراکز درمانی در استان‌ها خللی وارد کند و رابطه کاری بیمارستان‌های هر استان با مدیریت درمان آن استان و همچنین معاونت درمان سازمان باید مشخص باشند. سالاری تخصیص بودجه عملیاتی را زمینه ساز تحول جدی در خدمت رسانی مراکز درمانی دانست و گفت: با این کار اختیارات مدیریت مراکز برای صرفه‌جویی در هزینه‌ها بدون کاستن از کیفیت خدمات افزایش می‌یابد و علاوه بر این، مدیریت بیمارستان برای هزینه‌کرد منابع حاصل از صرفه‌جویی نیز دارای اختیارات بیشتری خواهد بود. مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی افزایش اختیارات معاونت درمان این سازمان برای تخصیص بودجه را از دیگر برنامه‌ها برشمرد و گفت: بودجه اختصاصی برای بخش درمان سازمان در هر ماه حدود ۲ هزار میلیارد تومان است که این بودجه تحت نظر معاونت درمان هزینه می‌شود و اختیارات معاونت درمان در مدیریت منابع مالی افزایش می‌یابد. سالاری با اشاره به تفاهم‌نامه سازمان تأمین اجتماعی با وزارت بهداشت برای پرداخت به روز مطالبات جاری دانشگاه‌های علوم پزشکی و همچنین توسعه زیرساخت‌های پرونده الکترونیک به منظور مدیریت بهینه منابع مالی، اظهار کرد: با استقرار پرونده الکترونیک بسیاری مسائل دیگر برطرف می‌شود و ما نهایت همکاری را برای تکمیل این سامانه به عمل می‌آوریم. وی ادامه داد: براساس تفاهم نامه منعقد شده، چارچوب مشخصی برای همکاری با مراکز طرف قرارداد داریم که مبنای عمل ما است. پرداخت مطالبات مراکز طرف قرارداد از مهرماه به روز درحال پرداخت است. در بخش دانشگاهی بدهی جاری ما در هر ماه کمتر از ۷۰۰ میلیارد تومان است که از ابتدای مهر تاکنون در ۳ مرحله هر بار ۷۰۰ میلیارد تومان پرداخت کرده‌ایم. مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی همچنین از برنامه‌ریزی برای تسویه بدهی بانکی این سازمان خبر داد و گفت: عمده بدهی بانکی ما به بانک رفاه است که دو شرکت خارج از شستا را به این بانک واگذار می‌کنیم و مراحل اجرایی واگذاری دو شرکت وابسته به شستا به این بانک نیز درحال انجام است. سالاری افزود: با این واگذاری، اموال سازمان تأمین اجتماعی در درون خانواده این سازمان باقی می‌ماند و بانک رفاه نیز توان پرداخت تسهیلات جدید و فعالیت بانکی مناسب‌تری خواهد داشت. امیرعباس منوچهری، معاون درمان سازمان تأمین اجتماعی نیز در این جلسه گفت: نگاه مثبت دکتر سالاری نسبت به حوزه درمان فرصت ارزشمندی برای ارتقای خدمات درمانی در سازمان فراهم کرده است و امیدواریم با شرایط مناسب ایجاد شده شاهد بهبود و ارتقاء خدمات به جامعه تحت پوشش سازمان باشیم. وی اصلاح سازوکارهای تخصیص بودجه و مدیریت منابع مالی در حوزه درمان تأمین اجتماعی را زمینه ساز ارتقاء عدالت در پرداخت‌ها و افزایش کیفیت خدمات درمانی مراکز تأمین اجتماعی ارزیابی کرد و افزود: مدیریت منابع مالی از مهم‌ترین اولویت‌های ما خواهد بود.

ارسال۱۱۴هزار پیامک برای پاسخ به ترک تحصیل کودکان

مدیرکل دفتر امور آسیب‌های اجتماعی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی از عزم جدی این وزارتخانه برای شناسایی و بازگشت به تحصیل کودکان بازمانده از تحصیل به چرخه آموزش و پرورش خبر داد. احمدرضا پرنده، در خصوص بازگشت به تحصیل کودکان گفت: معاونت رفاه به منظور پیشگیری از فقر آموزشی، طرح شناسایی کودکان بازمانده از تحصیل را به عنوان یکی از برنامه‌های محوری در دستور کار قرار داده است. وی با بیان اینکه به منظور اجرای این طرح، فهرست کودکان بازمانده از تحصیل از وزارت آموزش و پرورش دریافت و سپس در پایگاه اطلاعات ایرانیان مورد بررسی قرار گرفت، تصریح کرد: با همکاری خوب سازمان ثبت احوال کشور، کد ملی سرپرست خانوار این کودکان احصاء و با کمک وزارت ارتباطات شماره تماس این خانوارها دریافت شد. مدیرکل دفتر امور آسیب‌های اجتماعی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی تاکید کرد: به منظور شناسایی این کودکان و بررسی علل بازماندگی از تحصیل، ابتدا ۱۱۴ هزار پیامک از سوی این وزارتخانه برای خانواده‌ها ارسال شد که حدود ۱۱ هزار از خانوارها پیامک را پاسخ دادند.

وی در خصوص خانوارهایی که پاسخ پیامک را نداده‌اند، خاطرنشان کرد: از طریق برقراری تماس تلفنی با تک‌تک این خانوارها و همچنین مراجعه به درب منازل آنان به دنبال شناسایی دلایل بازماندگی از تحصیل کودکان این خانوارها هستیم تا از طریق حمایت‌های لازم از سوی وزارت متبوع و موسسات خیریه بتوانیم آن دسته از کودکانی که امکان فرا گرفتن آموزش را دارند به چرخه تحصیل بازگردانیم.

مدیرکل دفتر امور آسیب‌های اجتماعی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی افزود: البته بررسی‌ها در سنوات قبل نشان می‌دهد یکی از دلایل مهم بازماندگی از تحصیل معلولیت‌هاست؛ همچنین دلایلی از جمله دوری از مدرسه، مسائل فرهنگی، فقر، دو‌زبانه بودن و مشکلات خانوادگی نیز از دیگر دلایل بوده است.

 

اخبار مرتبط

ارسال نظر

نظر کاربران