شماره امروز: ۵۴۷

| کدخبر: 154118 | |

سرپرست آموزش و پرورش استان خوزستان نسبت به چالش مهاجرت فرهنگیان از این استان و کمبود ۱۶ هزار نیروی فرهنگی هشدار داد.

سرپرست آموزش و پرورش استان خوزستان نسبت به چالش مهاجرت فرهنگیان از این استان و کمبود ۱۶ هزار نیروی فرهنگی هشدار داد. مهدی رفیعی دهکردی درباره وضعیت مدارس تخریب‌شده و آسیب‌دیده این استان بر اثر سیل فروردین سال ۹۸ گفت: در جریان سیل امسال ۱۱۴ مدرسه آسیب دیدند و از این تعداد ۳۵ مدرسه کاملا تخریبی و مابقی آنها مدارس تعمیری بوده‌اند. با همکاری دولت، وزارت آموزش و پرورش، خیرین، استانداری و...تمام مدارس قبل از شروع سال تحصیلی به بهره‌برداری رسیدند و دانش‌آموزان مناطق سیل‌زده در کلاس‌هایشان حاضر شدند. مدیرکل آموزش و پرورش استان لرستان گفت: مدارس تخریبی روستایی اغلب دو یا سه کلاسه هستند که تا یکی دو ماه دیگر آماده می‌شوند. البته آن دسته از مدارسی که در شهر دچار آسیب یا تخریب شدند کانکسی ندارند بلکه از مدارس پیش‌ساخته استفاده کردند. او درباره تفاوت مدارس پیش ساخته با کانکس گفت: کلاس‌های پیش ساخته مانند کمپ‌های اضطراری است. علاوه بر استفاده مدارس پیش ساخته در داخل شهر، سعی شده از شیفت‌های دوم مدارس دیگر نیز استفاده شود. علاوه بر اینها دو پروژه نیمه تمام (یک مدرسه ۱۲ کلاسه و یک مدرسه ۶ کلاسه) در پل دختر و معمولان داریم که این دو مدرسه تا ۱۵ مهر آماده می‌شوند. در روستاهای محروم نیز از کلاس‌هایی که به شکل کانکس هستند، استفاده می‌شود و بعد از سیل هم یک سری کانکس به آنها اضافه شد. زینی‌وند در مورد مدارسی که کماکان در گل و لای گیر کرده‌اند، گفت: یک سری از روستاها به بنیاد مسکن تحویل داده شده تا مسیرهای منتهی به مدارس را شن‌ریزی و گل و لای آنها را جمع‌آوری کنند. گل و لایی که در شهر بود در همان روزهای ابتدایی حادثه جمع‌آوری شد. در این میان روستای چم مهر یکی از روستاهای پرخسارت ما بود که دو مدرسه در آنجا بطور کامل تعمیر شد. در این میان یکی از مدارس از هفت سال پیش کد تخریبی داشته و در مسیر سیل بود، اما بعد از تخریب قرار نیست در آنجا مدرسه‌ای ساخته شود. مدیرکل آموزش و پرورش استان لرستان به ایلنا گفت: ۱۱۳ مدرسه تخریبی در پل دختر و معمولان اکثرا تنها دو یا سه کلاس داشتند، بنابراین پروسه ساخت آنها زمان زیادی نمی‌برد.

 

اخبار مرتبط

ارسال نظر

نظر کاربران