کاهش ارزش ریالی مستمری مددجویان به یک سوم

۱۳۹۷/۱۱/۲۸ - ۰۱:۲۶:۳۲
کد خبر: ۱۳۹۷۳۴
کاهش ارزش ریالی مستمری مددجویان به یک سوم

رییس سازمان بهزیستی کشور با اشاره به اینکه مستمری مددجویان با توجه به تورم و کاهش ارزش پول ملی به یک سوم قبل کاهش یافته است، گفت: در سال آینده ۱۰ درصد قانون حمایت ازمعلولان اجرایی می‌شود. وحید قبادی دانا در مورد بودجه سال آینده سازمان بهزیستی گفت: پیشنهاداتی که در رابطه با بودجه سال ۹۸ بهزیستی برای ارایه خدمات به جامعه هدف مطرح شده هم در لایحه و هم در کمیسیون تلفیق خوب بوده است اما با توجه به نیاز جامعه هدف و آنچه ما احتیاج داریم کم است.

 او با اشاره به اینکه تنگناها و کاستی‌ها زیاد هستند، افزود: علی رغم اینکه مبلغ مستمری‌ها در دولت دوازدهم سه برابر افزایش یافته است اما با توجه به تورم و کاهش ارزش پول ملی، مبلغ مستمری‌ها به یک سوم قبل کاهش یافته و همین موضوع جامعه هدف ما را دچار مشکل کرده و آنها تحت فشار هستند. رییس سازمان بهزیستی در مورد اعتبار مورد نیاز قانون حمایت از حقوق معلولان نیز تاکید کرد: مبلغی که در لایحه بودجه سال آینده برای اجرایی شدن قانون حمایت از معلولان در نظر گرفته شده ۱,۱۰۰ میلیارد تومان است در حالی که بر آورد ما از اعتبار مورد نیاز اجرای قانون 2 هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان بوده است، اما امید داریم با کمک نمایندگان و مذاکرات انجام شده بودجه در نظر گرفته شده به ۲,۱۰۰ میلیارد تومان افزایش پیدا کند.

 او اظهار کرد: با این اعتبار می‌توانیم در دو مرحله پوشش ۱۰ درصدی قانون حمایت از حقوق معلولان را داشته باشیم. قبادی دانا در پایان یادآور شد: با توجه به شرایط سخت امسال و سال آینده، همین قدر که کار اجرای قانون حمایت از معلولان آغاز شده خوب است و ما نیز سعی می‌کنیم با در نظر گرفتن آیتم‌های مقاومتی، شفاف‌سازی و انظباط مالی شرایط اولیه نسبتاً خوبی ایجاد کنیم.

 

 

ارسال نظر