شماره امروز: ۵۴۷

| کدخبر: 124650 | |

معاون توسعه پیشگیری سازمان بهزیستی کشور از پذیرش ۹۳۲ کودک معتاد بهبود یافته در مراکز شبه خانواده در سال گذشته خبر داد.

انتشار آمار «رصد آسیب‌های اجتماعی» با اجازه مسوولان

معاون توسعه پیشگیری سازمان بهزیستی کشور از پذیرش ۹۳۲ کودک معتاد بهبود یافته در مراکز شبه خانواده در سال گذشته خبر داد.

فاطمه عباسی با تاکید بر اینکه آخرین روش‌های درمان اعتیاد در ایران به کار گرفته می‌شود گفت: 94.5 درصد از مردم ایران سالم هستند و برنامه‌های پیشگیری برای این افراد اجرا می‌شود این در حالی است که برای افراد معتاد برنامه‌های بازتوانی به کار گرفته می‌شود.

او با اشاره به اینکه در سال گذشته ۱۹ میلیون نفر از افراد ۱۵ تا ۶۴ سال تحت پوشش برنامه‌های پیشگیری اولیه از اعتیاد قرار گرفتند افزود: تسهیلات اشتغال‌زایی تا سقف ۲۰ میلیون تومان به خود فرد بهبود یافته و تا سقف ۱۰۰ میلیون تومان برای کار آفرینی که ۵ نفر از این افراد را مشغول به کار کند پرداخت می‌شود. معاون توسعه پیشگیری سازمان بهزیستی کشور با اشاره به برنامه «مدیریت مورد» اظهار کرد: این پیگیری می‌تواند از سوی یک مددکار یا موسسه فعال در حوزه اعتیاد انجام شود و به این صورت است که فردی که سم زدایی شده است بعد از درمان مورد پیگیری قرار می‌گیرد. این افراد می‌توانند تا سه ماه به شکل رایگان در مراکز اقامتی باشند تا شاغل شوند و کم‌کم فرآیند توانمند‌سازیشان را آغاز کنند. عباسی با اشاره به اینکه از تیر ماه سال ۹۶ مسوولیت ساماندهی معتادان متجاهر به سازمان بهزیستی سپرده شده است به ایسنا گفت: آخرین شیوع‌شناسی انجام شده مربوط به سال ۹۴ بوده است با این وجود ستاد مبارزه با مواد مخدر از اواخر سال ۹۶ نیز شیوع‌شناسی جدیدی را آغاز کرده است.

به گفته وی، سازمان بهزیستی از دی ماه سال گذشته نیز رصد آسیب‌های اجتماعی را آغاز کرده که پیش بینی می‌کنیم تا پایان تیر ماه در صورت کسب اجازه اطلاعات آن ارائه خواهد شد.

معاون توسعه پیشگیری سازمان بهزیستی کشور با اشاره به وقوع ۱۸۱ هزار طلاق در سال ۹۶ نیز گفت: با انجام مداخلات بهنگام در برخی از استان‌ها میزان طلاق کاهش یافته است با این وجود میانگین طلاق به همان نسبت پیشین باقی مانده است. یکی از مشکلات ارائه آمار این است که سال گذشته ۶۱۲ هزار ازدواج در کشور ثبت شده است و این تعداد با آمار ۱۸۱ هزار طلاق مورد مقایسه قرار می‌گیرد که باعث می‌شود تصویر درستی ارائه نشود.

2.5 میلیون ایرانی دو یا سه دفترچه بیمه دارند

نایب‌رییس کمیسیون بهداشت مجلس با انتقاد از اینکه ۲ تا ۲میلیون و ۵۰۰ هزار ایرانی دو یا سه دفترچه بیمه دارند، گفت: متاسفانه کارگزاران بیمه سلامت به دلیل عدم آموزش مناسب، بیمه‌شدگانی را که هیچ ارتباطی با تامین اجتماعی ندارند، همپوشانی بیمه‌یی تلقی می‌کنند.

محمدنعیم امینی فرد با انتقاد از اینکه 2 تا 2میلیون و 500 هزار ایرانی دو یا 3 دفترچه بیمه دارند با تاکید بر لزوم رفع همپوشانی بیمه‌یی در کشور، گفت: عدم توجیه کارگزاران بیمه سلامت در روزهای اخیر باعث شده مشکلات عدیده‌یی برای بیمه‌شدگان به وجود آید. نماینده مردم ایرانشهر در مجلس شورای اسلامی، افزود: متاسفانه کارگزاران به جای بررسی رابطه بیمه‌یی و سوابق استحقاق را مورد توجه قرار می‌دهند و فردی که سال‌ها پیش تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی بوده و هیچ ارتباطی با تامین اجتماعی در حال حاضر ندارد تحت عنوان همپوشانی تلقی کرده و بیمه وی را حذف می‌کنند. او به خانه ملت گفت: با وجود تمامی پیگیری‌ها و تذکرات شفاهی به سازمان بیمه سلامت اما این پیگیری‌ها به نتیجه نرسیده است این در حالی است که عدم آموزش مناسب کارگزاران بیمه سلامت موجب بروز مشکلاتی برای مردم و ارائه شکایت به نمایندگان و کمیسیون بهداشت شده است. این نماینده مردم در مجلس دهم، تصریح کرد: از مدیرعامل سازمان بیمه سلامت تقاضا دارم نسبت به رفع این مشکل که به دلیل سوء برداشت و عدم آموزش مناسب کارگزاران و ماموران بیمه سلامت پیش آمده اقدام جدی به عمل آورد. امینی فرد با تاکید بر لزوم رفع همپوشانی بیمه‌یی، گفت: در سال نخست فعالیت مجلس دهم مساله تجمیع صندوق‌های بیمه‌یی و تجمیع مجازی صندوق‌های بیمه‌یی و استفاده از ضوابط مشابه مطرح شد که یکی از فواید این موضوع رفع همپوشانی بیمه‌یی بوده زیرا عده زیادی از بیش از دو دفترچه بیمه استفاده می‌کنند.

نماینده مردم ایرانشهر در مجلس دهم، افزود: برای رفع همپوشانی بیمه‌یی باید وحدت مناسب میان بیمه سلامت و تامین اجتماعی به وجود‌اید. نایب‌رییس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی، با تاکید بر اینکه رفع همپوشانی بیمه‌یی باید با استفاده از راهکارهای مناسب و به شیوه صحیح انجام شود، افزود: با رفع همپوشانی بیمه‌یی آمار درستی از بیمه‌شدگان در دست داریم و براساس آمارها می‌توان تخصیص منابع برای بیماران را انجام داد و در واقع منجر به بهبود کیفیت خدمات‌رسانی به بیمه‌شدگان می‌شود.

 

 

اخبار مرتبط

ارسال نظر

نظر کاربران