شماره امروز: ۵۴۷

| کدخبر: 123910 | |

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه تاکید آموزش و پرورش ثبت نام اتباع در مدارس است و هیچ چیز نباید مانع شود از این کار خیر، انسان‌دوستانه و تکلیف ملی دینی سر باز بزنیم،

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه تاکید آموزش و پرورش ثبت نام اتباع در مدارس است و هیچ چیز نباید مانع شود از این کار خیر، انسان‌دوستانه و تکلیف ملی دینی سر باز بزنیم، گفت: به هیچ عنوان نباید به سمت جداسازی دانش‌آموزان اتباع افغانستانی از دانش‌آموزان ایرانی برویم.

سیدمحمد بطحایی در همایش مسوولان امور تحصیلی اتباع خارجی در ادارات کل آموزش و پرورش سراسر کشور که در باشگاه فرهنگیان برگزار شد با بیان اینکه موفقیت‌های خوبی در زمینه تحصیل اتباع به دست آورده‌ایم، گفت: با توجه به موکدات رهبری به ویژه برای تحصیل دانش‌آموزان افغانستانی مکلف بودیم، دانش‌آموزان اتباع را پوشش دهیم و خوشبختانه روسفید شدیم.  وی افزود: در سال تحصیلی جاری بیش از ۱۰درصد رشد دانش‌آموزان افغانستانی را نسبت به سال گذشته داشتیم آن هم در شرایطی که آموزش و پرورش با مشکلات متعددی روبه‌روست اما همکاران ما جوانمردانه پای کار ایستادند و دانش‌آموزان افغانستانی تفاوتی با ایرانی‌ها نداشتند. وزیر آموزش و پرورش با اشاره به اینکه همکاران ما گاهی اوقات ریسک مشکلات و موانع اداری را پذیرفتند و دانش‌آموزان بدون هویت را ثبت نام کردند، گفت: تاکید آموزش و پرورش ثبت نام این افراد است و هیچ چیز نباید مانع شود از این کار خیر، انسان‌دوستانه و تکلیف ملی دینی سر باز بزنیم.  وی تاکید کرد: هیچ دانش‌آموزی نباید در سال ۹۷ از مهر جا بماند. بحث تفاوت قومیت، مذهب و رنگ پوست مطرح نیست و مشکلاتی چون تراکم کلاسی و کمبود فضا و اعتبارات نباید مانع شود و هر دانش‌آموزی به سن تحصیل رسیده باید وارد مدارس شود.

وی با بیان اینکه کمک مجامع بین‌المللی می‌تواند بسیاری مشکلات ما را در این زمینه کاهش دهد، گفت: سیاست‌گذاران ارشد کشور تاکید دارند نباید تفاوتی بین دانش‌آموزان اتباع قائل شد که این بزرگ‌ترین پیام بشردوستانه است و باید از طریق ان جی اوها و مجامع بین‌المللی به جهان صادر شود. باید گزارش‌های مستمر در سطح بین‌المللی منتشر و درخواست کنیم، کمک کنند تا امر آموزش اتباع با سرعت و کیفیت بهتری پیش برود.  بطحایی با بیان اینکه این زمینه که خود اتباع افغانستانی بتوانند به عنوان خیر مدرسه کمک کنند وجود دارد، عنوان کرد: می‌توانیم این ظرفیت را شناسایی کنیم.

وی به آموزش‌های خاص مهارت زندگی برای دانش‌آموزان اتباع، اولیای آنها و معلمان تاکید کرد و گفت: سال‌های گذشته اعتراضاتی از سوی برخی هموطنان خود داشتیم مبنی بر اینکه با وجود اتباع تراکم کلاس بالا رفته و ممکن است آسیب‌هایی ایجاد و موجب کند شدن پیشرفت تحصیلی شود. باید برای مسائل فرهنگی و بهداشتی و... دوره‌های نظام‌مند برگزار شود که منتج به دریافت یک گواهینامه شود و ارائه آن هنگام ثبت نام لازم باشد.  وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: درخصوص شهریه نیز به علت مشکلات اقتصادی که دارند، گفتیم کمک به مدرسه داوطلبانه باشد. به همین علت باید اعتبارات از محل‌های مختلف دیگری تامین شود.

 

اخبار مرتبط

ارسال نظر

نظر کاربران