کارت بازرگانی تجاری فاقد رفع تعهد ارزی تعلیق شود

۱۳۹۷/۰۷/۳۰ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۳۲۱۸۰

معاون وزیر صنعت، ‌معدن و تجارت در امور صادرات طی ابلاغیه‌ای به رییس اتاق بازرگانی و صنایع و معادن و کشاورزی ایران و روسای سازمان‌های صمت استانی تعلیق کارت‌های بازرگانی تجاری که رفع تعهد ارزی نداشته‌اند را اعلام کرد. به گزارش شاتا در این نامه خسروتاج تاکید کرده است: با توجه به ضرورت تامین کالاهای مورد نیاز کشور در شرایط فعلی و نظارت بر روند واردات تجاری که ارز خود را دریافت کرده‌اند، مکاتبه‌ای با بانک مرکزی صورت گرفت .

به دنبال این مکاتبه بانک‌ها درحال ارسال لیست افرادی هستند که که نسبت به رفع تعهد ارزی خود اقدام نکرده‌اند تا این افراد به سرعت شناسایی شده و نسبت به رفع تعهد خود اقدام کنند.

در این نامه از اتاق بازرگانی، صنایع و معادن و کشاورزی ایران خواسته شده است که کارت بازرگانی این افراد را به حالت تعلیق درآورده و اتاق ایران و سازمان‌های صمت استانی مکلف شده‌اند با بانک‌ها به منظور پیگیری رفع تعهد ارزی شرکت‌ها تعامل داشته باشند و در صورت ضرورت به اعتراضات شرکت‌هایی که کارتشان تعلیق شده، رسیدگی کنند .

      خروج کالاهای اساسی توسط مسافران خارجی ممنوع شد

از سوی دیگر رییس سازمان توسعه تجارت در نامه‌ای جداگانه به وزارت کشور اعلام کرد: خروج کالاهای اساسی و یارانه‌ای توسط مسافرین خارجی ممنوع است. در یان نامه خروج اقلامی شامل گوشت مرغ، گوشت قرمز، برنج، روغن نباتی، قندو شکر، چای، دارو، شیر خشک نوزاد، حبوبات، پوشک، دفترچه مشق، کاغذ چای و تحریر، دستمال کاغذی و شوینده‌ها ممنوع اعلام شده است. بر این اساس گمرکات کشور حداقل دو هفته قبل از ممنوعیت اقلام مذکور باید اطلاع‌رسانی لازم را به مسافرین خارجی که به کشور وارد می‌شوند انجام دهند و به نمایندگی‌های ایران در کشورهای همسایه نیز اعلام شود که به دلیل یارانه‌ای بودن این اقلام خروج این اقلام ممنوع خواهد بود .

 

 

ارسال نظر