شماره امروز: ۵۴۷

در مجمع عمومی عادی سالانه تصویب شد

| کدخبر: 120933 | |

در هشتمین مجمع عمومی عادی سالانه همراه اول، سود تقسیمی برای هر سهم ۳۱۸۰ریال اعلام شد.

گروه بنگاه‌ها|

در هشتمین مجمع عمومی عادی سالانه همراه اول، سود تقسیمی برای هر سهم ۳۱۸۰ریال اعلام شد.

به گزارش «تعادل» به نقل از اداره کل ارتباطات شرکت ارتباطات سیار ایران، هشتمین مجمع عمومی عادی سالانه و مجمع فوق‌العاده همراه اول صبح دیروز با حضور بیش از ۹۳درصد سهامداران در سالن خلیج فارس پژوهشگاه نیرو برگزار شد. مجمع عمومی عادی سالانه همراه اول با ریاست علی بقایی، رییس هیات‌مدیره همراه اول آغاز شد. در این مراسم پس از سخنان رییس مجمع و مدیرعامل و استماع گزارش حسابرس و نظرات سهامداران؛ درخصوص تعیین سود تقسیمی، روزنامه‌های کثیرالانتشار چاپ آگهی، پاداش و حق جلسه هیات‌مدیره و در مجمع فوق‌العاده درخصوص تعیین اعضای حقوقی هیات‌مدیره تصمیم‌گیری شد.  در جلسه مذکور با نظرخواهی از سهامداران حاضر و استماع سخنان تعدادی از اعضای هیات رییسه با توزیع ۹۶درصد سود محقق شده(۳۲۸۰ریال) موافقت و برای هر سهم، تقسیم ۳۱۸۰ریال سود در نظر گرفته و مقرر شد سود سهامداران حقیقی از ۲۰ اردیبهشت در مدت حداکثر یک ماه واریز شود. همچنین درخصوص میزان پاداش و حق جلسه هیات‌مدیره و نیز انتخاب روزنامه برای چاپ آگهی‌های مجمع تصمیم‌گیری شد. بر این اساس مقرر شد پاداش اعضای حقوقی هیات‌مدیره؛ نسبت به سال قبل با ۳۰درصد کاهش پرداخت شود و حق جلسه اعضا همچون سال گذشته باشد.  در ادامه این مراسم در جلسه فوق‌العاده 5 شرکت «مخابرات ایران»، «گسترش الکترونیک مبین»، «مهراقتصاد مبین»، «مدیریت املاک» و «خدمات ارتباطات کاراشاپ» به عنوان اعضای حقوقی هیات‌مدیره به مدت دو سال انتخاب شدند.

 گزارش عملکرد هیات‌ مدیره

در این مراسم حمید فرهنگ مدیرعامل شرکت ارتباطات سیار ایران، گزارش جامعی از عملکرد سال ۱۳۹۶ شرکت به مجمع سهامداران ارائه کرد. فرهنگ ضمن تبریک نیمه شعبان و یادآوری اینکه سال ۱۳۹۷ سال «حمایت از کالای ایرانی» نامگذاری شده است، اظهار کرد: امید است که در این سال با حمایت همکاران همراه اولی و سهامداران بتوانیم سهمی در تحقق این شعار ایفا کنیم. همراه اول در راستای حمایت از تولید داخل بیش از ۷۵درصد از مصارف هزینه‌یی خود را از منابع داخلی تامین می‌کند. همچنین کسب رتبه اول در استفاده حداکثری از منابع و مهارت‌های ایرانی در ارزیابی عملکرد اپراتورها توسط سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی دو دوره پیاپی نشان از اهمیت همراه اول به این موضوع دارد. او افزود: در جشنواره ملی ارتباطات و فناوری اطلاعات، امسال نیز همراه اول همچون 4دوره گذشته موفق به کسب بالاترین امتیاز در بین اپراتورهای تلفن همراه شد.

مدیرعامل اپراتور اول با بیان اینکه در شرایط رقابتی امروز، همراه اول طی سال ۹۶ سهم بازار خود را حفظ کرده است، گفت: براساس آمار ارائه شده از سوی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، سهم بازار این اپراتور به 59.53 درصد و ضریب نفوذ همراه اول در کشور به 90.3درصد رسیده است.

 جذب بیش از ۱۰ میلیون مشترک در سال ۹۶

فرهنگ با بیان اینکه اپراتور اول بیش از ۹۶میلیون سیم‌کارت واگذار کرده است، گفت: بیش از ۱۰میلیون مشترک جدید در سال ۹۶ جذب شده است که از این میان تعداد ۴۹۱هزار سیمکارت دایمی و بیش از ۹میلیون و 500 هزار سیمکارت اعتباری واگذار شده است. او ادامه داد: در سال گذشته بالغ بر ۵۲ میلیون سیمکارت به صورت فعال در لحظه در شبکه همراه اول فعال بوده است. همچنین در سال گذشته درصد مشترکین موبایل باند پهن ۳۸درصد افزایش داشته و به عدد ۳۲میلیون مشترک رسید. علاوه بر این در سال گذشته تعداد ۱۰میلیون سیمکارت یوسیم (usim) توزیع شد که نسبت به سال قبل ۳۳۰درصد رشد داشته است. مدیرعامل همراه اول با تشریح دستاوردهای توسعه بازار و سبد محصولات این شرکت در سال ۹۶ گفت: در سال گذشته حدود ۳۵خدمت و سرویس جدید به طور مستقیم ارائه و درحال حاضر بیش از ۸۰۰ محصول در حوزه خدمات ارزش افزوده ارائه می‌شود و به طور فزاینده‌یی درحال رشد است.

 افزایش خدمات حضوری و غیرحضوری

مدیرعامل همراه اول با بیان اینکه در پایان سال ۹۶ مشترکین دیتای این اپراتور رکورد ۳۷۰۰ترابایت ترافیک روزانه را ثبت کرده‌اند، گفت: طی سال ۹۶ ترافیک دیتای همراه اول نسبت به سال قبل آن 2.6برابر رشد کرده و در مجموع روند ترافیک دیتا در شبکه(ماهانه) ۱۶۴برابر رشد داشته است. مدیرعامل اپراتور اول از افزایش خدمات غیرحضوری به مشترکین طی سال گذشته خبر داد و گفت: در سال ۹۶ تعداد ۳۵۰میلیون درخواست از طریق درگاه‌های خدمات حضوری و غیرحضوری پاسخ‌دهی شده است. از طریق خدمات غیرحضوری شامل خدماتIVR، مرکز تماس۹۹۹۰(با میانگین ۴میلیون و ۲۰۰خدمت در ماه)، سامانه ۱۹۵، سامانه «همراه من»(با ۸ میلیون مشترک منحصر به فرد و به طور میانگین ماهانه ۳میلیون خدمت) و از طریق خدمات حضوری شامل نمایندگی‌های همراه اول، ادارات مشترکین، مراکز تلفن ثابت، دفاتر ICT روستایی، ماهانه ۳میلیون و ۷۰۰هزار خدمت به مشترکین ارائه می‌شود. او پاسخگویی به مشتریان ارزشمند(CIP) راه‌اندازی Happy Call و راه‌اندازی سامانه ۹۹۹۵ برای پاسخگویی به مشتریان سازمانی را از دیگر خدمات جدید برای مشتریان نام برد. مدیرعامل همراه اول با بیان اینکه شبکه باندپهن همراه اول بزرگ‌ترین، وسیع‌ترین و به روزترین شبکه موبایل باند پهن در کشور است، گفت: همراه اول با ۱۶۱۶۰سایت نسل 4.5، ۲۸۹۰۰سایت نسل 2.75و ۲۸۹۰۰سایت نسل 3.9 بزرگ‌ترین شبکه LTE کشور را در اختیار دارد. بر این اساس ۱۰۰درصد شهرها و ۸۷ درصد روستاها از خدمات اینترنت پرسرعت همراه اول بهره‌مند هستند.

 درآمد ۳۵۰۰ میلیارد تومانی از محل دیتا

فرهنگ با اعلام اینکه رتبه شفافیت اطلاع‌رسانی همراه اول در بورس طی سال‌های گذشته همواره بهبود یافته است، گفت: در آخرین ارزیابی صورت گرفته یعنی پایان سال ۹۶ همراه اول در بین ۳۰۲شرکت بورسی موفق به کسب عنوان دوم شفافیت شده است.

مدیرعامل همراه اول در ادامه با اشاره به درآمد کل و سود خالص تلفیقی گروه اظهار کرد: در سال ۹۶ درآمد کل حاصل از سرمایه‌گذاری‌های تلفیقی گروه ۱۲هزار و ۴۷۱میلیارد تومان و عملکرد سود خالص تلفیقی گروه را ۳هزار و ۱۶۷میلیارد تومان و میزان درآمد دیتای همراه اول در سال گذشته را ۳۵۰۰میلیارد تومان اعلام کرد.

مدیرعامل اپراتور اول با اشاره به جایگاه این اپراتور در صنعت اپراتوری تلفن همراه گفت: همراه اول در خاورمیانه از نظر تعداد مشترک رتبه نخست، در آسیای جنوبی رتبه هفتم و در جهان در بین ۱۰۰۳ اپراتور تلفن همراه رتبه نوزدهم را داراست. او همچنین دریافت تندیس شاهین طلایی بخش‌های «تبلیغات حمایتی»، «ترویج فروش» و «مسوولیت‌های اجتماعی» از سومین جشنواره تبلیغات ایران، کسب رتبه اول تعهد به کیفیت در بخش ارتباطات و فناوری اطلاعات در سومین کنفرانس بین‌المللی کیفیت، دریافت نشان ویژه مدیریت از چهارمین همایش ملی مدیریت جهادی، دریافت تندیس زرین ۷ستاره در ششمین دوره آیین تقدیر از سرآمدان روابط عمومی ایران، دریافت تندیس ستاره طلایی روابط عمومی ایران در چهارمین جشنواره ستارگان روابط عمومی ایران، دریافت نشان بلورین استاندارد(c۱)، در جایزه استاندارد ۳۴۰۰۰(مدیریت منابع انسانی) و تقدیر از عملکرد همراه اول در مراسم تقدیر از خادمان اربعین را از افتخارات این شرکت در سال ۹۶ عنوان کرد. فرهنگ درخصوص قرارداد رومینگ با کشورهای جهان گفت: همراه اول با ۲۷۰ اپراتور در ۱۱۲کشور قرارداد رومینگ دایمی، ۹۴ اپراتور در ۷۰کشور قرارداد رومینگ اعتباری، ۸۰ اپراتور در ۵۸کشور قرارداد تخفیف، ۸۱ اپراتور در ۶۷کشور اینترنت رومینگ ۳G و ۲۵ اپراتور در ۲۵کشور قرارداد رومینگ LTE دارد.

 کسب رتبه ۲ ارزش بازار و رتبه ۳ بیشترین سودآوری

فرهنگ با اشاره به جایگاه اپراتور اول در بین یکصد شرکت برتر ایران گفت: کسب رتبه ۲ بالاترین ارزش بازار، رتبه ۳ بیشترین سودآوری، رتبه ۸ بالاترین ارزش افزوده و رتبه ۱۹ میزان فروش از موفقیت‌های همراه اول در سال گذشته بوده است. او درخصوص مبالغ پرداختی به دولت نیز گفت: از سال ۸۸ یعنی سال واگذاری شرکت به بخش خصوصی هر ساله مبالغ پرداختی به دولت افزایش داشته و در سال ۹۶ این مبلغ به ۶۳۴۴ میلیارد تومان رسیده که رقم بسیار بزرگی است. فرهنگ با بیان اینکه همراه اول در بین ۳۰۲شرکت بزرگ بورسی رتبه ۲ شفافیت را کسب کرده است، گفت: خوشبختانه در سال مالی منتهی به ۲۹ اسفند ماه ۱۳۹۶ براساس گزارشات ارائه شده، همراه اول برای پنجمین سال پیاپی موفق به کسب نظر مقبول حسابرس مستقل شده و این مساله با توجه به درآمد بیش از ۱۲۴۷۱میلیارد تومانی همراه اول در سال ۹۶ قابل توجه است. همچنین همراه اول در همین راستا موفق شد، تندیس زرین هشتمین دوره جایزه ملی مدیریت مالی ایران را کسب کند. فرهنگ با عنوان اینکه پروژه

CRM-CBS که اول اردیبهشت ماه امسال با حضور ۷۰۰نفر از همکاران داخلی و خارجی کلید خورد، بزرگ‌ترین طرح در صنعت فناوری اطلاعات کشور از منظرهای محدوده، ارزش پروژه و سازمان است، گفت: این پروژه به علت اختلالاتی که در شبکه ایجاد می‌کرد به صورت وسیع به مشترکین اطلاع‌رسانی شد، منافع حاصل از اجرای این پروژه توانمندسازی کسب وکار همراه اول، قابلیت دستیابی به عملیات یکپارچه، استانداردسازی و

creative rich offerings است. با اجرای این پروژه مشترکین دایمی و اعتباری همزمان و به صورت یکپارچه سرویس و خدمات دریافت می‌کنند و در هزینه‌ها بهینه‌سازی می‌شود. مدیرعامل همراه اول با بیان اینکه اکنون درحال آغاز برنامه ۵ ساله دوم همراه اول هستیم، گفت: با توجه به اینکه فضای کسب وکار درحال تغییر است اگر همراه اول بخواهد فقط سرویس‌های پایه ارائه کند، نمی‌تواند در این تحولات رقابت کند. همراه اول قصد دارد همزمان با تحولات دیجیتال علاوه بر به روزرسانی سازمان و فعالیت در کسب وکار اصلی خود در حوزه‌های دیگر نیز فعالیت کند.

 

اخبار مرتبط

ارسال نظر

نظر کاربران