پشتیبانی از حقوق اعضای اتاق تهران در پرونده‌های مالیاتی

۱۳۹۶/۱۱/۲۴ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۱۶۷۹۰

نشست نمایندگان اتاق تهران در هیات‌های حل اختلاف مالیاتی در سالن هما‌یش‌های اتاق تهران برگزار شد. معاون کسب‌و‌کار اتاق تهران در این نشست بر حضور و مشارکت فعالانه نمایندگان در جلسات دادرسی و دفاع تمام‌قد از حقوق فعالان اقتصادی تاکید کرد.

هومن حاجی‌پور با اشاره به عملکرد و دستاوردهای اتاق تهران در حوزه مالیاتی طی سال جاری، گفت: معاونت کسب‌و‌کار اتاق تهران ضمن بررسی قوانین و مقررات مالیاتی، به بررسی تفصیلی لایحه مالیات بر ارزش افزوده پرداخت و با تدوین بسته پیشنهادی، راهکارهای عملیاتی برای رفع مشکلات فعالان اقتصادی در این بخش را به سازمان امور مالیاتی ارائه کرده است.

وی افزود: در این رابطه، گزارش کارشناسی معاونت کسب وکار اتاق تهران درخصوص افزایش تمرکز وصول مالیات بر ارزش افزوده به حلقه آخر توزیع به دستگاه‌های مربوطه ارائه شده است. به گفته حاجی‌پور، تدوین دستورالعمل نحوه احراز صلاحیت و فعالیت نمایندگان اتاق تهران در هیات‌های حل اختلاف مالیاتی، از دیگر اقدامات سال جاری بوده است. او افزود: اتاق تهران همواره بر حضور موثر نمایندگان این اتاق در هیات‌های حل اختلاف مالیاتی تاکید جدی دارد، از این رو طی سال جاری از ادامه همکاری با تعدادی از این نمایندگان که به صورت غیرحرفه‌یی در جلسات رسیدگی به پرونده‌های مالیاتی اعضای اتاق تهران حضور می‌یافتند، جلوگیری به عمل آمد.

حاجی‌پور با تاکید بر ارزیابی دقیق نمایندگان اتاق تهران در هیات‌های حل اختلاف مالیاتی و احراز صلاحیت آنان طبق آیین‌نامه رفتار حرفه‌ای، افزود: با ایجاد سامانه جدیدی در اتاق تهران، از این پس گزارش‌های نمایندگان این اتاق در هیات‌های حل اختلاف مالیاتی به صورت مکانیزه در اختیار این معاونت قرار می‌گیرد. در ادامه این نشست، پیمان دارابیان، مدیر امور مالیاتی اتاق تهران، با تاکید بر رعایت آیین‌نامه رفتار حرفه‌ای، از نمایندگان اتاق تهران در هیات‌های حل اختلاف مالیاتی خواست تا ضمن رعایت حقوق اعضای اتاق تهران، در رسیدگی به پرونده‌های مالیاتی فعالان اقتصادی در هیات‌های حل اختلاف، توان کامل تخصصی و دانش خود را به کار گیرند. وی با بیان اینکه سازمان توسعه تجارت ایران، در دستور کار معاونت کسب وکار این اتاق قرار دارد، بر همکاری این اتاق با نمایندگانی که از دانش و صلاحیت فنی همراه با تجربه کافی در رسیدگی به پرونده‌های مالیاتی و رعایت حقوق اعضای اتاق تهران برخوردار هستند، تاکید کرد.

 

ارسال نظر