شماره امروز: ۵۴۷

| | |

فرنوش نوبخت نایب‌رییس هیات‌مدیره و مدیرعامل شرکت بهره‌برداری متروی تهران و حومه با تبریک چهل و یکمین سالگردپیروزی انقلاب اسلامی از تلاش‌های این شرکت برای تحقق

 فرنوش نوبخت نایب‌رییس هیات‌مدیره و مدیرعامل شرکت بهره‌برداری متروی تهران و حومه با تبریک چهل و یکمین سالگردپیروزی انقلاب اسلامی از تلاش‌های این شرکت برای تحقق شعار سال رونق تولید برای رسیدن به خودکفایی در صنعت حمل و نقل ریلی درون شهری خبر داد. به گزارش «تعادل» از مدیریت ارتباطات و امور بین‌الملل شرکت بهره‌برداری متروی تهران و حومه، فرنوش نوبخت گفت: در آستانه بیست و یکمین سال بهره‌برداری و چهل و یکمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی به عنوان اولین بهره‌بردار مترو در کلانشهرهای کشور برای تحقق شعارسال ۱۳۹۸ که رهبر معظم انقلاب اسلامی (مدظله العالی) به نام رونق تولید نامگذاری کردند همکاری با تولید‌کنندگان داخلی را جز برنامه‌های اصلی خود قرار داده و تلاش کرده تا گامی برای تحقق این مهم‌برداریم.وی افزود: با توجه به وجود تحریم‌ها و افزایش آن مشکلات زیادی را در تامین قطعات داشتیم چرا که صنعت مترو در کشور ما صنعتی جدید است اما با توجه به رشد جمعیت در پایتخت و شهرهای بزرگ کشور، وجود سامانه حمل و نقل شهری کارآمد و مطمئن از جمله دغدغه‌های اصلی دولتمردان، مدیران شهری و انتظارات مردم است و سیستم حمل و نقل ریلی شهری (مترو) یک سامانه مدرن، کارآمد، مطمئن، سریع و حامی محیط زیست محسوب شده و توانست جای خود را در میان شهروندان به عنوان یک سیستم قابل قبول که می‌تواند به حل مشکل ترافیک و آلودگی هوا کمک کند پیدا کرد. نوبخت با اشاره به اینکه برای تامین و نگهداری این سامانه حمل و نقل عمومی سعی کرده‌ایم همانند پل ارتباطی با حوزه‌های دانشگاهی، صنعت و بازار حمل و نقل ریلی شهری عمل کنیم تا از وابستگی به دیگر کشورها برای تامین قطعات بکاهیم تصریح کرد: بومی‌سازی قطعات مهم مصرفی از اولویت‌های شرکت بهره‌برداری متروی تهران و حومه است و درحال‌حاضر بخشی از پله برقی‌ها، ترمزهای قطار، تجهیزات آن وغیره ... بومی‌سازی شده که کمک بزرگی به کاهش هزینه‌های شرکت کرده و توانسته‌ایم با تکیه بر توانمندی شرکت‌های ایرانی جهت تامین نیازمندی‌های شرکت مترو گامی اساسی در راستای رونق تولید ملی‌برداریم. مدیرعامل شرکت بهره‌برداری متروی تهران و حومه افزود: طی این دوسال موفق شده‌ایم قطعه هندریل ۸۲۲ پله برقی را در همین دوره توسط متخصصان داخلی بومی‌سازی کنیم و کاهش خرابی پله برقی را در ایستگاه‌های خطوط مترو شاهد بودیم وتفاهم نامه‌ای با شرکت ذوب آهن و شرکت بهره‌برداری متروی تهران و حومه برای تامین ۸۰۰ تن ریل مترو منعقد کردیم که مطابق این قرارداد ۵۰۰ تن از این ریل‌ها مخصوص خطوط درون شهری و ۳۰۰ تن برای ریل‌های برون‌شهری قابل استفاده می‌باشد. همچنین صفحات سرسره سوزن قطعه دیگری بود که توانستیم از تولیدات داخلی استفاده کنیم از دیگر قطعات می‌توان از پایه چک ریل نوع اتریشی UIC60، فنر مارپیچی فلزی قطر22 و طول 120 میلی‌متر دستگاه روبل (برای هرزگیری تراورس چوبی)، دستگاه نصب غلاف داخلی رولپلاگ مخصوص هرزگیری تراورس‌های دی وی داگ این قطعات بخش کوچکی از تجهیزاتی است که به همت متخصصان داخلی تولید و مورد استفاده قرار گرفته، به دنبال انجام این پروژه‌ها صرفه جویی اقتصادی را شاهد هستیم.

وی خاطرنشان کرد: شرکت بهره‌برداری متروی تهران و حومه در راستای تامین تجهیزات مورد نیاز مترو، از تولید‌کنندگان و صنعتگران داخلی حمایت می‌کند چرا که با این کار از خروج ارز از کشور جلوگیری شد و به همین نسبت صرفه جویی ارزی ایجاد می‌شود که خودکفایی ارزی را برای کشور به همراه داشته و اعتقاد داریم این کار موجب توسعه و پیشرفت تولیدکنندگان داخلی و خدمت به صنعت حمل و نقل ریلی است.نوبخت افزود: پس از مصرف تولیدات داخلی در متروی تهران به عنوان اولین بهره‌بردار مترو در ایران می‌توانیم دیگر متروهای کلانشهرها را نیز ترغیب کنیم تا از تولیدات داخلی کشور استفاده‌کنندهمین افزایش تقاضا باعث کاهش مشکلات مترو در خصوص گشایش اعتبار و مسائل ارزی برای تامین تجهیزات و قطعات مورد نیاز برای تعمیر و نگهداری خواهد شد.مدیرعامل شرکت بهره‌برداری متروی تهران گفت: از سال گذشته برای تامین قطعات، سراغ تولید‌کنندگان داخلی رفتیم و دانش فنی را با نظارت دانشگاه‌ها در اختیار تولیدکنندگان داخلی قرار دادیم تا برابر ضوابط اقدام کنند امیدواریم بتوانیم کمک کنیم تا بومی‌سازی مترو بیشتر شکل بگیرد، ضمن اینکه تامین قطعات را از هر مسیری که میسر باشد، انجام می‌دهیم و اجازه نخواهیم داد ناوگان مترو به علت نبود قطعات از کار بیفتند.وی گفت: در همین راستا وبا توجه به اهمیت موضوع و مسائل عنوان شده، توجه به افزایش رضایتمندی شهروندان از خدمات ارایه شده نیز از اولویت‌های کاری ما در شرکت بهره‌برداری مترو است.نایب‌رییس هیات‌مدیره افزود: با کاهش سرفاصله حرکت قطارها در ساعات پیک، که در راس برنامه‌های این شرکت قرار دارد سعی در افزایش رضایتمندی مسافران مترو داشتیم و برای رسیدن به این هدف در قدم اول برنامه‌ریزی‌های لازم برای افزایش حرکت قطارها در دستور کار قرار دادیم و با شبیه‌سازی خطوط ظرفیت‌های موجود را محاسبه کردیم. در گام بعدی برای رسیدن به سرفاصله کمتر نیازمند تامین نیروی انسانی بودیم که با برنامه‌ریزی و پشتیبانی خوب همکارانم در بخش‌های فنی و عملیاتی و همراهی راهبران در بخش سیر و حرکت این موضوع نیز محقق شد و توانستیم از آبان ماه سال 1396 یکی از اصلی‌ترین برنامه‌های شرکت بهره‌برداری متروی تهران حومه که کاهش سرفاصله حرکت قطارها بود. عملیاتی کنیم و در این دو سال سر فاصله حرکت قطارها در خطوط یک، دو و چهار از 5 دقیقه به 3 و نیم دقیقه کاهش یافت.

 

اخبار مرتبط

ارسال نظر

نظر کاربران