شماره امروز: ۵۴۷

مدیرعامل شرکت بهره‌برداری متروی تهران خبر داد

| کدخبر: 156284 | |

نایب‌رییس هیات‌مدیره و مدیرعامل شرکت بهره‌برداری متروی تهران و حومه از کاهش فاصله حرکت قطارها در خط ۷ مترو خبر داد.

نایب‌رییس هیات‌مدیره و مدیرعامل شرکت بهره‌برداری متروی تهران و حومه از کاهش فاصله حرکت قطارها در خط ۷ مترو خبر داد.

به گزارش «تعادل» از مدیریت ارتباطات و امور بین‌الملل شرکت بهره‌برداری راه آهن شهری تهران و حومه، فرنوش نوبخت با اشاره به اینکه این شرکت به عنوان بزرگ‌ترین شرکت در زمینه حمل‌و‌نقل ریلی درون شهری کشور همواره سعی کرده است تا با برنامه‌ریزی مناسب بهترین امکانات و خدمات را به شهروندان و مسافران خود ارایه دهد گفت: پیش از این فاصله حرکت قطارها در خط ۷ متروی تهران هر ۱۲ دقیقه یک قطار بود که ازدهم آبان ماه ۱۳۹۸ به ۱۰ دقیقه یک قطار کاهش یافته است.

وی افزود: با عنایت به بهره‌برداری از ایستگاه‌های جدید خط ۷، رسیدن فصل سرما و کاهش فاصله حرکت قطارها در خطوط مترو، شهروندان تهرانی ترغیب به استفاده بیشتر از این ناوگان ریلی درون شهری شده‌اند و شاهد افزایش روز افزون مسافر در این خط هستیم.

نوبخت تصریح کرد: با استفاده از حداکثر توان تا جایی که محدودیت‌ها و شرایط فنی امکان داشته است این زمان را کاهش دادیم و هر 10 دقیقه یک قطار برای جابه‌جایی مسافران محترم در این خط اعزام می‌شود.

نوبخت در پایان خاطرنشان کرد: امیدوارم با شرایط خوبی که مهیا شده باز هم بتوانیم میزان ظرفیت جابه‌جایی ناوگان متروی تهران و حومه را افزایش دهیم.

وی با اشاره به اینکه خط ۷ متروی تهران یک خط درون‌شهری به طول ۲۷ کیلومتر است گفت: در حال حاضر ۲۰ کیلومتر آن با۱۰ ایستگاه شامل میدان صنعت، دانشگاه تربیت مدرس، شهید نواب صفوی، رودکی، کمیل، بریانک، هلال احمر، مهدیه، میدان محمدیه و بسیج به بهره‌برداری رسیده است.

نوبخت تصریح کرد: این خط که عمیق‌ترین خط متروی تهران است از شهرک امیرالمومنین (قصر فیروزه) و در کنار ورزشگاه تختی تهران در شرق تهران آغاز شده و پس از طی مسیر شرقی- غربی و تقاطع با خط ۶ که در حال ساخت است و در ایستگاه‌های هفده شهریور و میدان محمدیه با خط یک و ایستگاه مهدیه با خط ۳، از ایستگاه بریانک به سمت شمال متمایل می‌شود و در ایستگاه متروی شهید نواب‌صفوی با خط ۲، در ایستگاه متروی توحید با خط ۴ و در ایستگاه متروی دانشگاه تربیت مدرس با خط ۶ که در حال ساخت است تقاطع خواهد داشت و سپس در امتداد بزرگراه چمران ادامه پیدا می‌کند و پس از عبور از کنار برج میلاد، وارد میدان صنعت در شهرک غرب گردیده و در انتها به میدان کتاب در سعادت‌آباد می‌رسد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: افزایش خدمات‌رسانی با کاهش فاصله حرکت قطارها در خطوط مترو همچنان در دستور کار شرکت بهره‌برداری متروی تهران و حومه قرار دارد.

 

اخبار مرتبط

ارسال نظر

نظر کاربران