شماره امروز: ۵۴۷

| کدخبر: 152380 | |

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان تهران درباره برنامه آموزش و پرورش برای ساماندهی فضاهای آموزشی خالی و متروکه و در پاسخ به پرسشی پیرامون مدارسی متروکه

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان تهران درباره برنامه آموزش و پرورش برای ساماندهی فضاهای آموزشی خالی و متروکه و در پاسخ به پرسشی پیرامون مدارسی متروکه که به فضای بی‌دفاع شهری تبدیل شده‌اند و از جمله آنها می‌توان به مدرسه ۱۲ امامی در میدان شوش اشاره کرد که دیوارش فرو‌ریخته و به محلی برای تجمع معتادان تبدیل شده است گفت: مدارسی از جمله مدرسه‌ای که به آن اشاره شد، در استان تهران وجود دارد که برخی مشکلات حقوقی دارند و تا زمانی که مشکلات این مدارس مرتفع نشود و مدرسه در اختیار اداره کل نوسازی مدارس استان تهران قرار نگیرد، عملا امکان عملیات عمرانی وجود نخواهد داشت. علی شهری درباره وضعیت مدارس فرسوده در تهران اظهار کرد: استان تهران پس از سیستان و بلوچستان از نظر فضاهای آموزشی در محرومیت قرار دارد و بسیاری از فضاهای آموزشی تهران نیز فرسوده هستند که در این قسمت به نظر رتبه نخست کشور را داراست.

او افزود: تمام تلاش دولت، وزارت آموزش و پرورش و سازمان نوسازی مدارس کشور در جهت کاهش مدارس رسوده و همچنین احداث مدارس جدید با امکانات و عمر مفید بسیار بالا است اما با توجه به اینکه حدود ۲۳ هزار کلاس درس فرسوده در تهران وجود دارد، عزمی جدی و فراتر از نوسازی مدارس را طلب می‌کند تا بتوانیم این تعداد کلاس درس را مقاوم‌سازی یا تخریب و بازسازی کنیم. مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان تهران درباره برنامه آموزش و پرورش برای ساماندهی فضاهای آموزشی خالی و متروکه و در پاسخ به پرسشی پیرامون مدارس متروکه که به فضای بی‌دفاع شهری تبدیل شده‌اند و از جمله آنها می‌توان به مدرسه ۱۲ امامی در میدان شوش اشاره کرد که دیوارش فرو ریخته و به محلی برای تجمع معتادان تبدیل شده است گفت: مدارسی از جمله مدرسه‌ای که به آن اشاره شد، در استان تهران وجود دارد که برخی مشکلات حقوقی دارند و تا زمانی که مشکلات این مدارس مرتفع نشود و مدرسه در اختیار اداره کل نوسازی مدارس استان تهران قرار نگیرد، عملا امکان عملیات عمرانی وجود نخواهد داشت.

شهری ادامه داد: هر مدرسه‌ای در تهران که مشکل عمده فضای فیزیکی داشته باشند، با درخواست مناطق آموزش و پرورش بازدید می‌شود و در صورتی که برای دانش‌آموزان کوچک‌ترین خطری داشته باشد، در ابتدا دستور تخلیه مدرسه و سپس نسبت به رفع نواقص اقدامات لازم انجام می‌شود.

او با اشاره به فضاهای آموزشی خالی گفت: تمام فضاهای آموزشی که دانش‌آموز دارند یا به صورت خالی یا متروکه هستند، در اختیار ادارات آموزش و پرورش مناطق هستند و بهره‌بردار این مدارس و فضاها، ادارات آموزش و پرورش هستند. تا زمانی که فضایی در اختیار اداره کل نوسازی مدارس استان تهران قرار نگیرد، عملا انجام عملیات عمرانی امکان پذیر نیست. تعداد و آمار این فضاها نیز در اختیار ادارات آموزش و پرورش است، زیرا فضاهای متعلق به آموزش و پرورش است. توجه داشته باشید که اداره کل نوسازی مدارس استان تهران، مدارس جدید احداث می‌کند، مدارس فرسوده که توسط ادارات آموزش و پرورش معرفی می‌شود را مقاوم‌سازی یا تخریب و بازسازی می‌کند. مابقی امر و چگونگی بهره‌برداری در اختیار ادارات آموزش و پرورش است.

 

اخبار مرتبط

ارسال نظر

نظر کاربران