متخلفان چند برابر ارز دریافتی جریمه می‌شوند

۱۳۹۷/۰۴/۱۰ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۲۴۶۴۲
متخلفان چند برابر ارز دریافتی
جریمه می‌شوند

تهران|

 معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار تهران تاکید کرد: افرادی که برای واردات ارز 4هزار و 200تومانی گرفته‌اند اما مرتکب تخلف شده‌اند علاوه بر برگرداندن خسارت به صندوق دولت چندین برابر ارز دریافتی جریمه خواهند شد. محمد امامی‌امین دیروز در حاشیه نشست ستاد تنظیم بازار استان تهران در گفت‌وگو با ایرنا افزود: افراد و شرکت‌هایی که ارز 4هزار و 200تومانی گرفته‌اند اما واردات انجام نداده‌اند یا ارز را در بازار آزاد فروخته‌اند یا اینکه کالای وارداتی را احتکار کرده‌اند و با قیمت ارز آزاد می‌فروشند، بدانند که باید منتظر برخوردهای قاطع باشند.

او بیان کرد: سودجویی برخی فرصت‌طلبان بازار ارز و سکه تاثیر خود را بر قیمت کالاهای اساسی گذاشته است اما به طور یقین دستگاه‌های نظارتی در این زمینه ورود و با قاطعیت برخورد خواهند کرد. معاون استاندار تهران تاکید کرد: همه کالاهای مورد نیاز اساسی تا پایان امسال ذخیره‌سازی شده و در صورت نیاز به این کالاها ارز 4هزار و 200تومانی نیز به آنها تعلق می‌گیرد.

او بازار تلفن همراه و خودروهای وارداتی را فرصتی برای سودجویان ذکر و بیان کرد: سازمان تعزیرات حکومتی و ستاد تنظیم بازار از همه ظرفیت‌های قانونی و حقوقی برای برخورد با متخلفان این دو بازار استفاده می‌کند.

امامی‌امین ادامه داد: مردم نیز باید با دستگاه‌های نظارتی برای برخورد با گرانفروشان و محتکران همکاری و همراهی داشته باشند و متخلفان را معرفی کنند. در جلسه ستاد تنظیم بازار استان تهران بر موضوع تشدید بازرسی‌ها و نظارت بر بازار و معرفی متخلفان به مراجع متولی برای رسیدگی قانونی تاکید و اعلام شد که هیچ مشکلی برای تامین کالاهای مورد نیاز وجود ندارد.

 

ارسال نظر