کاهش تعداد بیکاران اردبیل به 20 هزار نفر تا 3 سال آینده

۱۳۹۶/۰۹/۰۴ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۱۱۶۳۵
کاهش تعداد بیکاران اردبیل به
 20 هزار نفر تا 3 سال آینده

اردبیل| استاندار اردبیل گفت: باید با همت و تلاش و فداکاری، تعداد بیکاران استان را که در حال حاضر 65هزار نفر است در یک برنامه سه ساله به کمتر از 20هزار نفر کاهش داد.

به گزارش ایسنا، اکبر بهنامجو در جلسه مشترک ستاد اشتغال و راهبری اقتصاد مقاومتی در استانداری اردبیل اظهار کرد: ما باید مجموعه‌یی را در استانداری اردبیل مستقر کنیم تا به شکل دقیق میزان اشتغال انجام شده را رصد کرده و به ثبت برساند تا از این محل یک آمار جامع و کاملی را از تعداد بیکاران و افراد جویای کار به دست آورد.

وی با بیان اینکه براساس آخرین سرشماری نرخ بیکاری در این استان به 15.7درصد رسیده است، خاطرنشان کرد: هرچند این نرخ در فصل تابستان به 9درصد رسیده اما همچنان بزرگ‌ترین دغدغه مسوولان استان باید حل مشکل بیکاری باشد تا 65هزار جوان جویای کار فرصت ورود به بازار کار را پیدا کنند.

استاندار اردبیل با اشاره به اینکه در سه سال آینده در صورت مهار نشدن، این تعداد بیکاران به 85 هزار نفر خواهد رسید، اضافه کرد: ما تمام کارهای‌مان را باید کنار بگذاریم و به صورت اورژانسی و فوری با برنامه‌ریزی دقیق و پیوسته به ایجاد فرصت‌های جدید اشتغال و خلق ثروت در این استان کمک کنیم که در این صورت می‌توان امیدوار بود در سه سال آینده تعداد بیکاران را به کمتر از 20هزار نفر برسانیم.

بهنامجو گفت: در ایجاد اشتغال دو اصل نباید فراموش شود که اولی نگاه فراحوزه‌یی و دومی مجاهدت و فداکاری و کار شبانه‌روزی است تا بتوان به اهداف مورد نظر در این بخش دست یافت.

 

 

ارسال نظر