شماره امروز: ۵۴۷

| | |

نخستین شعبه «ملی پلاس» بانک ملی ایران با رویکرد بانکداری دیجیتال و ارایه مشاوره‌های حضوری به مشتریان فعال در حوزه‌های مختلف اقتصادی، افتتاح شد.

نخستین شعبه «ملی پلاس» افتتاح  شد

نخستین شعبه «ملی پلاس» بانک ملی ایران با رویکرد بانکداری دیجیتال و ارایه مشاوره‌های حضوری به مشتریان فعال در حوزه‌های مختلف اقتصادی، افتتاح شد. دکتر محمد رضا حسین‌زاده مدیرعامل بانک که به صورت ویدیوکنفرانس در این مراسم حضور داشت با بیان اینکه صنعت بانکداری جهان و کشور ما با سرعت به سمت دیجیتالی شدن پیش می‌رود، اظهار کرد: بانک ملی ایران در این زمینه پیشتاز است و تا کنون ده‌ها محصول در این حوزه را به مشتریان خود عرضه کرده است. وی با اشاره به اینکه بانک ملی ایران تاکنون بیش از ۸۰۰ شعبه خود را کاهش داده و این روند ادامه خواهد داشت، اظهار کرد: بدون شک نمی‌توان همه شعب بانک‌ها را تعطیل کرد، بلکه باید تعادل در این زمینه را حفظ کرد، اما رویکرد تعامل شعب با مشتریان باید تغییر کند و «ملی پلاس» نخستین گام در همین راستاست. حسین‌زاده با بیان اینکه «ملی پلاس» نخستین شعبه با رویکرد نوین در نظام بانکی است، ارایه خدمات ویژه به مشتریان، فعالان اقتصادی، دانشجویان و استارت آپ‌ها در این شعبه را باعث تغییر رویه‌های بانکی خواند و ادامه داد: در این شعبه پول تبادل نمی‌شود و همه فرآیندها بر مبنای بانکداری دیجیتال است. وی اظهار کرد: فضای در نظر گرفته شده در شعبه برای تعامل چهره به چهره با مشتریان و ارایه مشاوره‌های بانکی، مالی و پولی می‌تواند تصویر تازه‌ای از بانکداری را در کشور به نمایش بگذارد و بدون شک مشتریان پس از خروج از «ملی پلاس» خاطره بسیار متفاوتی از حضور در بانک ملی ایران خواهند داشت. مدیرعامل بانک ملی ایران با تاکید بر اینکه چند شعبه جدید «ملی پلاس» در تهران افتتاح خواهد شد، گفت: برنامه‌ریزی شده تا در هر استان، دست‌کم یک شعبه «ملی پلاس» راه‌اندازی شود. رییس هیات مدیره بانک ملی ایران نیز در این مراسم با تقدیر از خدمات دست اندرکاران راه‌اندازی نخستین شعبه «ملی پلاس»، تاکید کرد که نظام بانکی باید به سمت ایجاد طرح‌های نو و متناسب با نیازهای جامعه حرکت کند. عباس شفیعی با تاکید بر اینکه روش‌های ارتباط میان مشتری و بانک باید به روزرسانی شود، خاطرنشان کرد: «ملی پلاس» ایده بسیار جدیدی بود که با همت طیف وسیعی از مدیران و کارکنان بانک، عملیاتی شد و این تجربه باز هم ادامه خواهد داشت. وی با اظهار امیدواری نسبت به اینکه فعالیت‌های بانک ملی ایران در این حوزه بتواند چشم‌انداز تازه‌ای از بانکداری در کشور را به نمایش بگذارد، افزود: بانک ملی ایران همواره در پیاده سازی فعالیت‌های حوزه بانکداری دیجیتال پیشتاز بوده و امروز نیز برگ تازه‌ای از این فعالیت‌ها ورق خورد. عضو هیات مدیره بانک ملی ایران نیز پاسخگویی به علایق و سلایق جوانان را از برنامه‌های اساسی بانک خواند و گفت: «ملی پلاس» با همین رویکرد طراحی و اجرا شده است. سید فرید موسوی با بیان اینکه گام‌های بانک ملی ایران در راستای ایجاد تحول در نظام بانکی ادامه‌دار خواهد بود، اظهار کرد: «ملی پلاس» نماد خودباوری در نظام بانکی است و می‌توان آن را با خدمات بانکداری در کشورهای توسعه یافته مقایسه کرد. در این مراسم که حسن مونسان معاون شعب و جمعی از مدیران امور و روسای ادارت کل بانک ملی ایران به همراه اصحاب رسانه حضور داشتند، از بخش‌های مختلف شعبه «ملی پلاس» بازدید و درباره نحوه عملکرد آن توسط کارشناسان بانک توضیحاتی ارایه شد. نخستین شعبه «ملی پلاس» در محل سابق شعبه فخررازی رو به روی دانشگاه تهران واقع شده است. در این شعبه همه سامانه‌های بانکداری دیجیتال از جمله ربات آلفا، خودگردان، خودبانک، خودپرداز، کیوسک چند منظوره، CASHLESS و VTM وجود دارد. همچنین مشتریان می‌توانند با مراجعه به کارشناسان شعبه، ضمن دریافت مشاوره‌های بانکی، از فضای کتابخانه و کافی شاپ بهره مند شوند.

قواعدی برای کنترل تعارض منافع شورای پول و اعتبار 

محمدرضا پورابراهیمی رییس کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: به دنبال بررسی «طرح بانکداری جمهوری اسلامی» قواعدی برای کنترل تعارض منافع اعضای هیات عالی بانک مرکزی یا همان شورای پول و اعتبار فعلی و بهبود استقلال بانک مرکزی تصویب شد. محمدرضا پورابراهیمی در تشریح جلسه کمیسیون اقتصادی مجلس از تصویب ماده ۷، ۸، ۹ و ۱۰ و ۱۷ طرح بانکداری جمهوری اسلامی خبر داد و گفت: در ماده ۷ احکام مرتبط با هیات عالی بانک مرکزی مصوب شد از جمله این احکام عبارتند از: نحوه عزل اعضای هیات عالی که منجر به تقویت استقلال بانک مرکزی شده است، احکام تعارض منافع اعضای هیات عالی که ضوابط بسیار خوبی برای کنترل تعارض منافع هیات عالی تعبیه کرده است نیز در ذیل ماده ۷ بررسی و به تصویب رسید. نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در ماده ۸ وظایف و اختیارات هیات عالی به عنوان مهم‌ترین مرجع تصمیم‌گیری در بانک مرکزی مصوب شد، افزود: همچنین در ماده ۹ هیات عالی موظف شد یک سری کمیته‌های تطبیق و کمیته‌های حسابرسی که مرتبط با حاکمیت شرکتی و اداره خود بانک مرکزی است را تشکیل دهد. وی اضافه کرد: در ماده ۱۰ نیز نحوه اداره جلسات هیات عالی مصوب شد اینکه این جلسات با حضور چه افرادی به رسمیت می‌رسد. رییس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: همچنین مطابق ماده ۱۷ این طرح، هیاتی متشکل از نمایندگان سه قوه باعنوان نظارت و حسابرسی که ناظر بر عملکرد بانک مرکزی و هیات عالی هستند تشکیل می‌شود و صورت‌های مالی بانک مرکزی نیز باید توسط آنها حسابرسی و اظهارنظر شود لذا مقرر شد؛ صورت‌های مالی بانک مرکزی به تایید سران سه‌قوه برسد.

 

اخبار مرتبط

ارسال نظر

نظر کاربران