شماره امروز: ۵۴۷

| کدخبر: 148136 | |

بانک ملت و دانشگاه تربیت مدرس با هدف همفکری و هم افزایی فعالیت‌های علمی، پژوهشی، بهره‌گیری از تخصص‌های علمی، عملی، فنی و تجهیزاتی بین بانک و دانشگاه، تفاهمنامه همکاری امضا کردند.

امضای تفاهمنامه علمی بین بانک ملت و تربیت مدرس

بانک ملت و دانشگاه تربیت مدرس با هدف همفکری و هم افزایی فعالیت‌های علمی، پژوهشی، بهره‌گیری از تخصص‌های علمی، عملی، فنی و تجهیزاتی بین بانک و دانشگاه، تفاهمنامه همکاری امضا کردند.

به گزارش روابط عمومی بانک ملت، بر اساس این تفاهمنامه که به امضای دکتر محمد بیگدلی مدیرعامل بانک ملت و دکتر محمدتقی احمدی رییس دانشگاه تربیت مدرس رسید، ارتباط منظم، مداوم و سازمان یافته دو مجموعه از طریق همکاری‌های دوجانبه در امور آموزشی همچون برگزاری دوره‌های آموزشی کوتاه‌مدت، کارگاه‌های آموزشی، سمینارهای آموزشی و... و امور پژوهشی همچون اجرای طرح‌های پژوهشی، پروژه‌های فنی، آزمایشگاه مدل‌سازی بانکی و ریسک‌های مالی و... برقرار خواهد شد.

بر اساس این گزارش، اعتبار زمانی تفاهمنامه از تاریخ امضا، به مدت دو سال شمسی تعیین شده است و با توافق طرفین، برای سال یا سال‌های بعد، قابل تمدید خواهد بود.دکتر محمد بیگدلی مدیرعامل بانک ملت در مراسم امضا و تبادل این تفاهمنامه، یکی از دلایل مهم موفقیت‌های بانک ملت را در سال‌های اخیر، توجه ویژه به اصول علمی و تخصصی خواند و اظهار داشت: این بانک به عنوان یکی از بانک‌های بزرگ کشور با امضای این تفاهمنامه در پی ایجاد یک ارتباط منظم و ساختارمند با یکی از دانشگاه‌های معتبر و به نام کشور است.وی جایگاه بانک ملت را در بین بانک‌های کشور، بی‌نظیر دانست و افزود: این بانک در سال‌های گذشته تاکنون کارهای بزرگی را در عرصه‌های مختلف انجام داده و در حال انجام دارد و توجه به اصول فنی، تخصصی و علمی باعث شده است که جایگاه رفیعی را در شبکه مالی کشور به خود اختصاص دهد.مدیرعامل بانک ملت، سرعت گردش علم را در حوزه‌های تخصصی، به‌شدت در حال افزایش عنوان کرد و ادامه داد: زمینه‌هایی همچون مدیریت ریسک، نیازمند حضور مداوم در صحنه‌های علمی است و در همین راستا بانک ملت درحوزه فناوری‌های نوین و مدیریت ریسک و تطبیق با تکیه بر توان دانشی و تخصصی، جایگاه خود را به عنوان بانک سرآمد تثبیت کرده است.وی با اشاره به ایفای نقش بانک ملت در رویدادهای علمی و تخصصی، اظهار امیدواری کرد که این بانک با امضای تفاهمنامه با دانشگاه تربیت مدرس که یکی از دانشگاه‌های مهم، معتبر و با سطح علمی بالا و تاثیرگذار است، بتواند نقش خود را در صحنه‌های علمی و تخصصی کشور، پررنگ‌تر ایفا کند.دکتر بیگدلی اظهار امیدواری کرد که در نتیجه این همکاری‌ها، همایش‌های علمی و تخصصی و مدل‌سازی‌های علمی و ارزشمند، طراحی و عملیاتی شود و دو مجموعه و ذی‌نفعان آنها و در کل نظام جمهوری اسلامی، از اثرات خیر آن بهره مند شوند.

وی با بیان این نکته که انتظار دارد با انعقاد این تفاهمنامه، بانک ملت درحوزه‌های فناوری و علمی همچنان بالاتر از سایر بانک‌ها بدرخشد، از آمادگی این بانک برای همکاری با دانشگاه در سایر زمینه‌ها هم خبر داد.

مردم نسبت به درگاه‌های جعلی هوشیار باشند

یک صاحبنظر حوزه بانکداری الکترونیک به شهروندان هشدار داد که با رعایت نکاتی مراقب درگاه‌های جعلی باشند و در دام فیشینگ نیفتند.

محمد گرکانی نژاد در گفت‌وگو با ایبِنا درباره درگاه‌های جعلی بانکی و کلاهبرداری‌های آنلاین، اظهار داشت: سوءاستفاده از سایت‌ها موضوعی است که به موازات بهره‌برداری مجازی از فضاهای تجاری آغاز شده، اما در مورد آخر بانک مرکزی اقدام بسیار خوبی انجام داد.وی افزود: واقعیت این است که این سوءاستفاده در فضای آنلاین اجتناب ناپذیر است و تنها راه‌حل مقابله با آن مراقبت کاربران و به حداقل رساندن امکان سوءاستفاده است اما از آنجایی که سواستفاده‌کنندگان همواره به دنبال یافتن راهی جدید هستند و نمی‌توان مانع فعالیت‌های مخرب آنها بود، نقش کاربران بسیار مهم و ضروری است.

این صاحبنظر حوزه بانکداری الکترونیک، با تاکید بر اینکه در همه حوزه‌های پولی و مالی هوشیاری استفاده‌کنندگان بسیار مهم است، افزود: هیچگاه هیچ بانکی با مشتری تماس نمی‌گیرد و شهروندان باید توجه داشته باشند به درخواست‌هایی که درباره دریافت اطلاعات پولی و بانکی است، پاسخ ندهند زیرا بانک‌ها و سازمان‌های پولی اینگونه اطلاعات را تلفنی دریافت نمی‌کنند.

گرکانی نژاد ادامه داد: نکته مهم دیگری که درباره درگاه‌های جعلی باید به آن توجه شود، توجه به آدرس سایت است زیرا کلاهبرداران با تغییر نامحسوسی در نام سایت یا درگاه بانکی، مشتریان خود را در دام فیشینگ می‌اندازند.

به گفته وی، این موضوع با منفعت فردی و مشروع شهروندان سر و کار دارد و لازم و ضروری است که پیش از هرگونه خرید آنلاین از سایت و درگاه بانک اطمینان حاصل شود.به گزارش ایبِنا، بانک مرکزی هفته گذشته به دنبال دریافت پیامکی از سوی برخی شهروندان با موضوع اینکه «مهلت سرویس پیامک بانکی حساب شما به اتمام رسیده و هم‌اکنون بدون حضور در شعب بانک، سرویس اطلاع‌رسانی پیامکی حساب خود را با مراجعه به درگاه پرداخت بانک مرکزی با پرداخت ۵ هزار تومان به مدت دوسال تمدید کنید»، اطلاعیه‌ای منتشر کرد و به شهروندان تاکید کرد که کلاهبرداران با این ترفند قصد دارند اطلاعات حساب بانکی افراد را به منظور سودجویی و فیشینگ (phishing) به دست آورند.

بانک مرکزی ضمن هشدار به هموطنان اعلام کرده که این بانک هیچ‌گونه درگاه پرداخت بانکی ندارد و این اقدام، کلاهبرداری محسوب می‌شود؛ بنابراین مردم از ارایه اطلاعات حساب خود به افراد ناشناس و از طریق هر کانال ارتباطی، اکیدا اجتناب کنند.

 

 

اخبار مرتبط

ارسال نظر

نظر کاربران