بازار طلا و جواهر به مدت ۲ هفته تعطیل است

۱۴۰۰/۰۱/۲۱ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۷۷۳۰۳

رییس اتحادیه طلا و جواهر تهران گفت: این بازار و تمام اعضای صنفی این اتحادیه همزمان با مشاغل گروه‌های۲ به مدت دو هفته از روز شنبه (۲۱ فروردین‌ماه) تعطیل خواهند بود. ابراهیم محمدولی با اشاره به رشد مبتلایان به بیماری کرونا و آغاز موج چهارم این بیماری و ایجاد محدودیت‌های کرونایی برای صنوف مختلف در پایتخت، اظهار داشت: بنابر مصوبه ستاد ملی مبارزه با کرونا و دستور استانداری تهران، صنف طلا و جواهر با توجه به قرار گرفتن در گروه۲ شغلی از روز شنبه ۲۱ فروردین ماه به مدت ۱۴ روز تعطیل خواهد بود. وی خاطرنشان کرد: بازار طلای تهران در این مدت تعطیل بوده و تمام فعالیت‌ها در بازار بزرگ تهران برای کاهش روند این بیماری و توقف موج فراگیری در این برهه زمانی متوقف خواهد بود. وی با تأکید بر اینکه فقط فعالیت صنوف گروه شغلی۱ در تهران ادامه دارد و صنف طلا و جواهر هم راستا با صنوف گروه‌های۲، ۳ و ۴ در زمان اعلام شده، تعطیل هستند، گفت: این صنف طبق مصوبه مشمول محدودیت‌ها و تعطیلی‌ها هستند و از همکاران این صنف خواهشمندیم برای کاهش مبتلایان به این بیماری همکاری لازم را با ستاد ملی مبارزه با کرونا انجام دهند و واحد صنفی خود را از روز شنبه تعطیل و فعالیت‌های خود را متوقف کنند. محمدولی تاکید کرد: بازرسان اتاق اصناف، سازمان صنعت، معدن و تجارت، وزارت بهداشت و پلیس نظارت بر اماکن عمومی بر اجرای مصوبات ابلاغی ستاد ملی مبارزه با کرونا نظارت کرده و در صورت مشاهده هرگونه تخلف، واحدهای صنفی را به مدت دو هفته پلمب خواهند کرد. با توجه به افزایش شیوع ویروس کرونا و قرار گرفتن پایتخت در وضعیت قرمز، ستاد ملی مقابله با کرونا محدودیت‌های۲ هفته‌ای را تصویب کرد.بر همین اساس «قاسم نوده فراهانی» رییس اتاق اصناف تهران از تعطیلی۲ هفته‌ای بازار بزرگ پایتخت از روز شنبه ۲۱ فروردین ماه خبر داد. این تعطیلی و محدودیت‌ها برای گروه‌های شغلی۲، ۳ و ۴ اعمال خواهد شد و گروه شغلی۱ که شامل مشاغل خدماتی می‌شود در این مدت می‌توانند به فعالیت خود ادامه دهند.

     افزایش قیمت اونس جهانی طلا

روز جمعه با اعلام قیمت هر دلار 25030 تومان و هر اونس جهانی طلا به قیمت 1747 دلار، قیمت طلا و سکه افزایش داشت و سکه طرح جدید 10 میلیون و 700 هزار تومان، طرح قدیم 10.5 میلیون، نیم سکه 6 میلیون و 350 هزار، ربع سکه 4 میلیون و 50 هزار، سکه گرمی 2.3 میلیون تومان، هر گرم طلای 18 عیار معامله شد. 1 میلیون و 50 هزار و مظنه مثقال طلا 4 میلیون و 552 هزار تومان معامله شد.  روز پنج شنبه نیز هر قطعه سکه تمام بهار آزادی طرح جدید۱۰ میلیون و ۵۹۰ هزار تومان، قیمت هر قطعه سکه تمام بهار آزادی طرح قدیم۱۰ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان، نیم سکه ۶ میلیون و ۳۵۰ هزار تومان، ربع سکه ۴ میلیون و ۵۰ هزار تومان و سکه یک گرمی دو میلیون و ۳۰۰ هزار تومان، قیمت هر اونس طلا در بازارهای جهانی نیز۱۷۴۲ دلار و ۳۹ سنت و هر گرم طلای۱۸ عیاریک میلیون و ۴۸ هزار و ۵۸ تومان اعلام شده است. نرخ دلار در صرافی‌های بانکی پنجشنبه، ۱۹فروردین با ۱۷۹ تومان کاهش در مقایسه با روز کاری گذشته چهارشنبه به رقم ۲۴ هزار و ۲۸۸ تومان رسید. قیمت فروش یورو با کاهش ۲۳۶ تومانی۲۸ هزار و ۵۴۹ تومان شد.قیمت خرید هر دلار ۲۳ هزار و ۸۰۷ تومان و نرخ خرید هر یورو نیز۲۷ هزار و ۹۸۴ تومان بود.نرخ خرید دلار در بازار متشکل ارزی۲۴ هزار و ۴۷ تومان و نرخ فروش آن ۲۴ هزار و ۲۸۸ تومان اعلام شد. همچنین نرخ یورودر این بازار ۲۸ هزار و ۲۶۷ تومان و نرخ فروش آن نیز۲۸ هزار و ۵۴۹ تومان اعلام شد. در سامانه سنا در روز معاملاتی گذشته، هر یورو به قیمت۲۸ هزار و ۷۷۳ تومان و هر دلار ۲۴ هزار و ۵۴۹ تومان به فروش رسید.همچنین روز کاری گذشته در سامانه نیما، حواله یورو به قیمت۲۷ هزار و ۵۲۸ تومان فروخته شد و حواله دلار به قیمت۲۲ هزار و ۹۳۴ تومان معامله شد.

     قیمت طلای جهانی کاهش یافت

گزارش جلسه ۱۶-۱۷ مارس فدرال رزرو که روز چهارشنبه منتشر شد، نشان داد که مقامات درلزوم پیشروی بیشتر در بهبود قبل از تعدیل برنامه خرید گسترده اوراق قرضه، متحد هستند. آنها خاطرنشان کردند که هر جهش تورمی موقت است. بازرگانان به دنبال نظرات بیشتر رییس جروم پاول هستند که قرار است روز پنجشنبه در هیاتی درباره اقتصاد جهانی شرکت کند. با خوش‌بینی‌ها به بهبود اقتصاد جهانی و در نتیجه افزایش سود اوراق قرضه، جذابیت این فلز گرانبها کاهش داشت، شمش هم بدون کسب سود بیش از ۸ درصد در سال جاری کاهش یافته است. منابع موجود در صندوق‌های معاملاتی در بورس، که یکی از ارکان اصلی رسیدن قیمت طلا به رکورد سال۲۰۲۰ هستند، روند نزولی خود را ادامه می‌دهند و این نشان‌دهنده کاهش علاقه سرمایه‌گذاران است.

     آزمایش روبل دیجیتال توسط روسیه

بانک مرکزی روسیه قصد دارد روبل دیجیتال را در سال ۲۰۲۲ آزمایش کندو پس از آن نقشه‌ای برای اجرای آینده این پروژه تهیه می‌شود.   معاون اول رییس کل بانک مرکزی   گفت که بانک مرکزی روسیه قصد دارد روبل دیجیتال را در طول سال ۲۰۲۲ آزمایش کند و پس از آن نقشه‌ای برای اجرای آینده این پروژه تهیه خواهد شد.

     کمترین ذخایر ارزی ترکیه در ۱۸ سال اخیر

ذخایر ارزی ترکیه با ۱۰.۶۸ میلیارد دلار به کمترین میزان در ۱۸ سال اخیر رسید.به گزارش رویترز، طبق داده‌ها، ذخایر خالص ارزی بانک مرکزی ترکیه به ۱۰.۶۸ میلیارد دلار و پایین‌ترین سطح از سال ۲۰۰۳ رسیده است. روز پنج‌شنبه نرخ این ارز ۸.۱۷۰۷ در مقایسه با ۷.۹۴۰۹ هفته قبل بود. این ذخایر سال گذشته سقوط کرد با اینکه بانک‌های محلی حدود ۱۳۰ میلیارد دلار برای تثبیت لیر فروختند. ذخایر خالص ارزی در پایان سال ۲۰۱۹ حدود ۴۱ میلیارد دلار بود. تحلیلگران می‌گویند بانک مرکزی برای تقویت ذخایر ارزی خود در سال های۲۰۱۹ و ۲۰۲۰ از تهاتر با بانک‌های محلی استفاده کرده است. خطر بحران تراز پرداخت‌ها را افزایش داد. داده‌ها نشان داد معاملات تهاتری این بانک تا روز چهارشنبه ۴۱.۱۱۶ میلیارد دلار بوده است.

 

ارسال نظر