شماره امروز: ۵۴۷

| کدخبر: 57502 | |

معاون فنی و زیربنایی شرکت راه‌آهن با اشاره به سامانه پایش شبکه خطوط و سازه‌های راه‌آهن گفت: این سامانه موجب آگاهی از وضعیت شبکه ریلی در لحظه همچون محاسبه بارمحوری، تعداد ورودی و خروجی پل، تغییر مکان اجزای ریل و جزییات تکمیلی دیگری می‌شود.

مازیار یزدانی معاون فنی و زیربنایی شرکت راه‌آهن در معرفی سامانه پایش شبکه خطوط و سازه‌های راه‌آهن، گفت: این سامانه موجب آگاهی از وضعیت شبکه ریلی در لحظه همچون محاسبه بارمحوری، تعداد ورودی و خروجی پل، تغییر مکان اجزای ریل و جزییات تکمیلی دیگری می‌شود.

وی افزود: به‌طور مثال با استفاده از این سامانه موفق به شناسایی میزان آسیب‌دیدگی پل ورسک به‌دلیل عبور جرثقیل با وزن غیرمجاز شدیم که اقدامات لازم در دستور کار قرار گرفت.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه‌وشهرسازی، معاون فنی و زیربنایی راه‌آهن با اشاره به سایر امکانات سامانه پایش شبکه خطوط راه‌آهن گفت: این سامان با برخورداری از یک سیستم هواشناسی مجهز، قادر به تخمین و اندازه‌گیری رطوبت هوا برای نگهداری سازه است.

معاون فنی و زیربنایی شرکت راه‌آهن تصریح کرد: اگرچه استفاده از این سامانه در کشورهای پیشرفته از قدمت طولانی برخوردار است، اما ایران تنها کشور دارای فناوری سامانه پایش شبکه خطوط و سازه‌های راه‌آهن در خاورمیانه به حساب می‌آید.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر

نظر کاربران