شماره امروز: ۵۴۷

| کدخبر: 40031 | |

«تعادل» در گفت‌وگو با جواد سمساریلر«رییس سابق هیات‌مدیره انجمن شرکت‌های حمل و نقل بین‌المللی» درخصوص ارتباطات حمل و نقلی ایران و بلغارستان به نکات تازه‌تری دست پیدا کرد. سمساریلر بلغارستان را از منظر ایران اینگونه معرفی می‌کند: بلغارستان، کشوری است که به هر صورت در مسیر ایران به اروپا قرار دارد، این کشور به تازگی عضو کشورهای شینگن شده و به نوعی مرز ورودی ایران به اروپا بعد از گذر از ترکیه است. سمساریلر می‌گوید: در گذشته بیشتر صادرات ایران به اروپا که حجم زیادی از پوست و روده را شامل می‌شد از طریق این کشور انجام می‌گرفت، این محصولات بعد از گذر از خاک بلغارستان و طی مسیری به کشور ایتالیا که یکی از مشتریان پر و پا قرص این محصولات بود، می‌رسید. کامیون‌های ایرانی اگر از مسیر بلغارستان گذر نکنند، می‌توانند وارد یونان شوند و از آنجا بارشان را تخلیه کنند تا این ‌بار به ایتالیا برسد که این اتفاق در زمانی که موضوع «تب برفکی» از جانب ایران میان کشورهای اروپایی مطرح شد، موجب شد تا از مسیر یونان به عنوان جایگزین استفاده کنیم. سمساریلر با اشاره به موضوع توافقنامه حمل محمولات دامی می‌گوید: با اینکه این توافقنامه بین ایران و بلغارستان وجود داشت ولی مساله تب برفکی باعث شد که بلغاری‌ها اجازه ورود محصولات دامی ایران را ندهند. همین بهانه جویی باعث شد محصولات دامی ایران تا زمان زیادی به اروپا وارد نشوند. سمساریلر با اشاره به این موضوع که عضویت جدید این کشور در اتحادیه اروپا و قرار گرفتن در لیست شینگن باعث می‌شود که روابط ایران هم با این کشور برای ورود به اروپا تسهیل شود و ما به این موقعیت باید به عنوان یک فرصت نگاه کنیم و در پی گسترش روابط با این کشور باشیم.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر

نظر کاربران