شماره امروز: ۵۴۷

| کدخبر: 35541 | |

مشاور وزیر راه گفت: تاثیر احداث سیستم ریلی بین‌شهری، متعادل کردن قیمت زمین بین شهر مرکزی و شهرهای اطراف و ایجاد تمایل‌ در گروه‌های کم‌درآمد و زوج‌های جوان به زندگی در شهرهای اطراف شهر مرکزی است ضمن آنکه هزینه احداث سیستم ریلی بین‌شهری کمتر از هزینه توزیع متوازن جمعیت است. سیدرضا هاشمی در گفت‌وگو با فارس با بیان اینکه سیستم ریلی ارجحیت خود را نسبت به جاده در همه جای دنیا ثابت کرده است، اظهار داشت: کشورهای جهان با حرکت به سمت شهرسازی ریل پایه، به صرفه بالای اقتصادی، ایمنی همچنین مزایای زیست‌محیطی دست یافته‌اند. وی ‌با بیان اینکه دو عامل موجب توسعه خطی شهر می‌شود، اظهار کرد: یکی از این عوامل، تقاضای مسافران عبوری از یک جاده برای خدمات و دیگری نبود عمق کافی برای توسعه در طرفین جاده است که موجب می‌شود ما با توسعه خطی شهر مواجه شویم و ذکر این نکته مهم است که بدانیم توزیع دسترسی‌های فرعی نیز در الگوی خطی کشور متوازن نیست.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر

نظر کاربران