شماره امروز: ۵۴۷

| کدخبر: 57271 | |

سعید ذهنی؛ کارگردان، آهنگساز و مدرس دانشگاه گفت: در بیشتر موارد کارگردان‌ها اصلا از فضای موسیقی اطلاعی ندارند و تنها تهیه‌کننده است که به واسطه ارتباط با مافیا؛ به یک خواننده پاپ معرفی می‌شود. منطق انتخاب خواننده در فیلم‌ها و سریال‌ها فقط همین است. بعد ما در فلان روزنامه؛ طرح شکواییه و درد دل می‌کنیم و از شانس بد ما همین آقا می‌شود، رییس تلویزیون و ما دو سال بیکار می‌شویم. زمانی وقتی اشتباهی در صحنه اتفاق می‌افتاد؛ می‌گفتند اشکال ندارد، دوبله درستش می‌کند و این روزها این ملات شده موسیقی. من خودم سر صحنه یک فیلم دیدم که قهرمان فیلم داشت، کج راه می‌رفت. دستیار می‌پرسد؛ بد راه نمی‌رود؟ کارگردان می‌گوید نه با موسیقی درست می‌شود. من به کارگردان گفتم مگر من ارتوپدم؟ وی که آهنگسازی برای بیش از ۲۴فیلم بلند و ۲۰سریال و مجموعه تلویزیونی را در کارنامه خود دارد، گفت: تهیه‌کننده می‌گوید اسم خواننده در انتهای کار از همه بزرگ‌تر درج شود. این یعنی چه؟! یعنی فیلم آنقدر بی‌بضاعت است که به ضرب صدای آقای فلانی باید فروش کند. این یک توهین به کارگردان و سایر عوامل سینمایی است. خواندن ترانه پاپ باید سازوکار اصولی برای خودش داشته باشد. مثلا در یک کار جنبه موزیکال پیدا می‌کند؛ یا وقتی می‌خواهد جنبه‌های رومانتیک داشته باشد و از ترانه برای سکانس‌های حسی استفاده کند یا هر موضوع دیگری اما قانونش این است که آهنگساز؛ سازبندی کل فیلم و تم اصلی کار را چیده باشد.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر

نظر کاربران