شماره امروز: ۵۴۷

| کدخبر: 45832 | |

الف) خدمات مورد نیاز صادرکنندگان

تهیه فهرست وارد‌کنندگان

بررسی و مطالعه مستمر بازار

بررسی شرایط بازار؛ تعرفه‌ها، سهمیه‌ها، موانع غیر تعرفه‌ای و غیره

شناسایی منابع؛ ترخیص کاران گمرکی، شرکت‌های حمل و نقل، شرکت‌های ارائه‌دهنده خدمات بازاریابی، نمایشگاهی و حقوقی

شناسایی عرضه‌کنندگان مواد اولیه و کالاهای اساسی مورد نیاز کشور

چگونگی ایجاد دفتر یا اعطای نمایندگی

بررسی قیمت‌ها و ساختار قیمت‌گذاری

تهیه فهرست نمایشگاه‌ها و رویدادهای پیشنهادی

اطلاعات رقبا

اعتبارسنجی (تقریبی) طرف‌های تجاری بالقوه خارجی

پشتیبانی از شرکت‌های داخلی برای انجام سفرهای تجاری یا شرکت در نمایشگاه‌ها شامل: کمک در تهیه برنامه، همراهی در انجام ملاقات‌ها و پیگیری

ب) خدمات مورد نیاز واردکنندگان خارجی

تهیه فهرست صادرکنندگان داخلی

تهیه فهرست نمایشگاه‌های تجاری داخل کشور

ارائه توصیه‌های لازم جهت کسب و کار با ایران

اعتبارسنجی (تقریبی) طرف‌های تجاری بالقوه داخلی

ج) خدمات مورد نیاز سازمان توسعه تجارت

اجرای آن بخش از برنامه‌های دو جانبه مرتبط با رایزنان بازرگانی و ارسال گزارش به موقع و همچنین ارائه نظرات اصلاحی در صورت لزوم

انجام مطالعات بازار

بازدید از شرکت‌ها و موسسات علاقه‌مند به کار با ایران

نمایشگا‌های تجاری:

تجزیه و تحلیل نمایشگاه‌های که حضور شرکت‌های ایرانی در آن توصیه می‌شود

انجام مذاکره برای عقد قرارداد اجاره فضای نمایشگاه و خدمات مربوطه

اطلاع‌رسانی به واردکنندگان در خصوص حضور نمایشگاهی

حضور در نمایشگاه و پیگیری دستاوردها

4. هیات‌های تجاری:

تعیین تاریخ مناسب

تهیه برنامه برای هر شرکت

ارائه توصیه‌های ضروری به اعضای هیات

پیگیری

سازماندهی تدارکات؛ حمل و نقل داخلی، هتل و...

5. آسیب‌شناسی رفتار تجاری کشور و بررسی موانع توسعه تجارت کالا و خدمات با بازار هدف.

6. شناسایی سیاست‌ها و برنامه‌های تشویقی و ترویجی کشور هدف در زمینه تولید و تجارت.

7. شناسایی افراد ذی‌نفوذ در تولید و تجارت و برقراری ارتباط با آنها، علی‌الخصوص ایجاد ارتباط با اتاق‌های بازرگانی، اتحادیه‌ها و تشکل‌های تجاری در حوزه ماموریت و بررسی راهکارهای همکاری با آنها در راستای توسعه روابط.

8. همکاری در برگزاری سمینارها و اجلاس‌های کمیسیون مشترک جمهوری اسلامی ایران با کشورهای هدف بر اساس برنامه‌های از پیش تعیین شده سازمان و پیگیری مفاد موافقتنامه‌های تجاری، بازرگانی و اقتصادی ایران با کشورهای هدف.

9. ارسال مستمر گزارشات، مشروح ملاقات‌ها، اطلاعات و اخبار تجاری.

د) همکاری‌های صنعتی

تهیه مستمر گزارش‌های تخصصی در بخش صنعت و معرفی صنایع برتر کشور هدف

انعکاس مناقصات صنعتی

تلاش در خصوص پیگیری تفاهمات بخش‌های ذیربط در حوزه صنایع

شناسایی شرکت‌های صادرکننده و تولید‌کننده Hightech و ایجاد ارتباط با شرکت‌های مرتبط ایرانی

انعکاس تجربیات شرکت‌های مهم صنعتی در زمینه بازاریابی کالاهای صادراتی به طرف ذیربط ایرانی

برقراری ارتباط میان سازمان‌های تخصصی صنعتی کشور هدف و ج. ا. ایران

تهیه گزارش درخصوص سرمایه‌گذاری خارجی در طرح‌های صنعتی کشور هدف

ذ) همکاری‌های معدنی

تهیه گزارش‌های تخصصی و مستمر در خصوص وضعیت معادن کشور هدف

تهیه گزارش درخصوص سرمایه‌گذاری خارجی در طرح‌های معدنی

انعکاس مناقصات و مزایده‌ها در بخش معادن

و) سرمایه‌گذاری

معرفی پروژه‌های آماده سرمایخ‌گذاری کشور در بخش‌های مختلف و جذب سرمایه‌گذاری خارجی

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر

نظر کاربران