حج 96 منوط به پذیرش شروط ایران توسط عربستان

۱۳۹۵/۱۲/۱۶ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۶۲۳۷۷

سیدرضا صالحی امیری، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی روز گذشته در حاشیه بیست و چهارمین سالروز تاسیس کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد، در جمع خبرنگاران درباره نتیجه مذاکره با عربستان درباره اعزام حجاج گفت: در بخشی از مسائلی که وجود داشت توافق کردیم و برخی مسائل، باقی مانده که در دور بعدی مذاکرات پیگیری خواهیم کرد.

وی تاکید کرد: ‌سیاست قطعی و رسمی دولت و جمهوری اسلامی ایران، ایجاد زمینه برای اعزام حجاج بیت‌الله حرام، مشروط به پذیرش شروط ما توسط عربستان سعودی است. صالحی امیری افزود: یک دور مذاکرات موفق را با عربستان داشتیم و درواقع هیات 5نفره که از سوی اینجانب اعزام شده بودند، 3دوره مذاکرات با وزیر حج عربستان داشته‌اند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی همچنین افزود: نتیجه مذاکرات درباره اعزام حجاج به حج هرچه باشد به اطلاع مردم خواهیم رساند. گفتنی است 10روز قبل نخستین دور مذاکرات ایران و عربستان درخصوص حج 96 با سفر حمید محمدی، سرپرست سازمان حج و زیارت کلید خورد. محمدی پیش از عزیمت به عربستان تاکید کرده بود که اعزام هیات ایرانی به عربستان نشان‌دهنده عزم جدی ایران برای از سرگیری حج عزت‌مندانه است و اگر این اراده از طرف سعودی‌ها نیز وجود داشته باشد با پذیرش شروط منطقی ایران، خواسته‌ها، زمینه‌ها و بسترهای لازم برای از سرگیری حج ایران را فراهم خواهند کرد.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر