شماره امروز: ۵۴۷

| کدخبر: 30405 | |

بار دیگر اپل و گوگل موفق شدند صدر لیست رده‌بندی سالانه Interbrand را از آن خود کرده و عنوان ارزشمندترین برندهای دنیا را از آن خود کردند. گزارش «برترین برندهای بین‌المللی» Interbrand 2015 نشان می‌دهد که صنایع تکنولوژیک همچنان سردمدار بازار هستند و نیمی از ۱۰ جایگاه برتر لیست امسال را به خود اختصاص داده‌اند. ارزش برند Apple در سال ۲۰۱۵ بیش از ۱۷۰ میلیارد دلار برآورد شده و Google هم ۱۴۳ میلیارد دلار قیمت‌گذاری شده است. این آمار نشان افزایش ارزش برند ۴۳ و ۱۲درصدی این دو غول تکنولوژی است. این ارزش بر اساس عملکرد مالی سالانه شرکت، میزان تاثیر برند بر مشتریان و رضایت‌مندی آنها و اینکه کدام یک می‌توانند محصولاتی گران‌قیمت و اعلا اما مشتری‌پسند عرضه کنند، سنجیده می‌شود. مایکروسافت با اندکی جابه‌جایی در مقام چهارم قرار دارد و جایگاه پنجم در اختیار IBM است. سامسونگ کره‌یی هم توانسته جایگاه هفتم این لیست را از آن خود کند و آمازون نیز نهم شده است. این شرکت سال گذشته در رتبه ۱۵ ایستاده بود. لازم به ذکر است که Interbrand آمازون را به عنوان یک برند فروشگاهی و آی‌بی‌ام را به عنوان یک برند تجاری دسته‌بندی می‌کند.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر

نظر کاربران