شماره امروز: ۵۴۷

| کدخبر: 29764 | |

قالیباف در آیین ورود 200 دستگاه اتوبوس دوکابین و هیبریدی به ناوگان اتوبوسرانی مطرح کرد

گروه مسکن و شهرسازی

شهردار تهران با بیان اینکه باید موتورسیکلت‌های قدیمی و آلوده‌کننده هوا از سطح شهر جمع‌آوری و موتورهای برقی جایگزین آنها شود، از سرمایه‌گذاران برای همکاری با شهرداری در این خصوص دعوت کرد.

به گزارش تسنیم، محمدباقر قالیباف در مراسم ورود 200 دستگاه اتوبوس دوکابین به ناوگان اتوبوسرانی و راه‌اندازی خطوط شبانه اظهار کرد: روزی که در شهرداری توفیق خدمت پیدا کردم نخستین مشکلی که با آن مواجه شدم، این بود که اتوبوسرانی حدود 18 هزار پرسنل داشت که به خاطر مشکلات فراوان و رفتارهای کارکنان آن در حال اعتصاب و اعتراض بودند.

وی افزود: آن زمان 1500 معترض در گاراژ متعلق به اتوبوسرانی نشسته بودند، چندین شیشه شکسته شده بود که همه اسناد و مدارک آن وضعیت موجود است. این اتفاقات مربوط به زمانی است که دولت در کمک به اتوبوسرانی 82درصد پول اتوبوس‌ها را به عنوان یارانه پرداخت می‌کرد و شهرداری تنها 18درصد بابت هر اتوبوس می‌پرداخت. شهردار تهران با بیان اینکه امروز کیفیت ناوگان اتوبوسرانی افزایش پیدا کرده، تصریح کرد: در حوزه مدیریت و اداره اتوبوسرانی استفاده بهینه و درستی از ظرفیت انجام نمی‌شد، هیچ کنترلی برای اتوبوسرانی وجود نداشت اما امروز همه اتوبوس‌ها تحت کنترل هستند. صادق و راحت گفته می‌شود که در ایستگاه اتوبوس مردم از طریق اپلیکیشن یا مانیتورهای نصب شده در ایستگاه می‌توانند از زمان آمدن اتوبوس و هزینه آن مطلع شوند.


یارانه نگرفته‌ایم، درآمدهایمان کم شد

قالیباف افزود: این در شرایطی است که در چند سال اخیر یک ریال یارانه برای خرید اتوبوس از دولت دریافت نکرده‌ایم و همه پول آن اتوبوس‌ها را باید شهرداری بپردازد. علاوه بر این کارها در شرایطی انجام شده که رکود اقتصادی در کشور شرایط سختی را به وجود آورده است.

وی ادامه داد: به هرحال بخش عمده درآمد شهرداری‌ها از طریق ساخت‌وساز است اما ساخت‌و‌سازی در شهر انجام نمی‌شود، یعنی هم درآمد به‌شدت کاهش پیدا کرده و هم هزینه‌های مربوط به اتوبوس و مترو پرداخت نمی‌شود. شهردار تهران با بیان اینکه باید دشمن را ناامید کنیم از اینکه احساس کند، می‌تواند چالشی برای جمهوری اسلامی ایران ایجاد کند، اظهار کرد: این افتخار ماست که دشمنان جمهوری اسلامی با همه عنادشان وقتی بعد از چندین سال در زمان تحریم وارد ایران می‌شوند، ناگزیر‌اند از عظمت جمهوری اسلامی سخن بگویند. بنابراین شعار مرگ بر امریکا یعنی خوب کار کردن و کار خوب کردن.

قالیباف با بیان اینکه مجاهدت برای نظام جمهوری اسلامی یعنی ارتقا و عزت‌بخشی در حوزه اقتصاد کشور و از این رو امروز باید برای ارتقای اقتصادی تلاش کنیم، تصریح کرد: البته با تدبیر و برنامه منطبق با ضوابط و مقررات بحث مربوط به آلودگی هوا و آلودگی صوتی که به مردم قول داده‌ایم نسبت به سهم خودمان ولو اینکه شهرداری به تنهایی آن را انجام دهد، کاهش دهیم. اگر بقیه ما را همراهی کنند طول زمان رسیدن به هدف کوتاه‌تر خواهد شد اما با این حال اگر خلوص‌مان را بیشتر کنیم خدا از مسیر لایحتسب زمان را برای ما کوتاه خواهد کرد به شرطی که باورمان شود که خدا ما را می‌بیند. وی ادامه داد: مصمم هستیم موضوع مربوط به حمل‌ونقل پاک را در دستور کار شهرداری قرار دهیم و از همین جا برای این کار از همه سرمایه‌گذاران دعوت به عمل آوریم. شهر تهران باید از وجود موتورسیکلت‌های قدیمی و آلوده‌کننده صوتی و هوا پاک شود و همه شهر تهران در آینده نه چندان دور فقط موتورسیکلت‌های برقی را در خود ببیند.

شهردار تهران با بیان اینکه شهرداری یک تنه پای کار آمده است، گفت: در حال حاضر خودروهای پیکان که در سطح شهر تردد می‌کنند سالانه هزار و دویست کیلو آلودگی به شهر تهران وارد می‌کنند که دقیقا به اندازه وزن خود آنهاست.


راه‌اندازی 9 خط شبانه اتوبوسرانی به زودی

پیمان سنندجی، مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی شهر تهران از ورود 200 دستگاه اتوبوس دوکابین، راه‌اندازی خطوط شبانه، ورود 4دستگاه اتوبوس هیبریدی و بهره‌برداری از سیستم جدید اتوبوس‌های برقی در شهر تهران خبر داد.

به گزارش ایسنا، سنندجی در آیین ورود 200 دستگاه اتوبوس دوکابین و اتوبوس‌های هیبریدی در تشریح اقدامات اخیر شرکت اتوبوسرانی شهر تهران گفت: مشکل اصلی حوزه اتوبوسرانی در شهر تهران فرسودگی ناوگان و رسیدن اتوبوس‌ها در زمان مشخص به ایستگاه‌ها بود که امروز توانسته‌ایم به یاری خداوند این مشکلات را حل کنیم. وی افزود: سیستم اتوبوس‌های برقی که در گذشته در شهر تهران فعالیت می‌کرد با توجه به تغییر تکنولوژی باید تغییرات گسترده‌یی روی آن انجام می‌شد. برهمین اساس اتوبوس‌هایی که در خطوط برقی مورد استفاده قرار گرفته بود، اورهال شد و امروز شاهد ورود این اتوبوس‌ها به سیستم جدید اتوبوس‌های برقی شهر تهران هستیم.

مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی شهر تهران با اشاره به اینکه در برخی از نقاط شهر تهران نمی‌توانستیم از سیستم برق بالاسری استفاده کنیم، گفت: براین اساس با همکاری دانشگاه تهران، باتری‌هایی برای این اتوبوس‌ها طراحی شد که زمینه تردد این اتوبوس‌ها برای یک ساعت و نیم بدون اتصال به سیستم برق بالاسری را فراهم کرد.

وی ادامه داد: در حال حاضر نیز در بخش باتری‌های لیتیومی و سربی توانسته‌ایم با استفاده از دانش متخصصان داخلی این زمینه را فراهم کنیم تا از این اتوبوس‌ها در نقاط مختلف شهر استفاده کنیم در حالی که در سیستم قبلی لایه‌های تنیده شده‌یی از سیستم در نقاطی که از اتوبوس برقی استفاده می‌شد قابل مشاهده بود اما در سیستم جدید تنها دو سیم رفت و برگشتی که در میان درختان مستتر شده است، دیده می‌شود. سنندجی تاکید کرد: تمام این سیستم توسط شرکت‌های داخلی با کمترین هزینه ساخته شده است. مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی تهران با بیان اینکه اتوبوس‌های هیبریدی فاقد هرگونه آلودگی هستند، اظهار کرد: از 3سال پیش استفاده از این اتوبوس در دستورکار شهرداری تهران قرار گرفته است. اتوبوس‌هایی که امروز وارد ناوگان اتوبوسرانی شهر تهران می‌شوند، سه کابین هستند و از پایانه خاوران تا میدان آزادی با ظرفیتی مناسب به مردم خدمت‌رسانی می‌کنند. این اتوبوس‌ها در حوزه کاهش آلودگی هوا و افزایش کارآیی توان مناسبی را به شرکت واحد اتوبوسرانی وارد می‌کنند.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر

نظر کاربران