شماره امروز: ۵۴۷

| کدخبر: 37725 | |

عضو ناظر شورای رقابت با اشاره به چهار مصوبه جلسه دیروز این شورا گفت: در جلسه دیروز مشخص شد که بازار خودرو همچنان انحصاری است و به همین دلیل قرار شد شورای رقابت همچنان به تعیین دستورالعمل قیمت‌گذاری خودرو ادامه دهد.

علی مددی در گفت‌وگو با فارس با تشریح جزییات جلسه عصر دیروز شورای رقابت اظهار کرد: در جلسه دیروز در مورد حضور یا ادامه حضور شورای رقابت در موضوع قیمت‌گذاری خودرو و تعیین دستورالعمل قیمت‌گذاری خودرو بحث شد و در نهایت اعضای شورا به انحصاری بودن بازار خودرو و ادامه حضور شورا در این موضوع رأی دادند.

وی ادامه داد: براساس گزارش‌های تهیه شده، اعضای شورای رقابت به این نتیجه رسیدند که تولیدات داخلی خودرو کاملا انحصاری است و به همین دلیل وظیفه اصلی تعیین دستورالعمل قیمت‌گذاری خودرو با شورای رقابت خواهد بود و تا زمانی که این فضای انحصاری برطرف نشود، شورا همچنان به تعیین این دستورالعمل ادامه خواهد داد.

عضو ناظر شورای رقابت با اشاره به چهار مصوبه دیروز شورای رقابت افزود: بر این اساس اعضای شورا بر انحصاری بودن بازار خودرو تاکید کردند و به همین دلیل قرار شد تعیین دستورالعمل قیمت‌گذاری خودرو همچنان در اختیار شورای رقابت باشد.

وی توضیح داد: علاوه بر این قرار شد مکانیسم خاصی برای اعمال مصوبات شورای رقابت به وجود‌ آید تا از تخلفات جلوگیری شود. وی در مورد مصوبه سوم جلسه دیروز شورای رقابت نیز گفت: مقرر شد در مورد کیفیت خودروهای تولید داخل حساسیت بیشتری نشان داده شود.

به گفته مددی طبق مصوبه چهارم جلسه دیروز شورای رقابت اگر در نتیجه رفع تحریم‌ها، هزینه تامین قطعات خودرو کاهش یابد در قیمت‌گذاری خودرو تجدید نظر خواهد شد و قیمت خودرو کاهش خواهد یافت.

وی توضیح داد: در شرایط تحریم، واردات برخی قطعات خودرو با واسطه صورت می‌گرفت تا تحریم‌ها دور زده شود اما با لغو تحریم‌ها دیگر نیازی به این کار نیست و در نتیجه هزینه تامین قطعات کاهش خواهد یافت.

وی افزود: در جلسه دیروز شورای رقابت، انتقاداتی در مورد عملکرد وزارت صنعت مطرح شد و اعضای شورا نسبت به عملیاتی نشدن برخی مصوبات شورا از سوی وزارت صنعت معترض شدند که در این راستا مقرر شد مکانیسم ویژه‌یی برای جلوگیری از تخلفات و عدم اجرای مصوبات شورا تهیه شود.

وی در پایان با بیان اینکه در جلسه دیروز موضوع قرارداد بازگشت شرکت پژو نیز مطرح شد، گفت: پژو در طول سال‌های گذشته خسارت‌های زیادی به صنعت ایران وارد کرده و اگر قرار باشد خط تولیدی در ایران ایجاد کند با توجه به انحصاری بودن بازار خودرو، قیمت محصولاتش باید براساس مکانیسم قیمت‌گذاری خودرو مصوب شورای رقابت تعیین شود.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر

نظر کاربران