طرح توریسم درمانی در ایلام کلید خورد

۱۳۹۳/۱۱/۱۹ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۴۵۹۹


ایرنا مجری طرح توریسم درمانی گفت: در اجرای طرح توریسم درمانی، نخستین گروه از بیماران عراقی برای معالجه وارد استان ایلام شدند.

علیرضا خنفری اظهار کرد: پس از انعقاد تفاهمنامه میان استانداران ایلام و میسان و واسط عراق درخصوص اجرای طرح توریسم درمانی، با پیگیری‌های انجام شده نخستین گروه بیماران عراقی هفته گذشته وارد کشور شدند. وی ادامه داد: هفته گذشته 10نفر از بیماران عراقی برای پیگیری روند درمانی در بخش‌های چشم پزشکی و تعیین جنسیت از طریق مرز بین‌المللی مهران وارد کشور شدند. وی افزود: برای اجرایی شدن طرح توریسم درمانی و پذیرش بیماران پس از راه‌اندازی دفتر مرکزی در استان میسان عراق، پذیرش و اعزام بیماران به کشور از طریق مرز بین‌المللی مهران انجام شد. خنفری بیان کرد: دانشگاه علوم پزشکی ایلام نیز در این راستا مجوزهای لازم را برای ورود بیماران و درمان آنها پیگیری کرده است. وی ابراز امیدواری کرد: با پذیرش بیماران عراقی و ادامه و پیگیری روند درمانی آنها در کشور بتوان زمینه طرح توریسم درمانی در استان و کشور را به‌صورت گسترده فراهم کرد. لازم به ذکر است پیش از این براساس تفاهمنامه بیماران عراقی به هندوستان و اندونزی اعزام می‌شدند.

استان ایلام دارای 430کیلومتر مرز مشترک با کشور عراق است و به‌دلیل برخورداری از امنیت و کوتاهی مسافت مرز بین‌المللی مهران یکی از پرتردد‌ترین مبادی خروجی و ورودی کشور به‌شمار می‌رود.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر