شماره امروز: ۵۴۷

| | |

همراه اول همزمان با روز اول رویداد بین‌المللی جیتکس 2022، ضمن حمایت از همایش «روز فناوری ایران» که گعده‌ای برای جهانی‌سازی سرویس‌ها و محصولات کمپانی‌های فناور ایرانی

همراه اول همزمان با روز اول رویداد بین‌المللی جیتکس 2022، ضمن حمایت از همایش «روز فناوری ایران» که گعده‌ای برای جهانی‌سازی سرویس‌ها و محصولات کمپانی‌های فناور ایرانی و محلی برای شبکه‌سازی با قطب‌های فناوری دنیاست، به مشارکت در پنل‌های تخصصی این رویداد پرداخت و از استراتژی خود در زمینه «نوآوری باز» گفت. به گزارش اداره کل ارتباطات شرکت ارتباطات سیار ایران، همزمان با نخستین روز برگزاری رویداد بین‌المللی جیتکس 2022 در کشور امارات متحده عربی، روز گذشته همایش «روز فناوری ایران» با حمایت همراه اول و مشارکت برندهای معتبر ارتباطی و فناوری اطلاعات کشور و استارتاپ‌های ایرانی که با نگاه کسب تجربه و نقش آفرینی در عرصه جهانی به این رویداد پیوسته‌اند، برگزار شد.این همایش که در واقع فرصتی برای معرفی محصولات و سرویس‌های بومی ایران برای بازدیدکنندگان و همتایان خارجی بود، امکان درج معرفی کسب و کار و محصولات در دایرکتوری دیجیتال، شبکه‌سازی با مشارکت‌کنندگان ایرانی و خارجی و آشنایی با رقبای خارجی را نیز فراهم آورد. پیرو رسالت و ظرفیت‌های پیش‌بینی شده برای این همایش، فتح بابی برای ملاقات‌های تجاری و B2B بین ایرانیان و بازیگران پرآوازه بین‌المللی در صنعت تلکام و فناوری اطلاعات نیز شد. 

    همراه اول بزرگ‌ترین اپراتور خاورمیانه  و هفدهمین اپراتور بزرگ جهان

در این همایش که همراه با برگزاری پنل‌های تخصصی و ارایه از سمت بازیگران اصلی صنعت تلکام و فناوری اطلاعات ایران همراه بود، عباس لطفعلیان، معاون بازاریابی و فروش همراه اول نیز به ایراد سخنرانی برای مهمانان ایرانی و خارجی حاضر در این گعده تخصصی و دوستانه پرداخت و در تعریف اپراتور اول تلفن همراه اظهار کرد: همراه اول شرکتی است که از یک دارایی ملی (شرکت مخابراتی سنتی) به رهبر بازار و اپراتور دیجیتال موبایل تبدیل شده است.  وی با بیان اینکه ما «همراه اول» را یک دارایی منحصر به فرد و ارزشمند می‌دانیم که توسط افراد حرفه‌ای و نیروهای انسانی متخصص توسعه پیدا کرده است، تاریخچه‌ای از شکل‌گیری نخستین و بزرگ‌ترین اپراتور تلفن همراه ایران را برای حاضران شرح داد و به دوران ماقبل و پسا خصوصی‌سازی نیز اشاراتی داشت. معاون بازاریابی و فروش همراه اول با تأکید بر اینکه از منظر پایگاه مشتری که ارزشمندترین دارایی اپراتورهای تلفن همراه به حساب می‌آید، همراه اول بزرگ‌ترین اپراتور خاورمیانه و هفدهمین اپراتور بزرگ جهان است، تصریح کرد: اپراتور اول تلفن همراه ایران ۵۷ درصد بازار کشورمان را در اختیار دارد و چیزی که در این میان باید به آن توجه داشت این است که همراه اول سهم بازار خود را در حالی حفظ می‌کند که ۱۶ سال پیش اپراتور دوم و سپس اپراتور سوم تلفن همراه نیز فعالیت خود را در بازار ایران شروع کردند. وی خاطرنشان کرد: اگر به بازارهای دیگر مناطق دنیا نگاه کنید، معمولا وقتی اپراتور دوم یا سوم به بازار می‌آید، بازیگر اول بازار حدود ۶۰ درصد سهم خود را از دست می‌دهد؛ با این حال همراه اول امروز سهمی ۵۷ درصدی دارد در حالی که از ۱۶ سال پیش اپراتورهای دوم، سوم و حتی اپراتورهای مجازی تلفن همراه نیز وارد بازار شده‌اند. لطفعلیان با بیان اینکه توانسته‌ایم در زمینه توسعه اینترنت پهن باند همراه (Mobile broadband) عملکرد بسیار خوبی داشته باشیم، ابراز کرد: ما یک شبکه نسل چهارمی (G4) گسترده و فراگیر در سراسر ایران داریم و در واقع دیتای موبایل ارزان و بهینه‌ای را در اختیار مشتری می‌گذاریم؛ جالب است زمانی که به مصرف‌کنندگان تجاری همین اینترنت نگاه می‌کنیم، می‌بینیم که آنها کسب و کار بزرگی را به وسیله همین اینترنت ما ساخته‌اند که آورده‌های بسیار زیادی برای آنها داشته است.  وی اذعان کرد: به همین دلیل همراه اول تصمیم گرفت تا استراتژی جدید خود را با تمرکز بر عصر دیجیتال تدوین کند. در واقع، همراه اول تصمیم گرفت نقش مهم و بزرگی در اکوسیستم دیجیتال ایفا کند.  لطفعلیان ادامه داد: استراتژی ما در این زمینه روی سه نقطه متمرکز است. ابتدا بازطراحی Core business یا هسته اصلی کسب و کار، در قدم بعدی تمرکز بر Beyond Core یا فراتر از هسته اصلی به معنای سرمایه‌گذاری در پلتفرم‌ها و سازمان‌های دیجیتال و تبدیل شدن به سرمایه‌گذار خطرپذیر مهم در بازار و همچنین Near Core که به معنای توجه به کسب و کارهایی است که قرابتی با هسته کاری ما دارند. معاون بازاریابی و فروش همراه اول با بیان اینکه چشم‌انداز بخش دیجیتال همراه اول این است که با ارایه سرویس‌ها و راهکارهای هوشمند برای فراهم کردن اکوسیستم دیجیتال، به یکی از رهبران بازار منطقه تبدیل شود، بیان کرد: اکوسیستم دیجیتال همراه اول بازیگران بزرگی دارد که زیر چتر این اپراتور فعالیت می‌کنند؛ مانند «آکادمی همراه اول» که پیگیر توسعه و توانمندسازی افراد فعال در اکوسیستم دیجیتالی است، «نور دنا» به عنوان شرکت سرمایه‌گذاری، «مبین‌نت» به عنوان ارایه‌کننده ارتباطات FWA، «افرانت» که در زمینه تکنولوژی و ارایه سرویس‌های دیتاسنتر فعالیت می‌کند.  وی به شرح فعالیت مجموعه‌هایی چون «حرکت اول» و هاب‌های شتابدهنده اپراتور اول تلفن همراه که نقش شتابدهی و سرمایه‌گذاری در بازار استارتاپی ایران دارند نیز اشاره کرد و از ماموریت «همراه کسب و ‌کارهای هوشمند» به عنوان متولی توسعه کسب و کارهای دیجیتالی و «مرکز تحقیق و توسعه همراه اول» به عنوان رکن اصلی بومی‌سازی تجهیزات و خدمات این اپراتور گفت. 

 

اخبار مرتبط

ارسال نظر

نظر کاربران