شماره امروز: ۵۴۷

| | |

توییتر یک حساب کاربری جعلی را به جای «تریگو اسلاگسولد ودیم» حساب وزیر اقتصاد جدید نروژ تأیید کرد.

توییتر حساب جعلی وزیر اقتصاد نروژ را تایید کرد

توییتر یک حساب کاربری جعلی را به جای «تریگو اسلاگسولد ودیم» حساب وزیر اقتصاد جدید نروژ تأیید کرد. به گزارش مهر به نقل از ورج، وب سایت نروژی NRKbeta نخستین‌بار این گزارش را منتشر کرد و طبق آن دفتر نخست وزیر و سازمان امنیت ملی نروژ به اشتباه حساب جعلی را برای تأیید ارایه کرده بودند. وزیر اقتصاد نروژ هیچگاه حساب کاربری در توییتر نداشته است. در گزارش رسانه نروژی اشاره شده از زمان انتخاب وی برای این سمت در ماه سپتامبر، چند حساب کاربری جعلی حذف شده‌اند. تریگو اسلاگسولد ودیم هرگز حساب توییتر نداشته است. طبق گزارش‌ها پس از انتخاب او برای این سمت در سپتامبر امسال، چند حساب با جعل هویت دوم ایجاد شدند و وزارت اقتصاد ماه گذشته با ارسال توییتی مجبور شد درباره این‌باره هشدار دهد. این وزارتخانه در توییتی نوشت: بدین وسیله به اطلاع می‌رسانیم «تریگو اسلاسگسولد ودیم» وزیر اقتصاد حساب کاربری شخصی در توییتر ندارد. حساب‌هایی که به نام وی ظاهر می‌شوند جعلی هستند و گزارش خواهند شد. البته نکته متمایز حساب جعلی جدید که به اشتباه نیز تأیید شده بود، دریافت تیک آبی نبود. این حساب جعلی توییت‌هایی در مخالفت با سیاست‌های حزب سیاسی ودیم منتشر کرده بود. آن کریستین هوسک مدیر ارتباطات دفتر نخست وزیر نروژ در این باره گفت: متأسفانه اشتباهی در فرآیند ارسال گزارش سبب شد تا حساب کاربری تأیید شود.

اندونزی  و گرفتن حق رسانه‌ها از گوگل و فیس‌بوک

مقامات اندونزی مشغول ارزیابی لایحه‌ای هستند که شرکت‌های بزرگ فناوری مانند فیس‌بوک و گوگل را ملزم می‌کند برای پرداخت هزینه عادلانه با رسانه‌ها مذاکره کنند. به گزارش مهر به نقل از رویترز، این اقدام با الهام از قانون مشابهی که در استرالیا وضع شده، انجام می‌شود. به گفته ونسسلاس مانگوت رییس انجمن رسانه‌های سایبری اندونزی (AMSI) این اقدام با هدف تضمین وضع پرداخت مبالغی عادلانه به رسانه‌هایی انجام شده که اخبار و مقالات خبری تهیه می‌کنند. الگوریتم‌های شرکت‌های بزرگ فناوری تأثیر قابل توجهی روی درآمد رسانه‌های خبری دیجیتال دارند و روی تعیین مکان نشان دادن گزارش خبری در جست‌وجوی گوگل و فید خبری فیس‌بوک نیز موثر هستند. این لایحه خواستار آن است که سازمانی مذاکرات میان رسانه‌ها و شرکت‌های فناوری را انجام دهد و همچنین شرکت‌های بزرگ فناوری را ملزم می‌کند تا اقدامات بیشتری برای فیلتر محتوای فریبکارانه انجام دهند.

 

اخبار مرتبط

ارسال نظر

نظر کاربران