شماره امروز: ۵۴۷

| | |

سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی تاکنون با توسعه سامانه ۱۹۵ برای ثبت شکایات مردم، بیش از ۳۵۶ هزار سیم‌کارت که پیامک مزاحم ارسال می‌کردند را مسدود کرده است.

مسدودسازی ۳۵۶ هزار سیم‌کارت به دلیل ارسال پیامک انبوه بر

سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی تاکنون با توسعه سامانه ۱۹۵ برای ثبت شکایات مردم، بیش از ۳۵۶ هزار سیم‌کارت که پیامک مزاحم ارسال می‌کردند را مسدود کرده است. به گزارش ایرنا، اینکه پیامک‌های تبلیغاتی انبوه از چه زمانی مزاحمت خود را برای کاربران آغاز کرده‌اند، مشخص نیست. اما حدود چهار سال قبل برخورد با صاحبان سیم‌کارت‌هایی که پیامک انبوه ارسال می‌کردند توسط سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی کشور (رگولاتوری) آغاز شد. تعداد سیم‌کارت‌هایی که توسط رگولاتوری مسدود شده‌اند، هر روز به شکل برخط در سامانه سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی در دسترس است. تازه‌ترین آمار تا امروز (دوشنبه - ۱۰آبان) حکایت از مسدودسازی ۳۵۶ هزار و ۲۰ سیم‌کارت متخلف دارد که پیامک انبوه برای دارندگان سیم‌کارت ارسال کرده‌اند. همکاری شکل گرفته بین اپراتورها، مردم و سازمان تنظیم مقررات که مدت‌هاست شکل جدی‌تر به خود گرفته، باعث شده روند شناسایی و مسدودسازی سیم کارت‌هایی که اقدام به ارسال پیامک انبوه می‌کنند سریع‌تر دنبال شود، به‌گونه‌ای که اکنون سازمان رگولاتوری در تازه‌ترین آمار خود اعلام کرده تاکنون حدود ۳۶۰ هزار سیم کارت به دلیل ارسال پیامک مزاحم مسدود شده‌اند. البته رگولاتوری به مسدودسازی بسنده نکرده، بلکه قوانین سخت‌گیرانه‌ای را برای احراز هویت زمان خرید سیم‌کارت و برخورد با افرادی که اقدام به ارسال پیامک می‌کنند در پیش گرفته است. زمانی که شهروندان، شماره سیم کارت ارسال‌کننده پیامک تبلیغاتی مزاحم را در سامانه ۱۹۵ به ثبت برسانند یا آن را به سرشماره ۱۹۵ ارسال کنند، روند مسدودسازی آغاز می‌شود. به گفته سازمان تنظیم مقررات از زمانی که شماره به ثبت می‌رسد تا زمان مسدودسازی حداکثر ۲۴ساعت زمان نیاز است، غیراز موارد خاص که نیاز به بررسی بیشتری دارند.

موضوع رمزارزها در کشور معطل باقی‌مانده است

سرپرست پژوهشگاه فضای مجازی با تاکید بر ورود موسسه آموزشی پژوهشی امام خمینی (ره) به موضوع رمزارزها، تصریح کرد: موضوع رمزارزها معطل باقی‌مانده و مبانی روشنی در این زمینه وجود ندارد و هر تصمیمی که در این خصوص گرفته می‌شود باید مبانی مشخص و روشنی داشته باشد. به گزارش ایسنا، سیدابوالحسن فیروزآبادی- دبیر شورای عالی و رییس مرکز ملی فضای مجازی به همراه عبدالحسین کلانتری- سرپرست پژوهشگاه فضای مجازی طی سفر یک روزه به قم ضمن دیدار با آیت‌الله محمود رجبی - ریاست موسسه آموزشی پژوهشی امام خمینی (ره)، تفاهم‌نامه همکاری امضا کردند. در این نشست طرفین ضمن بیان دیدگاه‌های خود، به ضرورت تعامل بین دو نهاد و اهمیت پرداختن به جنبه‌های مختلف علوم انسانی اسلامی در سیاست‌گذاری‌های خرد و کلان در فضای مجازی تاکید کردند.  بر اساس تعاریف مطرح‌شده در غرب فضای مجازی به معنای فضای اجتماعی، اقتصادی و تکنولوژی پایه است اما اکنون آن چه به عنوان فضای مجازی ساخته می‌شود تکنولوژی در آن دیده نمی‌شود و مباحث اقتصادی و اجتماعی است. هم‌اکنون زیرساخت‌های لازم در حوزه تکنولوژی‌های فناوری اطلاعاتی و ارتباطی در کشور وجود ندارد و نبود این تکنولوژی در کشور از نکات تاسف‌برانگیز است. وی تصریح کرد: در رصدی که بین سال‌های ۱۳۹۶ تا ۱۳۹۸ انجام شده، متوجه شدیم دانشگاه‌های تهران در حوزه اقتصادی و اجتماعی به‌شدت فقیر هستند و هنوز بحث‌های کهنه اقتصاد صنعتی و اقتصاد بازار مطرح است، در حالی که داده‌کاوی ساده در مقالات دانشگاه‌های غرب نشان می‌دهد در حوزه اقتصاد خدماتی و دیجیتالی نظیر تحول و دولت دیجیتال تمرکز زیادی انجام شده است.

 

اخبار مرتبط

ارسال نظر

نظر کاربران