شماره امروز: ۵۴۷

| | |

شرکت فیس‌بوک محتوای چند گزارش جنجالی نشریه وال‌استریت که در آنها ادعاهایی در مورد اشتباهات عمدی در این شرکت مطرح شده بود را رد کرد.

فیس‌بوک اشتباهات عمدی علیه کاربران را رد کرد

شرکت فیس‌بوک محتوای چند گزارش جنجالی نشریه وال‌استریت که در آنها ادعاهایی در مورد اشتباهات عمدی در این شرکت مطرح شده بود را رد کرد. به گزارش مهر به نقل از رویترز، فیس‌بوک تصریح کرده در این مقالات انگیزه‌های کاملاً نادرستی به مدیران و کارکنان فیس‌بوک نسبت داده شده است. وال‌استریت ژورنال با استناد به اسناد داخلی فیس‌بوک شامل گزارش‌های تحقیقاتی، مباحث آنلاین کارمندان، پیش‌نویس پاورپوینت‌های مربوط به مدیران ارشد و غیره به این جمع‌بندی رسیده که پژوهشگران این شبکه اجتماعی به صراحت برخی تأثیرات منفی و نامطلوب فیس‌بوک را شناسایی کرده‌اند، اما این پلتفرم موفق به رفع مشکلات یادشده نشده و آنها را رفع نکرده است. این نشریه همچنین مدعی شده فیس‌بوک به نفع چهره‌های مشهور فعال در این شبکه اجتماعی تبعیض و استثنا قائل می‌شود و برخی یا همه قوانین خود را در مورد این افراد اعمال نمی‌کند. همچنین فیس‌بوک که مالک اینستاگرام است اثرات منفی این اپلیکیشن بر روی کاربران جوان را کمتر از حد واقعی نشان می‌دهد. یکی دیگر از تخلفات فیس‌بوک این است که با دستکاری الگوریتم آن کاری می‌کند تا محتوای آن خشمگینانه‌تر به نظر برسد. علاوه بر این فیس‌بوک واکنش ضعیفی نسبت به هشدارهای کارکنان خود داشته که هشدار داده بودند از این پلتفرم در برخی کشورهای در حال توسعه برای قاچاق انسان سوءاستفاده می‌شود. به گفته نیک کلگ معاون ارشد فیس‌بوک در امور جهانی این شبکه اجتماعی، در مقاله‌های وال‌استریت به‌طور عمدی اقدامات فیس‌بوک برای بهبود شرایط نادیده گرفته شده و محتوای آنها به‌طور عمدی با واقعیت ناسازگار است. وی این ادعا که «فیس‌بوک تحقیقاتی را انجام می‌دهد و در صورت ناخوشایند بودن یافته‌ها برای این شرکت، به‌طور سیستماتیک و عمدی آن را نادیده می‌گیرد»، یک دروغ کامل توصیف کرد. وی به تلاش‌های فیس‌بوک برای مدیریت پست‌های مربوط به واکسن کرونا اشاره کرد و افزود «تلاقی بین رسانه‌های اجتماعی و رفاه» یک موضوع جدید و در حال تحول است که محققان در حال مطالعه بر روی آن هستند.

رکوردشکنی بزرگ در بازار بازی‌های ویدئویی

رکورد هزینه مصرفی برای خرید سخت‌افزار، محتوا و متعلقات مربوط به صنعت بازی‌های ویدئویی ماه گذشته میلادی (مرداد- شهریور ۱۴۰۰) با ۷ درصد افزایش شکسته شد. به گزارش ایرنا به نقل از بلومبرگ، میزان خرید سخت‌افزار، محتوا و متعلقات مربوط به بازی‌های ویدئویی در ماه اوت سال ۲۰۲۱ (مرداد- شهریور ۱۴۰۰) رکورد زد و نگرانی‌ها را در این باره که بازگشایی‌های اقتصادی پایانی بر رونق کرونایی این بازار خواهد بود، از بین برد. براساس آماری که هفته گذشته توسط گروه تحقیقاتی ان‌پی‌دی (NPD Group) منتشر شد، میزان پولی که مشتریان در بازار بازی‌های ویدئویی خرج کردند در این ماه با ۷ درصد افزایش به ۴ میلیارد و ۴۰۰ میلیون دلار رسید. از ابتدای سال جاری میلادی تاکنون مجموع مبلغ خرج شده در این بازار، در مقایسه با بازه زمانی مشابه در سال گذشته، با ۱۳ درصد افزایش به ۳۷ میلیارد و ۹۰۰ میلیون دلار رسیده است. بازار بازی‌های ویدئویی از جمله برندگان بزرگ رونق تفریحات خانگی در دوران شیوع کرونا بود و تحلیلگران فروکش کردن این تب را پیش‌بینی کرده بودند. اما زمستان گذشته دو کنسول بازی جدید ایکس باکس سری ایکس مایکروسافت و پلی استیشن ۵ سونی به بازار آمدند و هیجان بازار را حفظ کردند. در ماه اوت، میزان فروش سخت‌افزارهای گیمینگ با ۴۵ درصد افزایش به ۳۲۹ میلیون دلار رسید. آمار ان‌پی‌دی نشان می‌دهد، از سال ۲۰۰۸ این بهترین ماه اوت برای صنعت سخت افزارهای گیمینگ بوده است و سومین ماه پرفروش در تاریخ این بازار. به استناد این آمار و ارقام، مشتریان در ماه اوت بیش از هر سخت افزار دیگری، نینتند و سوییچ خریدند. کنسول سوییچ در مجموع از ابتدای سال جاری میلادی تاکنون در مقایسه با رقبای خود دستگاه‌های بیشتری فروخته است. با این وجود پلی استیشن ۵ (پی اس فایو) بیشترین درآمد را داشت و با گذشت ده ماه از عرضه به بازار همچنان بالاترین سرعت فروش در تاریخ پلتفرم‌های پلی استیشن را دارد. شرکت سونی پیش بینی می‌کند در سال مالی حاضر بیش از ۱۴ میلیون و ۸۰۰ هزار دلار کنسول پلی‌استیشن ۵ بفروشد. مجموع فروش بازی‌های ویدئویی در ماه اوت با ۷ درصد افزایش به ۴ میلیارد و ۳۷۰ میلیون دلار رسید؛ به گزارش ایرنا، آذر ماه سال ۹۸ بود که از شیوع یک ویروس مرموز و مرگبار در ووهان چین خبر رسید. ابتدا تصور می‌شد این بیماری یک ذات الریه ساده باشد اما رفته رفته به کابوسی تبدیل شد که برای مدتی تمام فعالیت‌های روزمره و رویدادهای مختلف سیاسی، اجتماعی و فرهنگی را مختل کرد؛ سینماها تعطیل شدند، جشنواره‌ها و نمایشگاه‌ها به پلتفرم‌های آنلاین پناه بردند و حتی حراج‌های هنری هم به صورت مجازی برگزار شدند. با شیوع ویروسی که تاکنون ۲۲۹ میلیون نفر را در جهان مبتلا کرده و جان ۴ میلیون و ۷۰۶ هزار نفر از آنها را گرفته است، همه مردم در سراسر جهان به مامن امن خانه پناه بردند تا به قطع زنجیره انتقال کمک کنند. در این روزها بود که کتابها و بازی‌های ویدئویی به عنوان یک سرگرمی دلنشین و مفید به داد مردم جهان رسیدند.

 

اخبار مرتبط

ارسال نظر

نظر کاربران