شماره امروز: ۵۴۷

| | |

اینستاگرام قابلیت جدیدی به نام لیمیتس را آزمایش می‌کند که به کاربران اجازه می‌دهد هر زمان حس کنند که هدف آزار و اذیت قرار دارند، حسابشان را قفل کرده و هرگونه تعامل احتمالی را محدود کنند.

تست قابلیت لیمیتس برای مقابله با آزار و اذیت در اینستاگرام

اینستاگرام قابلیت جدیدی به نام لیمیتس را آزمایش می‌کند که به کاربران اجازه می‌دهد هر زمان حس کنند که هدف آزار و اذیت قرار دارند، حسابشان را قفل کرده و هرگونه تعامل احتمالی را محدود کنند. به گزارش ایسنا، آدام موسری، مدیر اینستاگرام در معرفی این ابزار به فینال یورو ۲۰۲۰ اشاره کرد که در جریان آن بازیگران سیاه پوست تیم ملی انگلیس پس از شکست تیمشان در برابر ایتالیا در مرحله پنالتی، با موج آزار و اذیت روبرو شدند. موسری در ویدیویی که روز پنج‌شنبه به اشتراک گذاشت، اعلام کرد نژادپرستی و نفرت‌پراکنی جایی در اینستاگرام ندارند. نه تنها مشاهده اینکه با افراد چطور به این شکل رفتار می‌شود، انزجارآور است بلکه نحوه عملکرد اینستاگرام هم زیر سوال می‌رود. موسری گفت: اینستاگرام در تلاش برای مقابله با آزار و اذیت در این پلتفرم، قصد دارد تا جای ممکن نفرت‌پراکنی را به صفر برساند. با این حال می‌دانیم که ریشه‌کن کردن کامل تمامی اشکال نژادپرستی در این اپلیکیشن احتمالا غیرممکن است. این اپلیکیشن قصد دارد برای کاربران ابزارهای بیشتری را فراهم کند که در برابر آزار و اذیت قدرت بیشتری به آنها می‌دهد و لیمیتس هم در این زمینه عمل می‌کند. ما می‌دانیم که افراد گاهی موقتا در شرایط ریسک واقعی قرار می‌گیرند و باید به آنها ابزاری برای حمایت از خودشان بدهیم. بر اساس گزارش انگجت، اینستاگرام در حال حاضر لیمیتس را در شماری از کشورهای جهان آزمایش می‌کند. در این بین، موسری قول داد اینستاگرام درباره نحوه مقابله با نژادپرستی در این پلتفرم، در ماه‌های آینده اطلاعات بیشتری فراهم خواهد کرد.

آغاز نمایش جزییات نتایج در موتور جست‌وجوی گوگل

شرکت گوگل به کاربران موتور جست‌وجوی خود اطلاعات بیشتری را درباره نتایج جست‌وجویی که نمایش داده می‌شوند، فراهم می‌کند. به گزارش ایسنا، گوگل اعلام کرد کاربران موتور جست‌وجوی گوگل اکنون می‌توانند روی جزییاتی مانند چگونگی تطبیق نتایج جست‌وجو با واژه‌های مورد جست‌وجو کلیک کنند تا درباره مناسب بودن اطلاعات نمایش داده شده تصمیم بگیرند. گوگل این تغییرات را صورت می‌دهد تا به کاربران اطلاعات بیشتری درباره نتایجی که در موتور جست‌وجوی گوگل ظاهر می‌شود، فراهم کند. بر اساس گزارش رویترز، این شرکت اوایل امسال پنل‌هایی را معرفی کرد که به کاربران منبع اطلاعاتی که مشاهده می‌کنند را نشان می‌دهند. پنل‌های «درباره این جست‌وجو» توضیحی درباره وب‌سایت مرتبط را فراهم می‌کند که ممکن است مربوط به منابع اطلاعات سایت یا اطلاعات دیگر مربوط به وب‌سایت باشد. 

 

اخبار مرتبط

ارسال نظر

نظر کاربران