شماره امروز: ۵۴۷

| | |

پلیس دو ایالت و همچنین پایتخت هند از توییتر شکایت کرده‌اند. به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، پلیس هند سه شکایت جدید علیه توییتر ثبت و این شبکه اجتماعی را به جریحه‌دار کردن احساسات و ترویج هرزنگاری کودکان متهم کرده است.

۳  شکایت جدید علیه توییتر  در هند ثبت شد

پلیس دو ایالت و همچنین پایتخت هند از توییتر شکایت کرده‌اند. به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، پلیس هند سه شکایت جدید علیه توییتر ثبت و این شبکه اجتماعی را به جریحه‌دار کردن احساسات و ترویج هرزنگاری کودکان متهم کرده است. این درحالی است که تنش میان توییتر و مقامات هندی به‌شدت افزایش یافته است. پس از آنکه در صفحه مشاغل توییتر ایالت‌های اوتار پرادش و مادایا پرداش خارج از نقشه هند نشان داده شدند، پلیس این ایالت‌ها از مانیش ماهشواری رییس پلتفرم امریکایی توییتر در هند شکایت کردند. اواخر روز گذشته نیز پلیس دهلی نو در بیانیه‌ای اعلام کرد به دلیل وجود محتوای هرزنگاری و سوءاستفاده از کودکان در توییتر، شکایتی از این شبکه اجتماعی ثبت کرده است. توییتر در خصوص شکایات مربوط به نقشه هند هیچ اظهارنظری نکرده، اما در خصوص پرونده دهلی نو اعلام کرد به هیچ‌وجه محتوای سوء استفاده جنسی از کودکان در پلتفرمش را تحمل نمی‌کند. شکایات پلیس در حالی علیه توییتر ثبت شده که این شرکت در هفته‌های اخیر با انتقادات شدیدی از سوی مقامات دولت هند روبرو شده است. این تنش همراه نارضایتی درباره تحقیقات رگولاتوری از شرکت‌های فناوری امریکایی مانند  واتس اپ و آمازون فضای کسب وکار در یکی از بازارهای کلیدی فناوری در جهان را ملتهب کرده است.

بولتن ‌‌‌فیس‌بوک راه‌اندازی شد

‌‌‌فیس‌بوک محصول خبرنامه خود به نام بولتن را که پلتفرم مستقلی برای مقالات و پادکست‌های پولی و رایگان است، راه‌اندازی کرد. به گزارش ایسنا، مارک زاکربرگ، مدیرعامل ‌‌‌فیس‌بوک در یک اتاق صوتی زنده در فیس‌بوک، راه‌اندازی این پلتفرم را که به نشانی Bulletin.com قابل دسترس است، اعلام و برخی از نویسندگانی که این شرکت استخدام کرده است را معرفی کرد. ‌‌‌فیس‌بوک به دنبال رقابت در ترند خبرنامه ایمیلی است که با گریختن خبرنگاران و نویسندگان برجسته از شرکت‌های رسانه‌ای طی یک سال گذشته و تلاش آنها برای فعالیت مستقل، به سرعت رو به رشد است. پلتفرم خودانتشاری سابس تک (Substack) یک پیشرو در این عرصه بوده و به نویسندگان کمک‌‌ می‌کند اشتراک ایمیل بفروشند و خبرنگاران را با پیش پرداخت پول جذب کرده است. ‌‌‌فیس‌بوک در مراسم راه‌اندازی بولتن، اعلام کرد سهمی از درآمد تولیدکنندگان محتوا دریافت نمی‌کند و تولیدکنندگان محتوا‌‌ می‌توانند قیمت اشتراک خود را تعیین کنند. مقالات و پادکست‌ها همچنین از طریق ‌‌‌فیس‌بوک نیوز فید و بخش نیوز ‌‌‌فیس‌بوک قابل دسترس خواهند بود.

 

اخبار مرتبط

ارسال نظر

نظر کاربران