شماره امروز: ۵۴۷

| | |

توییتر به زودی امکانات جدیدی برای قابلیت «اسپیس» فراهم می‌کند و به افراد اجازه می‌دهد

توئیتر قابلیت‌های چت‌روم صوتی را گسترش می‌دهد

توییتر به زودی امکانات جدیدی برای قابلیت «اسپیس» فراهم می‌کند و به افراد اجازه می‌دهد با کمک آن درآمدزایی کنند. به گزارش مهر به نقل از تک‌کرانچ، به نظر می‌رسد توئیتر قصد دارد قابلیت چت روم صوتی خود (اسپیس) را گسترده‌تر کند. این شرکت اعلام کرد ویژگی مذکور برای حساب‌های کاربری با بیش از ۶۰۰ فالوئر در دستگاه‌های اندروید و iOS فراهم می‌شود. همچنین این پلتفرم به‌طور رسمی برخی ویژگی‌هایی را اعلام کرد که آماده ارایه هستند؛ مانند ارایه اسپیس با استفاده از بلیت، قابلیت‌های زمانبندی، یادآوری، پشتیبانی برای حضور چند میزبان و غیره. در کنار این موارد این شرکت برای کاربرانی با حداقل ۶۰۰ فالوئر قابلیت اسپیس را فراهم کند. حساب‌های کاربری با این تعداد فالوئر یا بیشتر تجربه خوبی در میزبانی چت‌ها دارند. با این وجود توئیتر اعلام کرد همچنان قصد دارد در آینده قابلیت اسپیس را برای تمام کاربران فراهم کند. از سوی دیگر این شبکه اجتماعی روی میزبانان اسپیس نیز تمرکز کرده و به زودی قابلیت برگزاری یک اسپیس با حضور چند میزبان را پشتیبانی می‌کند. به این ترتیب میزبانان این قابلیت، قدرت بازاریابی بیشتری خواهند داشت و حتی می‌توانند برای دسترسی به رویدادهای زنده در «اسپیس» هزینه دریافت کنند. یک ویژگی جدید توئیتر که طی چند هفته آتی عرضه می‌شود به کاربران اجازه می‌دهد اسپیس را زمان‌بندی کنند. به این ترتیب میزبانانی که اسپیس را ارایه می‌کنند می‌توانند پیش از زمان تعیین شده، فعالیت‌های بازاریابی را انجام دهند. در کنار این موارد توئیتر ابزارهای سنتی بیشتری برای درآمدزایی از اسپیس ارایه می‌کند که یکی از آنها فروش بلیت است. این شرکت مشغول توسعه قابلیتی است که به میزبانان اجازه می‌دهد بهای بلیت و تعداد حاضران در هر رویداد اسپیس را تعیین کنند. به این ترتیب کاربران می‌توانند از طریق اسپیس درآمد‌زایی کنند. در ماه‌های آینده گروه محدودی از کاربران می‌توانند به قابلیت اسپیس‌بلیتی دسترسی یابند.

برندهای نمادین یاهو و AOL فروخته شدند

شرکت وریزون کامیونیکیشنز در قراردادی به ارزش پنج میلیارد دلار، کسب‌و‌کار رسانه‌ای خود شامل برندهای نمادین یاهو و AOL را فروخت و به فعالیت گران و ناموفق در دنیای رسانه و تبلیغات پایان داد. به گزارش ایسنا به نقل از رویترز، این شرکت مخابراتی مستقر در نیویورک با وجود صرف بیش از یک دهه زمان و میلیاردها دلار هزینه برای بنای برندهای اینترنتی مستحکم، در فضای تبلیغات اینترنتی به‌شدت رقابتی که تحت سلطه فیس بوک و گوگل قرار داشت، برای پیشرفت به تقلا افتاد. وریزون که در سال ۲۰۱۸ ارزش کسب‌و‌کارهایش را ۴.۶ میلیارد دلار کاهش داد، کسب‌وکار رسانه‌ای خود را که علاوه بر یاهو و AOL شامل برندهای آنلاینی نظیر تک کرانچ، میکرز، رایوت و فلوری می‌شود، به شرکت آپولو گلوبال فروخت و ۱۰ درصد سهم در آن همچنان خواهد داشت. این شرکت پلتفرم وبلاگ‌نویسی Tumblr را در سال ۲۰۱۹ به مبلغ نامعلومی فروخت و سال گذشته وب‌سایت خبری هافینگتن پست را به شرکت بازفید فروخت. کسب‌و‌کار رسانه‌ای وریزون که پیش از این Oath نام داشت و اخیرا وریزون مدیا نام گرفته بود، پس از نهایی شدن قرارداد در نیمه دوم سال ۲۰۲۱ یاهو نام خواهد گرفت. وریزون در سال ۲۰۱۹ به دنبال خریدار برای یاهو فاینانس بود و بعضی از منابع صنعتی ارزش این کسب و کار را حدود دو میلیارد دلار برآورد کرده بودند. این در حالی است که وریزون حدود ۴.۴۸ میلیارد دلار برای یاهو در سال ۲۰۱۷ هزینه کرد و این تصور را داشت که بیش از یک میلیارد کاربر یاهو مخاطبان قدرتمندی برای تبلیغات آنلاین خواهند بود. این شرکت سرویس ایمیل AOL را در سال ۲۰۱۵ به مبلغ ۴.۴ میلیارد دلار خریداری کرده بود.

 

اخبار مرتبط

ارسال نظر

نظر کاربران