شماره امروز: ۵۴۷

| | |

رگولاتوری جدید انگلیس برای نظارت بر گوگل و فیس‌بوک و کنترل قدرت آنها بر تولیدکنندگان محتوا از جمله ناشران اخبار فعالیت خود را آغاز کرد.

رگولاتوری جدید انگلیس برای نظارت بر گوگل و فیس‌بوک و کنترل قدرت آنها بر تولیدکنندگان محتوا از جمله ناشران اخبار فعالیت خود را آغاز کرد. به گزارش مهر به نقل از رویترز، رگولاتوری جدید انگلیس برای نظارت بر فیس‌بوک و گوگل فعالیتش را آغاز می‌کند که هدف اصلی آن بررسی امکان ارتقای توازن قدرت میان پلتفرم‌ها و ناشران اخبار است. واحد بازارهای دیجیتال (DMU) در سازمان CMA مستقر است و با هدف جلوگیری از سوءاستفاده شرکت‌های فناوری از سلطه‌شأن بر بازار ایجاد شده زیرا رگولاتور رقابت این کشور اعلام کرده بود قوانین موجود کافی نیستند. این در حالی است که قدرت و گستره شرکت‌های فناوری بزرگ سریع‌تر از توانایی‌های دولت برای نظارت بر آنها رشد کرده است. در ماه فوریه اختلاف بین فیس‌بوک و دولت استرالیا بر سر تصویب قانونی مربوط به اجبار پرداخت هزینه اخبار از سوی شرکت‌های فناوری نیز نمونه‌ای از این روند است. در این میان الیور داودن وزیر دیجیتال انگلیس از DMU خواسته قانونی برای نظارت بر رابطه میان پلتفرم‌های فناوری و تهیه‌کنندگان محتوا مانند ناشران اخبار ارایه کند.

 

اخبار مرتبط

ارسال نظر

نظر کاربران