شماره امروز: ۵۴۷

| | |

مقامات چین معتقدند باید مالیات دیجیتال بر پلتفرم‌‌‌هایی وضع شود که مقدار زیادی از اطلاعات کاربران را در اختیار دارند.

چین در پی وضع مالیات بر مالکان داده

مقامات چین معتقدند باید مالیات دیجیتال بر پلتفرم‌‌‌هایی وضع شود که مقدار زیادی از اطلاعات کاربران را در اختیار دارند. به گزارش مهر به نقل از رویترز، یک رسانه چینی اشاره کرد مقامات این کشور باید مالیات دیجیتال بر شرکت‌‌‌هایی وضع کنند که مقدار زیادی از اطلاعات کاربران را در اختیار دارند. نشریه «پکن‌نیوز» به نقل از یائو کیان مدیر دفتر نظارت بر علم و فناوری در کمیسیون CSRC چین نوشت: «برخی پلتفرم‌‌‌های طرف سوم انبوه اطلاعات کاربران را مانند معادن گران‌قیمت در اختیار دارند. ارزش این شرکت‌ها به وسیله کاربرانشان به وجود آمده و کاربران نیز باید از سودآوری آنها سهمی ببرند. این پلتفرم‌ها در مراحل اولیه توسعه، کوپن‌ها و تخفیف‌‌‌هایی ارایه کردند که بیشتر شبیه یک روش بازاریابی است. زیرا کاربران ارزش واقعی این شرکت‌ها را به وجود آورده‌اند اما هیچ سهمی از درآمد شرکت‌ها ندارند. دولت‌ها به عنوان نمایندگان مردم باید لزوم وضع مالیات بر پلتفرم‌ها را بررسی کنند، مانند مالیاتی که بر منابع طبیعی وضع می‌شود.» این درحالی است که چین تصمیم دارد نظارت خود بر شرکت‌‌‌های بزرگ فناوری از جمله علی بابا و تنست را گسترش دهد. استفاده از اطلاعات مشتریان به موضوعی مهم برای دولت چین تبدیل شده، بطوریکه گائو شوکینگ رییس کمیسیون قانونگذاری بیمه و بانکداری این کشور در ماه جاری اشاره کرد که باید درباره حقوق اطلاعات شفاف‌سازی شود زیرا داده‌ها مانند نیروی کار و سرمایه از عوامل تاثیرگذار در اقتصاد هستند.

ایرلند توییتر را جریمه کرد

ایرلند جریمه‌ای ۴۵۰ هزار یورویی برای توییتر تعیین کرده زیرا این شرکت نتوانست به قوانین حفاظت از اطلاعات کاربران اتحادیه اروپا عمل کند. به گزارش مهر به نقل از پرس اسوسیشنز، کمیسیون حفاظت از اطلاعات ایرلند (DPC) جریمه‌ای ۴۵۰هزار یورویی برای توییتر تعیین کرده و دلیل آن را عمل نکردن به قوانین حفاظت از اطلاعات کاربران در اروپا اعلام کرده است. این جریمه مربوط به رویدادی است که در اوایل ۲۰۱۹ میلادی فاش شد و نشان داد یک اختلال امنیتی توییت‌‌‌های خصوصی کاربران را بطور عمومی نشان داده است. از سوی دیگر توییتر نتوانست طی ۷۲ ساعت نشتی اطلاعات را به DPC گزارش کند. حال آنکه چنین اقدامی بخشی مهم از GDPR (قوانین حفاظت از اطلاعات کاربران) در اتحادیه اروپا است. توییتر در واکنش به جریمه از سوی ایرلند اعلام کرد به تصمیم کمیسیون حفاظت از اطلاعات احترام می‌گذارد و تغییراتی را پس از رویداد مذکور انجام داده است.

 

اخبار مرتبط

ارسال نظر

نظر کاربران