شماره امروز: ۵۴۷

| | |

در صورتی‌که دستگاه‌تان را تعمیر کرده‌اید و شناسه (IMEI) آن تغییر کرده است، می‌توانید به سامانه همتا مراجعه کرده و فرآیند ثبت تعمیری را انجام دهید. به گزارش ایسنا، کد IMEI برای هر تلفن همراه منحصربه‌فرد است،

در صورتی‌که دستگاه‌تان را تعمیر کرده‌اید و شناسه (IMEI) آن تغییر کرده است، می‌توانید به سامانه همتا مراجعه کرده و فرآیند ثبت تعمیری را انجام دهید. به گزارش ایسنا، کد IMEI برای هر تلفن همراه منحصربه‌فرد است، یعنی هیچ دو دستگاهی نیستند که کد IMEI مشابهی داشته باشند. این موضوع سبب می‌شود تشخیص و پیگیری موبایل‌های دزدیده یا گم‌شده ممکن شود؛ مواردی که به عنوان بعضی از اهداف رجیستری هم به آن اشاره شده است. درصورتی‌که دستگاه‌تان را تعمیر کرده‌اید و شناسه (IMEI) آن تغییر کرده است و به هر دلیلی، در حال حاضر، به تعمیرکار دسترسی ندارید که شناسه (IMEI) قبل از تعمیر را روی دستگاهتان بازگرداند، سامانه همتا فرآیند ثبت تعمیری را در نظر گرفته است. بنابراین می‌توانید در صورت انجام موفقیت‌آمیز فرآیند ثبت تعمیری در سایت همتا، شناسه (IMEI) بعد از تعمیر را جایگزین شناسه (IMEI) قبل از تعمیر کنید. تنها درصورتی‌که شناسه (IMEI) دستگاه شما، از طریق فعال‌سازی یا افزودن دستگاه تحت مالکیت قطعی سیم‌کارت شما درآمده باشند و در کارتابل نمایش داده شوند، امکان انجام فرآیند ثبت تعمیری روی آن شناسه (IMEI) وجود خواهد داشت. مرحله اول، باید به درگاه اینترنتی سامانه همتا به آدرس

 hamta.ntsw.ir مراجعه شود. فرآیند ثبت تعمیری فقط برای افرادی که در سایت ثبت‌نام کرده و به وسیله کد ملی وارد شوند، فعال است. پس از انتخاب گزینه «شماره ملی» کد ملی خود را وارد کنید و سپس در صفحه بعد رمز عبوری که در هنگام ثبت‌نام تعریف کرده بودید را وارد کرده و روی گزینه «ورود» کلیک کنید. پس از ورود به سامانه، گزینه «ثبت گوشی تعمیراتی» را انتخاب و روی گزینه «ایجاد» کلیک کنید. در قسمت بعدی باید دستگاه موردنظر خود را انتخاب کنید. تنها می‌توان دستگاه‌هایی را انتخاب کرد که شناسه (IMEI) آن قبلاً در کارتابل اضافه شده باشد. پس از انتخاب دستگاه موردنظر، لازم است تا در فیلد مشخص‌شده شناسه (IMEI) جدید دستگاه تعمیرشده را وارد کنید. پس از اطمینان از اطلاعات واردشده، روی گزینه ثبت کلیک کنید. پس از ثبت درخواست، سامانه صحت اطلاعات واردشده را بررسی می‌کند و در صورت تأیید اطلاعات واردشده، با پیام موفقیت‌آمیز بودن فرآیند مواجه می‌شویم. در این حالت درخواست به مدت ۱۴ روز به صورت «در حال بررسی» قرار می‌گیرد. در صورتی که تا ۱۴ روز پس از ثبت درخواست، شناسه قبلی در شبکه رویت نشود  درخواست با موفقیت انجام می‌شود، در غیر این‌صورت درخواست توسط سامانه به علت «ردشده به دلیل رویت شدن شناسه» لغو می‌شود.

 

اخبار مرتبط

ارسال نظر

نظر کاربران