شماره امروز: ۵۴۷

| | |

گزارش جدید از میانگین قیمتی که هکرها مایل هستند برای کنترل حساب‌های آنلاین مختلف پرداخت کنند نشان می‌دهد

قیمتی‌ترین اطلاعات مسروقه در بازار هکرها

گزارش جدید از میانگین قیمتی که هکرها مایل هستند برای کنترل حساب‌های آنلاین مختلف پرداخت کنند نشان می‌دهد که اطلاعات حساب کاربری به سرقت‌رفته حساب‌های جی‌میل و فیس‌بوک در این میان قیمتی‌ترین اطلاعات مسروقه هستند. به گزارش ایسنا به نقل از بیزنس‌اینسایدر، گزارش‌های جدید نشان می‌دهد هکرها مایل هستند در فضای مجرمانه وب برای اطلاعات لاگین مسروقه حساب‌های کاربران پول بپردازند. طبق تحقیقات Privacy Affairs که به تحلیل فهرست‌های به فروش گذاشته‌شده در دارک وب پرداخته است، قیمت‌های متفاوتی برای انواع اطلاعات لاگین حساب‌های کاربران وجود دارد. یک حساب فیس‌بوک هک‌شده به‌طور میانگین ۷۴.۵۰دلار قیمت دارد در حالی که یک حساب اینستاگرام هک شده ۵۵.۴۵ دلار و حساب توییتر هک شده ۴۹دلار قیمت دارد. یک حساب جی‌میل هک‌شده به قیمت بالاتر ۱۵۵.۷۳ دلار فروخته می‌شود که شاید به دلیل این حقیقت است که دسترسی بیشتری به زندگی طعمه هکرها و سایر حساب‌ها فراهم می‌کند. هکرها معمولا از حساب‌های ایمیل هک شده برای فریب دادن کاربران برای ارسال اطلاعات استفاده می‌کنند. طبق گزارش اف‌بی‌آی، کلاهبرداری ایمیل در سال ۲۰۱۹ به شرکت‌ها ۱.۷ میلیارد دلار زیان زد و تحقیقات شرکت «فایر‌ای»  نشان می‌دهد که ۹۱ درصد همه جرایم سایبر با یک ایمیل آغاز می‌شود. حسابهای سرویس انجام پرداخت که هکرها از آنها برای ارسال پول نقدی و جلوگیری از شناسایی شدن توسط ماموران قانون استفاده می‌کنند، از حساب‌های شبکه اجتماعی هک‌شده هم گرانتر هستند. هکرها برای استفاده از حساب‌های PayPal هک‌شده برای انتقال پول از ۱۰۰۰ تا ۳۰۰۰ دلار حاضرند به‌طور متوسط ۳۲۰ دلار هزینه پرداخت کنند. د ر این بین اطلاعات کارت اعتباری و کارت‌های بدهی که به فروش گذاشته می‌شوند، قیمت کمتری داشته و به‌طور متوسط ۱۵ تا ۳۵ دلار هستند زیرا ردگیری آنها ساده‌تر است. در این گزارش به مردم توصیه شده است کلمات عبورشان را مرتب تغییر دهند تا مانع از هک شدن حساب خود شوند.

نیویورک به‌دنبال مقابله با انحصارطلبی شرکت‌های فناوری

مقامات ایالت نیویورک قصد دارند با تصویب قانونی در پارلمان محلی این ایالت قوانین ضدانحصار را محکم‌تر کنند تا بهتر بتوانند با انحصارطلبی شرکت‌های فناوری مقابله کنند. به گزارش فارس به نقل از انگجت، قانون جدید ضدانحصار ایالت نیویورک علیه شرکت‌های فناوری قانون ضدانحصار قرن بیست و یکم نام گرفته و دامنه آنچه که رفتار انحصارطلبانه محسوب می‌شود را افزایش می‌دهد، مجازات‌های درنظر گرفته‌شده را افزایش می‌دهد و مقابله قضایی با انحصارطلبی را تسهیل می‌کند. قانون اولیه ضدانحصار که امروزه در اکثر ایالت‌های امریکا اجرا می‌شود مربوط به ۱۰۰ سال قبل است و عمدتا تنها مربوط به همدستی دو شرکت برای انجام اقدامات انحصارطلبانه است. اما در قانون جدید اشکال پیچیده‌تر زد و بند انحصارطلبانه بین شرکت‌های فناوری نیز پیش‌بینی شده و مورد بررسی قرار می‌گیرد. در این قانون تعقیب شخصیت‌های حقیقی نیز ساده‌تر شده و مجازات حداکثر ۱۵ سال زندان برای انحصارطلبی تجاری در نظر گرفته شده است. همچنین مجازات مالی شرکت‌های متخلف نیز به حداکثر ۱۰۰ میلیون دلار افزایش یافته است. انتظار می‌رود تصویب این قانون به طرح شکایت‌های جدیدی از اپل، فیس‌بوک، آمازون و گوگل منجر شود. 

 

اخبار مرتبط

ارسال نظر

نظر کاربران