شماره امروز: ۵۴۷

| | |

رگولاتور رقابت استرالیا گوگل را متهم کرد مصرف‌کنندگان را برای دریافت اجازه برای استفاده از اطلاعات شخصی آنها برای تبلیغات هدفمند گمراه کرده است. به گزارش ایسنا به نقل از رویترز،

رگولاتور رقابت استرالیا گوگل را متهم کرد مصرف‌کنندگان را برای دریافت اجازه برای استفاده از اطلاعات شخصی آنها برای تبلیغات هدفمند گمراه کرده است. به گزارش ایسنا به نقل از رویترز، اتهامات مقامات استرالیایی که ممکن است به صدور جریمه چند میلیون دلاری برای گوگل ختم شود، در بحبوحه افزایش حساسیت‌های جهانی پیرامون حریم خصوصی اطلاعات مطرح شده است. قانونگذاران امریکایی و اروپایی اخیرا به نحوه استفاده شرکت‌های فناوری از اطلاعات خصوصی کاربران مترکز شده‌‌اند. کمیسیون رقابت و مصرف‌کننده استرالیا در اسنادی که به دادگاه ارایه کرد، گوگل را متهم کرد که به‌طور شفاف اجازه کاربران را دریافت نکرده یا به‌طور مناسب کاربران را درباره یکی کردن اطلاعات شخصی اکانت‌های گوگل با فعالیت‌های وبگردی آنها در وب‌سایت‌های غیرگوگل مطلع نکرده است. راد سیمز، رییس این کمیسیون گفت: «این تغییر ارزش مالی زیادی برای گوگل داشته است و ما متوجه شدیم گوگل مصرف‌کنندگان استرالیایی را درباره کاری که قصد انجام آن را دارد، گمراه کرده است.» این تغییر به گوگل اجازه داد وب‌گردی میلیون‌ها مصرف‌کننده را با نام و هویت آنها مرتبط کرده و قدرت بازار فوق‌العاده‌ای پیدا کند.

 

اخبار مرتبط

ارسال نظر

نظر کاربران