شماره امروز: ۵۴۷

| | |

پیش‌بینی می‌شود ارزش کل بازار محتوای دیجیتال تا سال ۲۰۲۵ به ۳۱۷ میلیارد دلار یعنی دو برابر سال ۲۰۱۹ برسد.

پیش‌بینی می‌شود ارزش کل بازار محتوای دیجیتال تا سال ۲۰۲۵ به ۳۱۷ میلیارد دلار یعنی دو برابر سال ۲۰۱۹ برسد. بر اساس تازه‌ترین گزارش‌ها افزایش بی‌سابقه استفاده از محتوای دیجیتال بر اثر شیوع بیماری کرونا، خانه‌نشینی و روی‌آوردن مردم به تجهیزات دیجیتال همراه، می‌تواند سرعت رشد بازار را به‌شکل چشمگیری افزایش دهد. به گزارش فدراسیون فاوا به نقل از مارکتس اندر ریسرچ، ارزش بازار محتوای دیجیتال سال گذشته میلادی به ۱۴۸ میلیارد دلار رسید و پیش‌بینی می‌شود که با توجه به شیوع جهانی بیماری کرونا، این بازار در سال ۲۰۲۰ با رشد قابل توجهی مواجه شود. سال ۲۰۱۷ ارزش کل بازار محتوای دیجیتال ۱۱۵ میلیارد دلار بود، اما در دوره هفت ساله ۲۰۱۸ تا ۲۰۲۵ پیش‌بینی می‌شود که این بازار با رشد سالانه ۱۳.۵ درصدی مواجه باشد و بیش از ۲.۵ برابر در این بازه رشد کند. بر اساس این گزارش، تحولات متأثر از شیوع بیماری کرونا و وابستگی روزافزون شهروندان به استفاده از ابزارهای دیجیتال و افزایش چشمگیر محتوای دیجیتال، می‌تواند پیش‌بینی‌های سال‌های اخیر برای رشد این بازار را به شکل چشمگیری متحول کند و با ادامه همه‌گیری این بیماری، رشد بازار محتوای دیجیتال را تسریع کند.

صنعت محتوای دیجیتال به معنای استفاده از ابزارهای فناوری‌های نو و ارتباطات برای تلفیق عکس، متن، صوت و تصویر در خدمات و کالاهای تجاری گفته می‌شود. محتوای دیجیتال به شکل آنالوگ یا دیجیتال در فرمت‌های مشخصی ذخیره می‌شود. اشکال مختلف محتوای دیجیتال به اطلاعاتی گفته می‌شود که به صورت دیجیتال پخش یا از طریق اینترنت استریم می‌شوند یا اینکه بر روی ابزارهای ذخیره کامپیوتری نگهداری می‌شوند. دو دیدگاه مختلف در مورد محتوای دیجیتال وجود دارد، در دیدگاه حداقلی، فقط محتوای رسانه‌ای به عنوان محتوای دیجیتال تلقی می‌شود، اما در دیدگاه حداکثری همه اطلاعاتی که به‌صورت دیجیتال مخابره می‌شود از جمله محتوای به‌روزرسانی‌های پیش‌بینی آب و هوا، نقشه‌های جی‌پی‌اس و امثال آنها، از جمله محتوای دیجیتال محسوب می‌شود. با فراگیر شدن استفاده از اینترنت، محتوای دیجیتال به صورت‌های مختلف از جمله پست‌های شبکه‌های اجتماعی، پست‌های وب‌لاگ، ای‌بوک‌ها، استریم‌های آن‌لاین و بسیاری از شیوه‌های نوین ارتباطی در اختیار مصرف‌کنندگان قرار می‌گیرد. بازارهای محتوای دیجیتال در سراسر جهان رشد بسیار سریعی را تجربه می‌کنند. رشد سالانه بازار محتوای دیجیتال در ژاپن و کره جنوبی به دلیل فراگیرتر شدن بازی‌های موبایل، بین ۴۵۰ تا ۶۰۰ درصد برآورد می‌شود. در چین به‌دلیل استفاده روزافزون از دستگاه‌های همراه و رشد کاربران اپ‌های تلفن همراه، رشد محتوای دیجیتال به شکل بی‌سابقه‌ای افزایش یافته است.

 

اخبار مرتبط

ارسال نظر

نظر کاربران