شماره امروز: ۵۴۷

| | |

برخی از کاربران موبایل در روزهای گذشته نسبت به افت کیفیت اینترنت گلایه‌مندند؛

نارضایتی کاربران از افت کیفیت اینترنت موبایل

برخی از کاربران موبایل در روزهای گذشته نسبت به افت کیفیت اینترنت گلایه‌مندند؛ با وجود این شرکت زیرساخت اعلام می‌کند مشکل از جانب ما نیست و از فرکانس است. به گزارش مهر، افت کیفیت اینترنت در شبکه اپراتورهای همراه از روز گذشته تاکنون موجب انتقادات برخی از کاربران شده و کاربران در نقاط مختلف کشور به‌خصوص شهرهای بزرگ، اذعان دارند که کیفیت اینترنت و سرعت آپلود و دانلودشان به‌مراتب ضعیف‌تر از قبل شده است. اما شرکت ارتباطات زیرساخت، وجود مشکل زیرساختی در شبکه ارتباطی کشور را تأیید نمی‌کند. سجاد بنابی، نایب‌رییس هیات‌مدیره شرکت ارتباطات زیرساخت در گفت‌وگو با مهر در پاسخ به بروز این مشکل اظهار کرد: «ما طی دیروز و امروز هیچ قطعی و اختلالی در شبکه زیرساخت ارتباطی کشور نداشتیم.» وی در مورد اینکه آیا گزارشی از افت کیفیت اینترنت موبایل دریافت کرده است یا خیر، گفت: «افت کیفیت از سمت شرکت ارتباطات زیرساخت نیست.» این مقام مسوول در شرکت ارتباطات زیرساخت در مورد اینکه مشکل مربوط به سرعت اینترنت موبایل کاربران به چه دلیلی است، توضیح داد: «مشکل اینترنت موبایل اشباع فرکانسی بعضی از دکل‌های مخابراتی می‌تواند باشد که با افزایش فضای فرکانسی قابل حل خواهد بود.» مطابق اعلام وزارت ارتباطات، میزان استفاده کاربران از اینترنت در کشور از ابتدای شیوع ویروس کرونا تاکنون بیش از دو برابر رشد داشته و به تبع ن موضوع سرعت و کیفیت اینترنت از جمله مهم‌ترین مطالبات کاربران در این روزها است که از طریق شبکه‌های اجتماعی به وزیر ارتباطات منعکس می‌شود. بررسی سازمان تنظیم مقررات ارتباطات نیز نشان می‌دهد که میزان شکایت کاربران از سرویس اینترنت نسبت به قبل از شیوع کرونا افزایش چشمگیری داشته است. به نحوی که تعداد تماس‌های کاربران با سامانه ثبت و پاسخگویی به شکایات ۱۹۵ در اسفند ۹۸ و فروردین ۹۹ نسبت به زمان مشابه در سال گذشته ۴۹ درصد و تعداد درخواست و شکایت‌های ثبت شده در این سامانه ۱۳۳ درصد افزایش یافته است.

کاهش خطوط اعتباری تلفن همراه در کشور

وضعیت توسعه تلفن همراه تا پایان سه ماهه چهارم سال ۱۳۹۸ حاکی از آن است که خطوط اعتباری فعال با کاهش ۴۰۳ هزار و ۷۲۷ عددی در مقایسه با سه ماهه سوم مواجه شده است. به گزارش ایسنا، مطابق آمار منتشرشده توسط سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی درباره‌ وضعیت توسعه تلفن همراه در سه ماهه‌ چهارم سال ۱۳۹۸، خطوط واگذارشده دایمی ۲۴ میلیون و ۶۵۶ هزار و ۹۰ عدد و خطوط واگذارشده اعتباری ۱۶۲ میلیون و ۴۱۷ هزار و ۵۱۹ عدد است که مجموع خطوط واگذارشده دایمی و اعتباری را به ۱۸۷میلیون و ۷۳ هزار و ۶۰۹ می‌رساند. از میان خطوط واگذارشده، ۲۱ میلیون و ۹۶۹ هزار و ۷۰۶ خط دایمی فعال و ۹۶ میلیون و ۵۵ هزار و ۷۴۶ خط اعتباری فعال وجود دارد که مجموع خطوط دایمی و اعتباری فعال را به ۱۱۸ میلیون و ۲۵ هزار و ۴۵۲ عدد می‌رساند. همچنین ضریب نفوذ تلفن همراه تا پایان سه ماهه چهارم سال ۱۳۹۸، ۱۴۲.۰۷ درصد است. مقایسه این آمار با سه ماهه سوم سال ۱۳۹۸ حاکی از آن است که تعداد خطوط واگذارشده و فعال دایمی و اعتباری در تمامی بخش‌ها افزایش داشته جز خطوط اعتباری فعال که در سه ماهه سوم، ۹۶ میلیون و ۴۵۹ هزار و ۴۷۳ عدد بوده و کاهش ۴۰۳ هزار و ۷۲۷ عددی را نشان می‌دهد.

 

اخبار مرتبط

ارسال نظر

نظر کاربران