شماره امروز: ۵۴۷

| | |

معاون رگولاتوری گفت: «امکان مقایسه تعرفه اینترنت که از سوی اپراتورهای مختلف ارایه می‌شود و نیز مشاهده شکایت کاربران از کیفیت این سرویس، در سامانه «نت‌سنج‌پلاس» فراهم است.»

معاون رگولاتوری گفت: «امکان مقایسه تعرفه اینترنت که از سوی اپراتورهای مختلف ارایه می‌شود و نیز مشاهده شکایت کاربران از کیفیت این سرویس، در سامانه «نت‌سنج‌پلاس» فراهم است.» به گزارش وزارت ارتباطات، مجید حقی با اشاره به ویژگی‌های سامانه نت‌سنج‌پلاس و اهمیت رضایت کاربر در استفاده از این سامانه، گفت: «در طراحی این سامانه رویکرد ما حرکت گام‌به‌گام با کاربر برای دسترسی به اطلاعات است و امکان مشاهده نتایج سنجش کیفیت سرویس ارایه‌کنندگان خدمات اینترنت که بیشترین تاثیر را در بازار دارند، توسط این سامانه فراهم است.» معاون امور پستی، ارتباطی و فناوری اطلاعات سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی گفت: «در این حرکت گام‌به‌گام در ابتدا نوع سرویس‌های ارایه‌شده و در ادامه کیفیت و کارکردهای سرویس مشاهده می‌شود؛ به‌طور مثال اگر مشترک نیاز به استفاده تجاری از این سرویس‌ها داشته باشد اطلاعاتی داده می‌شود که نشان دهد آیا سرویس مورد نظر کارکردهای لازم را برای مشترک دارد یا نه.» وی با بیان اینکه میزان گزارش‌ها و شکایت‌های دریافت‌شده از اپراتورها و شرکت‌های ارایه‌کننده خدمات در این سامانه وجود دارد و سه عنوان از شکایت‌ها که فراوانی بیشتری دارد قابل مشاهده است، افزود: «تعرفه، یکی دیگر از مواردی است که کاربران می‌توانند در این سامانه به آن دسترسی داشته باشند؛ در تمام کارکردهای مورد نظر امکان مقایسه اپراتورها با هم نیز وجود دارد که بسیار مهم است. کاربران در هر نقطه‌ای با سامانه نت‌سنج‌پلاس می‌توانند وضعیت و مقدار پوشش 3G و 4G اپراتورهای مختلف را در همان نقطه ببینند.» حقی ثبت شکایت از طرف کاربران را یکی دیگر از امکانات سامانه نت‌سنج‌پلاس معرفی کرد و افزود: «از طریق این سامانه امکان تست سرعت اینترنت مشترکان نیز انجام می‌شود.» وی گفت: «بر اساس بررسی‌های انجام‌شده اولویت‌های مشترکان برای استفاده از سرویس‌های ارتباطی ابتدا کیفیت سرویس، میزان رضایت و شکایت سایر مشترکین و تعرفه است که این موارد در سامانه نت‌سنج‌پلاس براساس همین اولویت‌ها امکان مشاهده دارد. به نحوی که مشترکانی که تجربه استفاده از سرویس‌ها را دارند می‌توانند نظر  خود را برای استفاده سایر متقاضیان سرویس‌ها در این سامانه درج کنند.» حقی، تصریح کرد: «اپراتورهای تلفن همراه، FCP‌ها و ارایه‌کنندگان اینترنت ثابت و بی‌سیم که بیشترین تاثیر را در این بازار دارند از شرکت‌هایی هستند که نتایج اندازه‌گیری کیفیت و چگونگی ارایه سرویس آنها در سامانه نت‌سنج‌پلاس قابل مشاهده است.»

 

اخبار مرتبط

ارسال نظر

نظر کاربران