شماره امروز: ۵۴۷

| کدخبر: 125433 | |

وایرد| نتایج یک پژوهش نشان می‌دهد کاربران برخی کشورها نسبت به دیگر کشورها عصبی‌تر هستند یا به عبارتی خشم خود را بیشتر نشان می‌دهند.

وایرد| نتایج یک پژوهش نشان می‌دهد کاربران برخی کشورها نسبت به دیگر کشورها عصبی‌تر هستند یا به عبارتی خشم خود را بیشتر نشان می‌دهند. استفاده از آیکون‌های مختلف و شکلک‌های متنوع برای نشان دادن احاساسات در فیسبوک موضوع تازه‌یی نیست و از 2 سال پیش تاکنون رواج پیدا کرده است. اما به نظر می‌رسد کاربران برخی کشورها بیش از آنکه اهل استفاده از شکلک‌های قلب و لبخند باشند به استفاده از شکلک‌های اخم و خشم علاقه دارند. این پژوهش که در بازه ژانویه تا آوریل 2018 و روی بیش از 44 میلیون واکنش آنلاین انجام شده، نتایجی شگفت‌انگیز دارد. شاید بهتر باشد پیش از خواندن خط بعدی اول حدس بزنید کدام کشورها از اخم و عصبانیت بالاتری استفاده کرده‌اند. آماده‌اید؟ مقام اول بداخلاق‌ها به شهروندان کره‌جنوبی می‌رسد و فرانسوی‌ها مقام دوم را به خود اختصاص داده‌اند. درواقع کاربران این دو کشور به‌طور دایمی برای سخن گفتن آنلاین از شکلک‌های عصبانی استفاده می‌کنند. بسیاری از پژوهشگران حوزه روانشناسی معتقدند رفتارهای آنلاین کاربران نیز به اندازه رفتارهای واقعی آنان مهم و تامل برانگیز است. بر همین اساس آماره نگران‌کننده به نظر می‌رسند وقتی که بدانیم به‌طور میانگین در هر مورد پست فیس‌بوکی، 37 واکنش «خشمگین» ثبت شده‌ است. نگاهی دقیق‌تر به آمارها نشان می‌دهد بین 10 کشور عصبانی جهان در فیس‌بوک، نام 3 کشور آسیایی و 4 کشور امریکای‌جنوبی به چشم می‌خورد. درواقع پس از کره‌جنوبی و فرانسه، شهروندان کشورهای سوئد، امریکا، هنگ‌کنگ، تایوان، آرژانتین، پرو، شیلی و کلمبیا به‌ترتیب خشمگین‌ترین کاربران فیس‌بوک هستند.

 

اخبار مرتبط

ارسال نظر

نظر کاربران