شماره امروز: ۵۴۷

| کدخبر: 124146 | |

ایندیپندت| دادگاه فدرال استرالیا اپل را تحت تاثیر عدم خدمت‌رسانی و اطلاع‌رسانی درست درباره تعمیر آیفون‌های معیوب و بروز Error ۵۳ در این محصولات به پرداخت 7.6میلیون دلار جریمه محکوم کرد.

ایندیپندت| دادگاه فدرال استرالیا اپل را تحت تاثیر عدم خدمت‌رسانی و اطلاع‌رسانی درست درباره تعمیر آیفون‌های معیوب و بروز Error ۵۳ در این محصولات به پرداخت 7.6میلیون دلار جریمه محکوم کرد.

دادگاه فدرال استرالیا برای حفاظت از حقوق مصرف‌کنندگان در این کشور، شرکت امریکایی اپل را به دلیل عدم اطلاع‌رسانی درست و به‌موقع در زمان تعمیر دستگاه‌های معیوب و مشکل‌دار آنها، 6.7 میلیون دلار جریمه کرد. مقامات قضایی در این دادگاه بر این باورند که کوتاهی و سهل‌انگاری اپل درباره تعمیر دستگاه‌های آیفون و آی‌پد موجب بروز اختلال « Error 53» شده و بدین‌ترتیب حقوق مصرف‌کنندگان استرالیایی از سوی اپل نقض شده است. این اختلال برای نخستین‌بار در اوایل سال ۲۰۱۵ میلادی در برخی از گوشی‌های آیفون ۶ رویت شد و اوایل سال ۲۰۱۶ که خسارات بسیار زیاد و جبران‌ناپذیری را برای کاربران محصولات اپل در این کشور ایجاد کرد، موضوع نقض حق مصرف‌کنندگان رسانه‌یی شد و دادگاه فدرال استرالیا ظرف مدت دو سال، فهرستی از تمام محصولات مذکور تهیه کرد. این خطا و اختلال کاملا گوشی‌های هوشمند آیفون و آی‌پد را از لحاظ سخت‌افزاری از کار می‌اندازد، به گونه‌یی که برخی از کاربران گفته بودند، در صورت تعمیر دکمه اصلی یا هوم گوشی، این خطا ظاهر می‌شود و گوشی عملا از دسترس خارج شده و از بین رفته است. اپل در واکنش به این مساله، ضمن تایید مشکل مذکور، آن را مربوط به سیستم امنیتی تشخیص هویت و شناسایی چهره دستگاه عنوان کرد. کمیسیون ACCC استرالیا در بیانیه‌یی اعلام کرد که براساس قوانین و مقررات مربوط به حقوق مصرف‌کننده در استرالیا، در صورت مشکل پیدا کردن محصولات، شرکت سازنده موظف است محصولات مذکور را تعمیر کند و در صورت خراب شدن یا عدم تعمیر آنها به پرداخت جریمه محکوم می‌شود.

 

اخبار مرتبط

ارسال نظر

نظر کاربران