شماره امروز: ۵۴۷

| کدخبر: 104250 | |

فیس‌بوک یک شرکت استارت‌آپی که در زمینه دستیاری مجازی فعالیت می‌کند را خریداری کرد تا به جنگ اپل برود.

بیزنس اینسایدر|

 فیس‌بوک یک شرکت استارت‌آپی که در زمینه دستیاری مجازی فعالیت می‌کند را خریداری کرد تا به جنگ اپل برود.

دستیار مجازی فیس‌بوک ملقب به «M » هنوز نتوانسته تغییر محسوسی در زمینه هوش مصنوعی و کاربرد آن در زندگی ایجاد کند. اما فیس‌بوک تسلیم نشده است. روز دوشنبه این شرکت مالکیت یک شرکت استارت ‌آپی کوچک به نام «Ozlo» که در زمینه هوش مصنوعی فعالیت می‌کند را به صورت رسمی در اختیار گرفت. این شرکت روی برنامه پیام‌رسان فیس‌بوک کار خواهد کرد.

«Ozlo» چهار سال پیش در «پالو آلتوی کالیفرنیا» آغاز به کار کرد. این شرکت خود را شاخص دانش در دنیای واقعی توصیف می‌کند.

وظیفه «Ozlo» توسعه یک فناوری مبتنی بر هوش مصنوعی است که کاربران را قادر می‌سازد تا در مورد همه‌چیز از رستوران‌ها گرفته تا برنامه سالن‌های سینما را از این دستیار مجازی سوال کنند. این دستیار از یک گراف دانش شامل بیش از ۲میلیارد گزاره بهره می‌برد.

سایت شرکت «Ozlo» قبل از اعلام مالکیت توسط فیس‌بوک، نشان می‌دهد که برای مثال، کاربر با نوشتن یک سوال راجع به یک برنامه تلویزیونی حتی به زبان مادری خود، با فهرستی از پیشنهادهای مختلف نمایش آن برنامه رو‌به‌رو می‌شد.

این نوع از ویژگی دستیار مجازی، شبیه به دستیار صوتی اپل و گوگل است، چیزی که فیس‌بوک در نظر دارد در «M» بگنجاند.

فیس‌بوک برخی از قابلیت‌های «M» را در پیام‌رسان خود گنجانده است. اما نسخه کامل اکنون به صورت آزمایشی تنها در اختیار تعداد محدودی از کاربران قرار داده شده است و فیس‌بوک اذعان داشته که بسیاری از قابلیت‌های آن به جای هوش مصنوعی واقعی، توسط یک گروه از مربیان و متخصصان مدیریت شده و عمل می‌کنند. جزئیات توافق مالی فیس‌بوک با «Ozlo» افشا نشده است. اما فیس‌بوک میزان اهمیت هوش مصنوعی و در اولویت قرار داشتن آن را مخفی نمی‌کند.

طی نشست فصلی شرکت که هفته گذشته برگزار شد، مارک زاکربرگ مدیرعامل فیس‌بوک طرح اهمیت هوش مصنوعی را در قالب برنامه‌یی ۱۰ ساله ابلاغ کرد.

 

اخبار مرتبط

ارسال نظر

نظر کاربران