عقب‌نشینی در بازار سکه و طلا

۱۴۰۱/۰۷/۲۶ - ۰۱:۵۴:۰۵
کد خبر: ۱۹۳۴۶۰

نرخ دلار دیروز از مرز 33 هزار تومان فاصله گرفت و به سمت مرز مقاومتی 32 هزار و 800 تومان برگشت. قیمت دلار دیروز 32 هزار 860 تومان بود. که در مقایسه با روز قبل 110 تومان کاهش را نشان می‌دهد .

به گزارش اقتصادنیوز، دیروز دوشنبه 25 مهر ماه از سرعت افزایش قیمت دلار در تهران کاسته شد و اسکناس امریکایی در سراشیبی قرار گرفت.

  دلار به مرز حساس برگشت

نرخ دلار دیروز  از مرز 33 هزار تومان فاصله گرفت و به سمت مرز مقاومتی 32 هزار و 800 تومان برگشت. قیمت دلار دیروز 32 هزار 860 تومان بود. که در مقایسه با روز قبل 110 تومان کاهش را نشان می‌دهد . 

برخی از فعالان بازار می‌گفتند در صورتی که مرز حساس 32 هزار و 800 تومان از دست برود احتمال برگشت تا نیمه کانال 32 هزار تومان هم وجود خواهد داشت. با این حال رفتار بازیگران ارزی در چند وقت اخیر نشان داده که اسکناس امریکایی در مرز مقاومتی یاد شده مورد حمایت قرار گرفته است.

  نزول نرخ دلار در بازارهای مجاور ایران

در بازارهای مجاور ایران هم قیمت دلار نزولی بود. نرخ دلار هرات امروز از نیمه کانال 32 هزار تومان پایین آمد و با 150 تومان کاهش بر روی 32 هزار و 450 تومان قرار گرفت.دلار سلیمانیه هم به ابتدای کانال 33 هزار تومان برگشت. 

نرخ حواله درهم همچنان بالای کانال 9 هزار تومان معامله می‌شود. قیمت درهم امروز 9 هزار و 70 تومان بود. نرخ برابری درهم به دلار در کانال 33 هزار تومان و بالای مرز مقاومتی 33 هزار و 200 تومان است. امری که می‌تواند بر روی سطح انتظارات اثر مثبت بگذارد. 

  مداخله بازار ساز در خاکریز 33 

با این حال عده‌ای از معامله گران باور دارند بازار ساز با تزریق عرضه بار دیگر نرخ دلار را اندکی کنترل کرد و فرصت یکه تازی به دلار در کانال 33 هزار تومان را نداد.

  بازار دلار در انتظار بسته تحریمی اروپا

عده‌ای از معامله گران معتقدند احتمالا در صورت صدور بسته تحریمی اروپا علیه ایران سطح تنش‌ها افزایش پیدا کند و بار دیگر دلار به سمت کانال 33 هزار تومان حرکت کند. جوزپ بورل ابراز امیدواری کرد که در جلسه امروز این طرح تصویب شود.

  قیمت طلا جهانی رشد کرد  طلا و سکه در ایران عقب‌نشینی کردند

قیمت طلای جهانی امروز رشد کرد. قیمت اونس طلا امروز بیش از 8 دلار رشد کرد و در محدوده 1654 دلار قرار گرفت. در بازار داخلی ایران هم قیمت طلا 18 عیار در زمان نوشتن این گزارش 6 هزار تومان پایین‌تر از نرخ دیروز معامله شد .

قیمت طلا 18 عیار امروز 1 میلیون و 348 هزار و 500 تومان بود . قیمت سکه امامی امروز اندکی کاهش یافت. قیمت هر قطعه سکه امامی امروز 8 هزار تومان عقب‌نشینی کرد و در محدوده 15 میلیون و 66 هزار تومان معامله شد.

 

ارسال نظر