ورود ۱۰۰۰ دستگاه کمک تنفسی برای بیماران کرونایی

۱۳۹۸/۱۲/۲۶ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۶۵۶۱۳

معاون گمرک ایران از ترخیص ۱۰۰۰ دستگاه کمک تنفسی برای بیماران کرونایی خبر داد و گفت: ۱۰۰۰ دستگاه دیگر نیز امروز از گمرک انزلی ترخیص می‌شود. مهرداد جمال ارونقی با اشاره به تلاش بی‌وقفه گمرک و دستگاه‌های ذی ربط برای ترخیص شبانه روزی اقلام مورد نیاز بهداشتی و پزشکی مقابله با کرونا از گمرکات اجرایی سراسر کشور اظهار داشت: روز گذشته بالغ بر ۱۰۰۰ دستگاه کمک‌تنفسی، ۳۰۰۰ دستگاه ماسک‌های مخصوص مربوط به این دستگاه‌ها به مرحله ترخیص رسید که این دستگاه‌های تنفسی کاربرد موثری برای بیماران کرونایی خصوصاً در راستای جبران کاهش اکسیژن دارند.

معاون فنی گمرک با اشاره به اینکه صادرکننده مجوز این اقلام اداره کل تجهیزات پزشکی وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی است، افزود: ۱۳۶۰۰ کیلوگرم مواد ضدعفونی‌کننده بیمارستان‌ها نیز از دیگر اقلام ترخیص شده است. وی ادامه داد: گمرک قزوین حدود ۹۵۴ دستگاه اظهار و ظرف کمتر از ۲۴ ساعت، متعاقب پیگیری‌های به‌عمل آمده، مجوز قانونی ترخیص از سوی وزارت بهداشت صادر شد.

ارونقی با تاکید به پیگیری مستمر گمرک ایران، سازمان اطلاعات سپاه و وزارت بهداشت برای شناسایی و ترخیص اقلام ضروری این روزهای کشور، بیان داشت: گمرکات اجرایی به استناد بخشنامه اخیر در اسرع وقت تشریفات گمرکی را انجام دادند و توزیع و استفاده با نظارت وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی انجام خواهد شد. معاون گمرک گفت: ۱۰۰۰ دستگاه دیگر از این دستگاه‌ها در گمرک بندرانزلی منتظر اظهار بوده که امروز برای اظهار و ترخیص آنها اقدام می‌شود.

 

 

ارسال نظر