اخبار کلان

۱۳۹۸/۱۲/۱۹ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۶۵۰۸۰

سقف درآمد مشمول مالیات بنگاه‌های کوچک ۲ برابر شد

بنا بر تصمیمات اتخاذشده در دولت و سازمان امور مالیاتی سقف درآمد مشمول مالیات بنگاه‌های کوچک اشخاص حقیقی و حقوقی تغییر کرده است. هم‌اکنون سقف فعلی درآمد مشمول مالیات بنگاه‌های کوچک برای اشخاص حقیقی 100 میلیون تومان بوده که بنا بر تصمیمات اتخاذشده در دولت و سازمان امور مالیاتی این سقف افزایش یافته است. بر این اساس بعد از شیوع بیماری کرونا، سقف درآمد مشمول بنگاه‌های کوچک برای اشخاص حقیقی از 100 میلیون به 200 میلیون تومان و حقوقی از 300 به 500 میلیون تومان افزایش خواهد یافت.

تولید داروهای موثر در کنترل بیماری کرونا

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی از تولید داروهای موثر در کنترل بیماری کرونا توسط شرکت‌های دارویی شستا خبر داد. محمد شریعتمداری وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در صفحه شخصی خود در فضای مجازی نوشت: تاکنون 6 تن ماده موثره هیدروکسی کلروکین سولفات برای تولید قرص 200 م‌گ و دو میلیون قرص کلروکین فسفات 150 در دو شرکت دارویی شستا برای اجرای پروتکل درمانی کرونا تولید شده است. این دارو خواص ضدالتهابی قوی دارد و یکی از موثرترین داروها در کنترل بیماری کروناست.

مبارزه  با کرونا با کمک ۵۰ میلیارد دلاری صندوق بین‌المللی پول

صندوق بین‌المللی پول 50 میلیارد دلار به کشورهای نوظهور دارای درآمد پایین برای مقابله با ویروس جدید کرونا کمک می‌کند. کریستالینا جورجیوا، رییس صندوق بین‌المللی پول اعلام کرد 10 میلیارد دلار از این مبلغ با نرخ بهره صفر در اختیار فقیرترین کشورها قرار می‌گیرد تا سیستم‌های بهداشتی قوی‌تری بسازند و از مردم خود محافظت کنند. بخشی از آن هم صرف نجات کسب‌وکارهایی می‌شود که بیش از همه تحت تأثیر این ویروس قرار گرفته‌اند.  صندوق بین‌المللی پول در 1945 برای سازماندهی نرخ تبادل ارز جهان، مقابله با بحران‌های مالی و اعطای وام‌های کوتاه‌مدت به کشورهای عضو آن تأسیس شد. جورجیوا گفت: «هدف ما تقویت مالی کشورهای فقیر جهان است». وی اضافه کرد: هنوز زود است که نتیجه بگیریم ویروس کرونا باعث رکود اقتصاد جهان می‌شود. بیش از 95 هزار نفر در سراسر جهان به این ویروس مبتلا شده‌اند و 3200 نفر جان خود را از دست داده‌اند. این ویروس بازارهای مالی را مختل کرده و هزینه‌کرد مصرف‌کنندگان کند شده است. وی گفت: «میزان کند شدن رشد اقتصادی و عمق آن بستگی به دو چیز دارد: همه‌گیر شدن این ویروس و قدرت ما در مقابله با آن».

۱۳ مرز زمینی کشور برای تجارت باز است

سخنگوی گمرک جمهوری اسلامی ایران گفت: بیشتر تجارت کشور از طریق دریا صورت می‌گیرد به علاوه هم‌اکنون ۱۳ مرز زمینی کشور باز و تجارت فرامرزی در حال انجام است.

روح‌الله لطیفی در مصاحبه با رادیو افزود: جدا از این اکثر مرزهای دریایی کشور باز و مبادلات تجاری برقرار است.

سخنگوی گمرک اظهار کرد: بیشتر تجارت کشور از طریق دریا صورت می‌گیرد و نگرانی زیادی در این زمینه وجود ندارد غیر از کشورهایی که نزدیک ایران هستند مثل کویت به‌طور کامل محدودیت ایجاد کرده است، قطر کالاهای شناورهای یخچال‌دار را می‌پذیردو امارات هم سخت‌گیری‌های زیادی هم برای خدمه شناورها و هم کالاهایی که وارد می‌شود سر راه صادر‌کنندگان ایرانی قرار می‌دهد ولی برای مسیرهای دورتر چه در دریای خزر به روسیه وکشورهای آسیای میانه و چه در جنوب برای کشورهای دورتر مثل شرق آسیا، اروپا و حتی امریکای لاتین مشکلی در مرزهای آبی وجود ندارد. سخنگوی گمرک جمهوری اسلامی ایران گفت: مرزهای جاده‌ای مربوط به حوزه کشور عراق بجزء اقلیم کردستان بر اساس مصوبه هیات وزرای دولت عراق از یکشنبه به مدت یک هفته بسته خواهد شد ولی اقلیم کردستان عراق همچنان باز و کالای ایرانی صادر می‌شود.

وی افزود: مرز ترکمنستان همچنان بسته اما جمهوری آذربایجان کالاهای ایرانی را با یک روش خاص یعنی تخلیه در مرز و بارگیری با کامیون‌های آذری می‌پذیرد. لطیفی با بیان اینکه در مسیر ترانزیتی کامیون‌های ایرانی به روسیه مشکلی وجود ندارد، اظهارداشت: پاکستان هم امروز مرز خود را پس از چندین روز توقف باز کرد و کامیون‌های ایرانی از مرز میرجاوه وارد پاکستان شدند. وی ادامه داد: مرزهای افغانستان اعم از مسافری و تجاری به‌طور کامل باز است در ضمن مشکل خاصی در سایر مرزها غیر از ترکیه وجود ندارد. سخنگوی گمرک جمهوری اسلامی ایران یادآورشد: ترکیه هم به کامیون‌های ایرانی اجازه ورود نمی‌دهد و همینطور کامیون‌های ترک وارد کشور نمی‌شوند فقط کامیون‌های برگشتی هستند که چه در سمت ترکیه و چه در سمت ایران مورد تبادل قرار می‌گیرند.

 

ارسال نظر